Projekt: Aktywne popołudnia z językiem angielskim 2018/2019
nauczyciel: Aneta Skoczylas- Cierkoń
Zajęcia prowadzone są w oparciu o program nauczania“Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu” Ewy Wodzickiej – Dondziłło w wymiarze 5 godzin tygodniowo.
Nauczyciel w pracy z dziećmi wykorzystuje metodę storytellingu ( metodę narracyjną) polegającą na pracy z zaadaptowanym tekstem anglojęzycznym ( opowiadanie, bajka) Słuchanie bajki jest wstępem do odgrywania scenek, dialogów (elementy zabaw dramowych), pantomimy,działań plastycznych, zabaw ruchowych i muzycznych.
Cele nauczania
Celem zajęć jest utrwalenie, pogłębienie i rozszerzenie treści nauczanych podczas zajęć z języka angielskiego.
Najważniejszym celem zajęcjest wzbudzenie chęci do nauki języka angielskiego bez niepotrzebnego stresu, poprzez różnrodne zabawy dydaktyczne
Nacisk kładziony jest na rozwijanie rozumienia mowy (czyli słuchanie) oraz naukę słownictwa i podejmowanie prób komunikowania się w j. angielskim ponieważ bardzo ważne jest uwrażliwienie dziecka na język :”Bajki i opowiadania w języku obcym stanowią optymalny materiał językowy, na podstawie którego można efektywnie rozwijać u dzieci sprawność rozumienia ze słuchu. Jest to o tyle ważne, że prawidłowy rozwój kompetencji obcojęzycznej rozpoczyna się od wykształcenia umiejętności rozumienia
Cele szczegółowe
- Rozumienie poleceń zadawanych przez nauczyciela lub usłyszanych z płyty CD
- Rozwijanie umiejętości rozumienia ze słuchu
- Kolorowanie kształtów czy postaci według instrukcji podanych przez nauczyciela
- Rysowanie
- Nazywanie określonych przedmiotów czy postaci
- Pokazywanie różnych przedmiotów znajdujących się w klasie
- Pokazywanie różnorodnych czynności ruchami ciała (TPR)
- Nauka współpracy i innymi dziećmi w parach czy grupach
- Rozwijanie poczucia własnego „ja” czyli tożsamości dziecka
-
Nauka tolerancji wobec innych dzieci
-
Nauka przestrzegania reguł w grach i zabawach podczas zajęć
-
-Zaspokajanie potrzeby zabawy i fizycznej aktywności
-
-Rozwijanie twórczego potencjału dzieci poprzez stwarzanie okazji do wielorakich form ekspresji– teatralnej, plastycznej,muzycznej
-
Rozbudzanie zainteresowania kulturą i obyczajami krajów anlglojęzycznych
Treści nauczania
W kolejnych miesiącach nauczyciel pracuje z dziećmi wykorzystując wymienione poniżej teksty anglojęzyczne ( bajki, opowiadania)
Wrzesień:
Three little pigs ( Trzy małe świnki)
Pażdziernik
Goldilocks and the three bears ( Złotowłosa i trzy niedźwiadki)
Listopad:
The enormous turnip ( Rzepka)
Grudzień
Bobby wants to be a snowman ( Bobby chce zostać bałwankiem)
Styczeń:
A small sparrow and the four seasons ( Mały wróbelek i cztery pory roku)
Luty
The big fat pancake ( Wielki naleśnik)
Marzec
Ugly duckling ( Brzydkie kaczątko)
Kwiecień:
Easter Bunny ( O zajączku wielkanocnym
Maj:
A very hungry caterpillar ( Bardzo głodna gąsiennica)
Czerwiec:
The little red hen ( Mała czerwona kurka)