Trochę inaczej ....ale równie serdecznie i wesoło witamy wszystkie Dzieci i Rodziców
w grupie III.
Mamy nadzieję, że będzie to długi, niczym nieprzerwany rok,
pełen tylko miłych niespodzianek i wrażeń.!!!
W naszej grupie bawią się i uczą dzieci 3 ,4 i 5-letnie. Wśród nas jest 11 chłopców i 10 dziewczynek. Poznaliśmy już naszą nową salę i nowe zabawki. Chętnie korzystamy z różnych kącików tematycznych, śpiewamy tańczymy, rysujemy, malujemy, liczymy, ćwiczymy.... Tyle się u nas dzieje, że nie sposób wypisać......
Wszystkim przedszkolakom życzymy wspaniałych chwil w przedszkolu!!!
Ewa Jaremek
Paulina Pluta
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA III (dzieci 3,4,5-letnie) 7:30-15:30
7:30-8:30
mycie rąk, gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka,
zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy
wspomagające rozwój ruchowy dziecka, zestawy ćwiczeń porannych, praca indywidualna z dziećmi
- przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe, samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych- dokładne mycie rąk
- śniadanie
- zabawy swobodne oparte na aktywności dzieci
- zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
- zabawy ruchowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, konstrukcyjno -technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne z dzieckiem, czynności higieniczno- porządkowe i samoobsługowe- dokładne mycie rąk ,przygotowanie do II śniadania,
- drugie śniadanie
- kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
- przygotowanie do wyjścia na dwór, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez : zabawy dydaktyczne,
ćwiczenia mowy, artykulacyjne, ., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie, pobyt na świeżym powietrzu, w tym: spacery, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, Realizacja autorskich projektów edukacyjnych, czynności samoobsługowe i higieniczno-porządkowe przygotowujące do obiadu,
- obiad, czynności samoobsługowe- dokładne mycie rąk
13:30- 15:30
- rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci, bajkoterapia, odpoczynek
-gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny
dziecka,
- samodzielne zabawy dzieci w wybranych kącikach tematycznych, rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, przygotowanie do podwieczorku
- podwieczorek
- realizacja projektów
PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE W GRUPIE:
Program wychowania przedszkolnego "Nasze przedszkole"M. Kwaśniewska, M. Żaba- Żabińska
Multisensoryczna nauka języka angielskiego ( Aneta Skoczylas- Cierkoń)
Program "Kocham Dobrego Boga" (s. Elżbieta Korbaś)
Projekt z zakresu edukacji matematycznej "Liczę, segreguję, porównuję..." (Ewa Jaremek)
Projekt z zakresu sensoplastyki "Czuję, widzę i poznaję..." (Paulina Pluta)
Projekt edukacyjny " Zaśpiewajmy to jeszcze raz" (Katarzyna Lewandowska)
W czwartek 17.12.2020r w przedszkolu odbędzie się "Kolędowanie..." z okazji imienin naszego Patrona- Adama Żeromskiego. Nasza grupa zaśpiewa kolędę "Aniołek malutki jak wróbelek"
Proszę, aby w miarę możliwości dzieci tego dnia przyszły do przedszkola odświętnie ubrane t.j. dziewczynki miały na sobie białe bluzki, białe rajstopki ( eleganckie błękitne spódnice otrzymają z garderoby przedszkolnej). Chłopcy w odświętnych ubraniach (udostępnimy błękitne muszki z garderoby przedszkolnej). Do występu dzieci otrzymają również dzwoneczki, gwiazdę betlejemską przygotowana przez nauczycieli Całość występu będzie nagrywana. O możliwości obejrzenia nagrania, zostaną Państwo poinformowani. Dziękuję za współpracę.
Konsultacje
Szanowni Rodzice, informujemy o możliwości konsultacji telefonicznie bądź mailowo:
Udział w akcjach : „Góra grosza”, zbiórka nakrętek, „pomóż dzieciom przetrwać zimę”
Grudzień 2020
ZADANIA OPIEKUŃCZO- DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2020
Tematyka kompleksowa:
1. W oczekiwaniu na Mikołaja
2.Zwierzęta wokół nas
3. Idzie zima ze śniegiem
4.Tradycje Świąt Bożego Narodzenia…
5.Gdy nadejdzie Nowy Rok…
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3.Społeczny obszar rozwoju dziecka
4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
Poznanie zwyczaju ogólnoświatowego „Mikołajki”, uczenie sprawiania radości innym poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami, spotkanie z Mikołajem
Słuchanie bajek, opowiadań, gdzie wyeksponowana jest miłość, prawda i dobro; określanie jednoznacznych postaw przeciwstawnych: dobry-zły, poznanie znaczenia zwrotu „dobry uczynek”.
Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w czasie późnej jesieni i zimy. Rozpoznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku –ptaki: wróbel, sikorka – nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, zwyczaje, obserwacja ptaków w czasie zimy, obserwacje ptaków podczas dokarmiania;
Przybliżanie dzieciom polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, powitaniem Nowego Roku, uczenie nawiązywania bliskiego i serdecznego kontaktu z innymi osobami. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach i tradycjach rodzinnych; uczestnictwo w uroczystości „Imienin Patrona”- wspólne kolędowanie,
Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno lub bardzo zimno, wiatr; poznawanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola np. sosna, świerk –charakterystyczny wygląd, dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew iglastych i liściastych;
Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, organizowanie spacerów, wycieczek po najbliższej okolicy umożliwiających bezpośredni kontakt z przyrodą, zachęcanie do codziennego przebywania na dworze; Ćwiczenie motoryki dużej w czasie zabaw na świeżym powietrzu, zajęć ruchowych w sali. Wdrażanie do prawidłowej postawy ciała.
Poszerzanie doświadczeń plastycznych o nowe techniki i materiały plastyczne
( kreślenie wzorów z zastosowaniem klejów brokatowych). Sprawianie radościdzieciom poprzez samodzielne wykonanie elementów świątecznej dekoracji sal
8. Rozwijanie umiejętności dziecięcego liczenia, tworzenia zbiorów 3-4-elementowych, ćwiczenia orientacji przestrzennej.
9.Nauka kolęd i pastorałek: „Aniołek malutki jak wróbelek”, „Zaśpiewaj Jezuskowi i nowych zabaw muzycznych „Taniec
śnieżynek”” Jadą sanie”; słuchanie utworów o tematyce świątecznej.
Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny, ćwiczenie czynności samoobsługowych.
Listopad 2020
ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD 2020R. W GRUPIE III (DZIECI 3,4 LETNIE)
2.Czy jesteś dużym, czy małym przedszkolakiem- bądź dumny,
że jesteś Polakiem!...........................................................................09-13.11
3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo……………………………………….....…16-20.11
4. Moje prawa i obowiązki…………………………………………………........23-27.11
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA
Uświadamianie dzieciom, że są Polakami i mieszkają w Polsce. Zapoznanie z symbolami narodowymi oraz uświadomienie konieczności odnoszenia się do nich z szacunkiem. Wzbogacenie wiedzy na temat własnego kraju, miejscowości, najbliższego otoczenia.
Wzbogacanie wiedzy o swoich zmysłach. Zabawy badawcze rozwijające zmysły i pobudzające ciekawość dzieci.
Rozwijanie umiejętności dobierania garderoby stosownej do pogody.
Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych.
Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i obrzędami ludowymi dotyczącymi organizacji wieczorów „Andrzejkowych”.
Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozwijanie umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.
Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.
Pażdziernik 2020
ZADANIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2020 R. W GRUPIE III(dzieci 3-4-5letnie)
TEMATYKA:
1. Przez ogród .................................................. ( 5.10- 9.10)
3. Co z czego otrzymujemy?.............................( 19.10- 23.10)
4. Idzie jesień... z deszczem............................. ( 26.10- 28.10)
5. Pamiętamy o tych, którzy odeszli...)............ ( 29.10- 2.11)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
2. Wdrażanie do rozpoznawania swoich znaczków w sali, łazience i szatni. Odkładanie przyborów, ubrań , zabawek na swoje miejsce.
3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad, ostrożnego poruszania się po budynku.
4. Udział dzieci w imprezach grupowych np. Obchodzenie urodzin.
5. Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
8. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
9. Dalsze zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni ( zbiór owoców i warzyw) Wycieczka tematyczna w pobliże ogródków działkowych i sadu . Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Ukazanie walorów
zdrowotnych owoców i warzyw, rozpoznawanie ich za pomocą różnych zmysłów.
10. Poznanie ciekawostek o zwierzętach przygotowujących się do zimy: wiewiórka, jeż.
11. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarka E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
12. Wyrabianie poczucia rytmu , ćwiczenie słuchu muzycznego i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
13. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
14. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
15. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.
5. Jesień w sadzie..................................................... 28.09- 2.10.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw. Zaznajomienie ze znaczkami rozpoznawczymi w sali, łazience i półkach na ubrania wierzchnie.
3. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, higieny, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.)- ustalenie wspólnie z dziećmi kontraktu grupy.
4. Zapoznanie dzieci z zasadami higieny w czasie pobytu w przedszkolu i tych obowiązujących w chwili obecnej w czasie pandemii ( np. po przyjściu do przedszkola dokładne mycie rąk mydłem), Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, po powrocie ze spaceru, po korzystaniu z toalety.
5. Udział dzieci w uroczystości grupowej "Dzień przedszkolaka"
6.. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie ( puzzle, układanki, wyznaczone pomoce do wyznaczonego koszyka na tzw. kwarantannę), szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
7. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
8. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni
(opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
9. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw
przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
10. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
11. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
12. Prowadzenie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Ćwiczenie motoryki dużej.