Godło logo_przedszkola_2_
Menu główne
O nas
Klub Malucha
Archiwum
Grupy w roku 2013/2014

GRUPA II

O NASZEJ GRUPIE

Do grupy drugiej uczęszczają dzieci czteroletnie; osiemnaście dziewczynek i siedmiu chłopców. Wszystkie dzieci chodziły w ubiegłym roku do przedszkola, chociaż nie wszystkie do jednej grupy. Po miesiącu pobytu w przedszkolu dzieci poznały się, polubiły i przyzwyczaiły do nowych osób, które z nimi pracują. Dzieci czują satysfakcję, gdy przypominamy im, że są już starszakami i potrafią wykonywać coraz trudniejsze zadania. Zachęcamy je do samodzielności, wprowadzamy stałe obowiązki, oczywiście na miarę ich możliwości.

Mamy nadzieję, że z radością będą zdobywać nowe wiadomości i umiejętności podczas zajęć i zabaw, spotykać się ze swoimi koleżankami i kolegami, po prostu będą lubiły swoją grupę i nasze przedszkole.

 

                                                                    wychowawczynie: Ewa Piech i Anna Wziątek

 

WAŻNE WYDARZENIA

CZERWIEC

  • Dzień Dziecka - zabawy w plenerze z animatorami
  • Wyjazd integracyjny "Piknik Rodzinny"
  • Pokaz żonglerki

 

MAJ

  • Spotkanie z policjantem
  • Spotkanie z wolontariuszką Kasią  - czytanie książki, praca z historyjką obrazkową "Przygoda z małpką"
  • Oglądanie występów najstarszych przedszkolaków podczas przeglądu piosenki "Razem bezpiecznej"
  • Wycieczka do parku zdrojowego i pobyt w Pijalni Wód Mineralnych
  • Wycieczka do Biblioteki Miejskiej
  • Spotkanie czytelnicze z mamą Ani N.
  • "Śladami Calineczki" - spotkanie z pracownikami Biblioteki Miejskiej w plenerze
  • Wycieczka do Muzeum Bolesława Prusa
  • Wycieczka na łąkę
  • Spotkanie czytelnicze z mamą Marcina
  • Audycja Filharmoniczna "Pod niebem Hiszpanii"
  • Spektakl Teatralny "Wielkie sprawy małej żaby"

 

KWIECIEŃ

  • Dzień Ziemi - sadzenie kwiatów w ogrodzie przedszkolnym
  • Spotkanie z instruktorem sportu
  • Spotkanie Wielkanocne wszystkich przedszkolaków
  • Udział w III Konkursie Języka Angielskiego "Angielski w wierszu i piosence"

 

MARZEC

  • Wycieczka do Jaskini Solnej i Hotelu Przepióreczka
  • Święto Kobiet i Święto Dziewczynek
  • Zajęcia otwarte dla Rodziców
  • Wycieczka do Sanatorium "Fortunat"
  • Powitanie Wiosny
  • Spektakl Teatralny "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków"

 

LUTY

  • Święto Babci i Dziadka
  • Audycja filharmoniczna "W Krainie Czardasza"

 

STYCZEŃ

  • Zabawa Karnawałowa
  • Spektakl Teatralny "Jaś i Małgosia"

 

GRUDZIEŃ

  • Mikołajki
  • Prezentacja filmu "W świecie dinozaurów"
  • Zajęcia otwarte dla Rodziców
  • Wspólne kolędowanie wszystkich przedszkolaków
  • Audycja filharmoniczna "Kolędy z różnych krajów Europy"
  • Urodziny Kingi

 

LISTOPAD

  • Spektakl teatralny "Piotr i Filip"
  • Dzień Pluszowego Misia
  • Andrzejki
  • Urodziny Ali R., Szymona, Amelki

 

PAŹDZIERNIK

  • Wycieczka do sadu i ogrodu warzywnego
  • Wycieczka do supermarketu alibi
  • Dzień Edukacji - pełnienie roli nauczyciela przez dzieci i rodziców, spotkanie przedszkolaków i pracowników przedszkola
  • Spektakl teatralny "Magiczne słowa"
  • Wycieczka na Pocztę; wysłanie listów - niespodzianek
  • Wizyta pani Kasi ze zwierzątkami domowymi - "Poznajemy wygląd i zwyczaje świnki morskiej"
  • Wycieczka na cmentarz - "Pamiętamy o dawnych mieszkańcach Nałęczowa"
  • Spotkanie czytelnicze; czytanie książek przez Laurę - uczennicę szkoły podstawowej
  • Wycieczka "Pamiętamy o dawnych mieszkańcach Nałęczowa"; oglądanie wystawy plenerowej "Ewa Szelburg-Zarembina", oglądanie wystawy pokonkursowej w NOK "Twórczość Ewy Szelburg-Zarembiny"
  • Urodziny Igi, Julki, Adasia, Krzysia i Mateusza

 

WRZESIEŃ

  • Dzień Przedszkolaka
  • Wycieczka do Parku Zdrojowego
  • Spotkanie czytelnicze; czytanie książek przez Natalkę - uczennicę szkoły podstawowej
  • Próbna ewakuacja z przedszkola w razie pożaru
  • Dzień Chłopaka
  • Urodziny Antosi M.S., Antosi K., Ali Cz., Marcina
PODZIĘKOWANIA

CZERWIEC

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Adasia, Mamie Kingi, Mamie Krzysia za pomoc w organizacji Pikniku Rodzinnego
  • Mamie Natalki, Babci Kacperka za przekazanie ciastek dla dzieci
  • Mamie Mai, Mamie Marcinka, Tacie Natalki za pomoc w opiece nad dziećmi w czasie przejazdu do Stasina
  • Wszystkim Rodzicom za wspaniałą atmosferę podczas imprezy i sfinansowanie poczęstunku                                                                                                                                                                    wychowawczynie

 

MAJ

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Ani N. za przekazanie materiałów papierniczych i udział w spotkaniu czytelniczym z dziećmi
  • Tacie Ani B. za udział w spotkaniu na temat pracy policjanta i bezpieczeństwa dzieci
  • Babci Kacperka, Mamie Kingi, Mamie Wiktorii za pomoc w opiece nad dziećmi podczas Przeglądu Piosenki "Razem bezpieczniej"
  • Wszystkim Rodzicom za przekazanie ciasta na poczęstunek podczas przeglądu piosenki
  • Mamie Marcinka za pomoc w organizacji wycieczki do Akademii Niezwykłych Umiejętności i udział w spotkaniu czytelniczym z dziećmi oraz podarowanie książki
  • Mamie Wiktorii za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki do parku i Pijalni Wód Mineralnych

                                                                                                                                         wychowawczynie

 

KWIECIEŃ

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Igi
  • Rodzicom Ani B.
  • Mamie Mateuszka
  • Mamie Antosi K.
  • Mamie Julki
  • Mamie Szymonka
  • Mamie Mai za pomoc i zaangażowanie podczas III Konkursu Języka Angielskiego

         „Angielski w wierszu i piosence”

  • Mamie Marcinka za podarowanie materiałów papierniczych
  • Rodzicom za podarowanie świątecznych ozdób wielkanocnych                                                                                                                                                                                                                                              wychowawczynie

 

MARZEC

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Natalki za zaproszenie dzieci na wycieczkę do Jaskini Solnej i Hotelu Przepióreczka
  • Mamie Kingi za zakup upominków dla dziewczynek z okazji Dnia Kobiet
  • Wszystkim Rodzicom za sfinansowanie tego zakupu
  • Mamie Majki za zorganizowanie wycieczki do Sanatorium "Fortunat"
  • Mamie Ani B. za przygotowanie dla dzieci upominków - pamiątek z wycieczki
  • Babci Kacpra za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki do sanatorium
  • Rodzicom za podarowanie hiacyntów, bazi, forcycji do wiosennego kącika przyrody

                                                                                                                                          wychowawczynie

 

LUTY

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Igi za przekazanie materiałów papierniczych                                                   
  • Mamie Wiktorii
  • Mamie Antosi K.
  • Rodzicom Krzysia
  • Mamie Julki
  • Mamie Ali P.
  • Mamie Marcinka
  • Mamie Adasia
  • Rodzicom Kingi za pomoc w przygotowaniach Dnia Babci i Dziadka 
  • Babciom i Dziadkom za podarowanie dzieciom słodyczy

                                                                                                                                                                      wychowawczynie

STYCZEŃ

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Natalki
  • Mamie Lenki J.
  • Mamie Wiktorii
  • Mamie Kingi
  • Babci Kacpra
  • za pomoc w przygotowaniach do Zabawy Karnawałowej i opiece nad dziećmi

                                                                                                                                        wychowawczynie

GRUDZIEŃ

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Tacie Adasia za pełnienie roli Mikołaja w grupie VI
  • Tacie Zosi z grupy VI za pełnienie roli Mikołaja w naszej grupie
  • Rodzicom Adasia i mamie Marcinka za pomoc podczas uroczystości "Spotkanie z Mikołajem"
  • Mamie Marcinka za przekazanie materiałów papierniczych
  • Mamie Antosi M.S. za przekazanie figurek gipsowych na zajęcia plastyczne   
  • Wszystkim Rodzicom i Dzieciom za udział w akcji "Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę"
  • Wszystkim Rodzicom i Dzieciom za udział w akcji "Góra Grosza"
  • Wszystkim Rodzicom i Dzieciom za podarowanie bombek i ozdób choinkowych                                                                                                                                                                         wychowawczynie

 

LISTOPAD

SERDECZNIE DZIĘKUJMY

  • Mamie Ali P. i Antosi K. za przekazanie materiałów papierniczych
  • Rodzicom Mateusza za przekazanie materiałów papierniczych
  • Mamie Kingi za zakupienie ciastek na Dzień Pluszowego Misia oraz soczków i cukierków na Andrzejki
  • Wszystkim Rodzicom za sfinansowanie tych zakupów

                                                                                                                                          wychowawczynie

   PAŹDZIERNIK          

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Igi i Kingi za pomoc w organizacji wycieczki do supermarketu alibi
  • Mamie Ali R. i Mamie Krzysia za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki do supermarketu alibi
  • Mamie Marcinka za przekazanie materiałów papierniczych i gier dydaktycznych dla dzieci
  • Mamie Ani N. i Mamie Marcinka za pełnienie roli nauczyciela podczas zajęć w Dniu Edukacji
  • Mamie Julki za materiały papiernicze
  • Mamie Lenki J. za podarowanie maskotek

wychowawczynie

WRZESIEŃ

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

  • Mamie Marcinka za zakup kubeczków do picia wody
  • Wszystkim Rodzicom za sfinansowanie tego zakupu
  • Mamie Blanki za materiały papiernicze
  • Mamie Ali R. za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki do Parku Zdrojowego
  • Mamie Marcinka za przekazanie kolorowanek dla dzieci
  • Mamie Adasia za przekazanie ozdobnych dyń do Kącika Przyrody
  • Mamie Kingi za przygotowanie upominków z okazji Dnia Chłopaka

wychowawczynie

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

Zapraszamy Rodziców na zebranie grupowe,

które odbędzie się dnia 12 czerwca o godz. 16.30.

 

W planie zebrania:

  • zapoznanie Rodziców z wynikami obserwacji końcowej dziecka

  • informacje o grupie i działaniach realizowanych

z dziećmi w bieżącym roku szkolnym

  • rozliczenie z pieniędzy wpłacanych na wyprawkę

  • sprawy różne, wynikające z potrzeb Rodziców

 

Prosimy Państwa o obecność

 

wychowawczynie

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Dzieci z różnych stron świata. 05.06 – 09.06

  2. Zabawy w Teatr. 12.06 – 16.06

  3. Polska i Unia Europejska. 19.05 – 23.06

  4. Jedziemy na wakacje. 26.06 - 30.06

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

- ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  • Poznawanie ciekawostek o życiu dzieci w innych krajach. Wypowiedzi dzieci na temat swoich zainteresowań, prezentowanie kolekcji, zdjęć, książek itp. Uświadamianie dzieciom, że mogą korzystać z komputera tylko za zgodą dorosłych.

  • Podkreślanie wartości koleżeństwa, przyjaźni, tolerancji wobec innych. Przypomnienie dzieciom, że mają swoje prawa i obowiązki.

  • Zainteresowanie dzieci światem książek. Inspirowanie dzieci do zabaw teatralnych w Kąciku Teatralnym na podstawie poznanych utworów. Kształtowanie pojęć związanych z teatrem (np. scenografia, reżyser, aktorzy, pacynka, marionetka itp.).

  • Zachęcanie dzieci do poznawania wiadomości o swoim kraju; wzbogacanie wiedzy na temat stolicy Polski. Kształtowanie pojęć dotyczących Unii Europejskiej (Europa, wspólnota państw, flaga, hymn).

  • Rozwijanie zainteresowań turystycznych; zachęcanie do poznawania ciekawych miejsc podczas wakacyjnych wyjazdów z rodzicami. Przypomnienie o konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Zachęcanie do aktywnych form wypoczynku.

  • Poszerzanie wiadomości przyrodniczych, uwrażliwianie na piękno przyrody. Zorganizowanie wycieczki do lasu. Zwrócenie uwagi na ukształtowanie terenu, wyjaśnienie pojęcia „wąwóz”.

  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych

i samoobsługowych. Aktywizowanie dzieci podczas zajęć, wskazywanie na ich postępy, umacnianie wiary w ich możliwości.

  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji i dokładności podczas wykonywania zadań (np. wycinania, kolorowania, rysowania po śladzie, odwzorowania kształtu, rysowania wzorów w dużej liniaturze, rysowania wzorów wg instrukcji na kaszy itp.).

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci podczas zajęć ruchowych

w przedszkolu i na świeżym powietrzu.

  • Utrwalanie poznanych pojęć matematycznych podczas zajęć i zabaw. Badanie pojemności naczyń; eksperymentowanie z cieczą i materiałem sypkim, stosowanie jednej miary (np. szklanki).

  • Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej i plastycznej poprzez wprowadzanie nowych zabaw i zachęcanie dzieci do realizacji własnych pomysłów.

  • Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Rozwijanie słuchu fonematycznego; dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie pierwszej sylaby, próba wyróżniania ostatniej sylaby w wyrazie. Prowadzenie zabaw logopedycznych usprawniających aparat mowy.

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; wypożyczanie książek ze zbiorów Biblioteki Miejskiej, czytanie książek przez wolontariuszy ze szkoły podstawowej, zachęcanie rodziców do udziału w spotkaniach czytelniczych, czytanie dzieciom kolejnych części ulubionej książki podczas poobiedniego odpoczynku.

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

Zaproszenie

Zapraszamy Kochanych Rodziców

na Piknik Rodzinny

w Akademii Niezwykłych Umiejętności

w Stasinie, gdzie będziemy wesoło, wspólnie spędzać czas

z okazji Dnia Mamy i Taty

i Dnia Dziecka

dnia 02.06.2017 roku

w godzinach 9.30 – 12.30

                                                                    dzieci i wychowawczynie

 

 Tematyka kompleksowa:

  1. Nasze bezpieczeństwo na co dzień. 02.05 – 11.05

  2. Moje miasto, mój kraj. 12.05 – .05

  3. Barwy wiosny. 22.05 – 26.05

  4. Moja rodzina. Świętujemy Dzień Mamy i Taty i Dzień Dziecka. 29.05 - 02.06

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

-ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  • Uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa

w różnych sytuacjach (np. podczas przechodzenia przez ulicę, spotkania z obcą osobą, przy ognisku, podczas korzystania z urządzeń na placu zabaw, w razie spotkania z nieznanym psem itp.). Oglądanie występu przedszkolaków ze starszych grup podczas Przeglądu Piosenki i Małych Form Teatralnych „Razem bezpieczniej – w wierszu, piosence i nie tylko...” w Nałęczowskim Ośrodku Kultury. Zorganizowanie spotkania z policjantem.

  • Utrwalenie wiadomości na temat symboli: godła i flagi Polski, herbu Nałęczowa. Kształtowanie pojęcia „stolica”. Zwrócenie uwagi na wywieszone flagi z okazji majowych świąt państwowych. Poznawanie ciekawych miejsc

w Nałęczowie ( Biblioteka Miejska, Park Zdrojowy, Pijalnia, Muzeum

B. Prusa,). Wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w muzeum

i w bibliotece.

  • Poszerzanie wiadomości przyrodniczych, uwrażliwianie na piękno przyrody. Zorganizowanie wycieczki na łąkę; zbieranie roślin do zielnika, obserwacja owadów.

  • Uświadamianie dzieciom, że rodzina jest bardzo ważna dla każdego z nas, ukazywanie roli rodziców w rodzinie. Zachęcanie dzieci do pomagania rodzicom w prostych czynnościach domowych i sprawiania im miłych niespodzianek. Zorganizowanie pikniku z rodzicami „Razem z mamą i tatą” -

w Akademii Niezwykłych Umiejętności (02.06.17, Stasin koło Lublina).

  • Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania nowych miejsc, oglądania książek i filmów edukacyjnych oraz dzielenia się wiedzą.

  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych

i samoobsługowych (sprzątania po zabawie, ubierania się, czynności higienicznych itp.). Ćwiczenie umiejętności nakrywania stołu do posiłku, samodzielnego wykonywania kanapek, kulturalnego zachowania się przy stole. Próba nauki nazw dni tygodnia wg Planu Dyżurów.

Dbanie o dobre relacje między dziećmi, zachęcanie do współdziałania, pomaganie w rozwiązywaniu problemów.

  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji i dokładności podczas wykonywania zadań (np. wycinania, kolorowania, rysowania po śladzie, odwzorowania kształtu, rysowania wzorów w dużej liniaturze, rysowania wzorów wg instrukcji na kaszy itp.).

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci podczas zajęć ruchowych

w przedszkolu i na świeżym powietrzu.

  • Próba określania lewej i prawej strony ciała oraz kierunków

w przestrzeni; w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, w bok. Mierzenie odległości krokami, stosowanie określeń: daleko, blisko. Poszerzanie zakresu liczenia. Badanie i określanie ciężaru przedmiotów: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy. Ważenie przedmiotów za pomocą wagi szalkowej.

  • Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej i plastycznej poprzez wprowadzanie nowych zabaw i zachęcanie dzieci do realizacji własnych pomysłów.

  • Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Rozwijanie słuchu fonematycznego; dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie pierwszej sylaby, próba wyróżniania ostatniej sylaby w wyrazie. Prowadzenie zabaw logopedycznych usprawniających aparat mowy.

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; wycieczka do Biblioteki Miejskiej, zachęcanie rodziców do udziału w spotkaniach czytelniczych, czytanie dzieciom kolejnych części ulubionej książki podczas poobiedniego odpoczynku.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

Tematyka kompleksowa                                                                                                                   

  1. Nadchodzi Wielkanoc..........................................03 – 14.04

  2. Dbamy o zdrowie.................................................18 – 21.04

  3. Ziemia nasza planeta............................................24 – 28.04

 

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

  • z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

  • i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

  • w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

  • -ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

  • w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi oraz zapoznanie się z symbolami im towarzyszącymi. Kształtowanie poczucia przynależności do kraju i określonej kultury

  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych. Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej. Kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu. Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie .

  • Kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie. Dostarczenie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony. Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.

  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Odczytywanie symboli graficznych np. znaczków dyżurnych na Planie Dyżurów, nauka nakrywania do stołu i wywiązywania się z określonych obowiązków, samodzielne robienie kanapek podczas śniadania.

  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji i dokładności podczas wykonywania zadań. Wprowadzanie elementów Metody Dobrego Startu .

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń. Zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach ruchowych z elementami terapii sensorycznej (raz w tygodniu, prowadzone przez specjalistę, z całą grupą).

  • Poszerzanie zakresu liczenia. Rozpoznawanie figur geometrycznych w otoczeniu (koło, kwadrat, trójkąt). Odczytywanie „kodu obrazkowego” - symboli graficznych, określających cechy jakościowe figur (kształt, wielkość, kolor ). Próba określania lewej i prawej strony ciała.

  • Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.

  • Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne).

  • Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Rozwijanie słuchu fonematycznego; dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie pierwszej sylaby w wyrazie. Prowadzenie zabaw rozwijających sprawność aparatu mowy.

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej, udział w akcji „Wędrująca książka”.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC

 

Zapraszamy Rodziców

na zajęcia otwarte

dnia 9 marca o godzinie 10.00

                                                                             wychowawczynie  

 

Tematy kompleksowe: 

  1. Zawody naszych mam........................................................06 – 10.03

  2. Czekamy na wiosnę...........................................................13 – 17.03

  3. Nadeszła wiosna................................................................20 – 24.03

  4. Coś się skrada, coś szeleści dżungla sto tajemnic mieści....27 – 31.03

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

  • z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

  • i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

  • w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

  • -ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

  • w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

  ZADANIA

  • Poznawanie zawodów rodziców. Nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach publicznych. Ukazywanie walorów naszego miasta – miasto uzdrowiskowe, miejsce odwiedzane przez turystów. Zorganizowanie wycieczki do Jaskini Solnej i Hotelu „Przepióreczka” oraz do Sanatorium „Fortunat”.

  • Uwrażliwianie na piękno przyrody, kształtowanie postaw proekologicznych. Założenie hodowli roślin. Poszerzenie wiadomości przyrodniczych.

  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Odczytywanie symboli graficznych np. znaczków dyżurnych na Planie Dyżurów, nauka nakrywania do stołu i wywiązywania się z określonych obowiązków, samodzielne robienie kanapek podczas śniadania.

  • Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci. Pomaganie w rozwiązywaniu problemów.

  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji i dokładności podczas wykonywania zadań. Wprowadzanie elementów Metody Dobrego Startu .

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń. Zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach ruchowych z elementami terapii sensorycznej (raz w tygodniu, prowadzone przez specjalistę, z całą grupą).

  • Poszerzanie zakresu liczenia. Rozpoznawanie figur geometrycznych w otoczeniu (koło, kwadrat, trójkąt). Odczytywanie „kodu obrazkowego” - symboli graficznych, określających cechy jakościowe figur (kształt, wielkość, kolor ). Próba określania lewej i prawej strony ciała.

  • Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.

  • Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne).

  • Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Rozwijanie słuchu fonematycznego; dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie pierwszej sylaby w wyrazie. Prowadzenie zabaw rozwijających sprawność aparatu mowy.

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej, udział w akcji „Wędrująca książka”. Zapraszanie rodziców dzieci do czytania książek w przedszkolu.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIAC LUTY

 

 ZAPROSZENIE DLA BABCI I DZIADKA

 

Już niedługo moi mili

chcemy, byście z nami byli.

Wolnej chwili więc szukajcie,

do drzwi naszych zapukajcie,

bo już teraz zapraszamy

na okazję, którą mamy,

a to będzie wielka gratka:

Dzień Babci i Dzień Dziadka!

Czasu wnukom nie żałujcie

i powoli się szykujcie do nas.

 

Uroczystość odbędzie się w naszej sali,

dnia 16.02.2017

o godz. 11.30

                                                 dzieci i wychowawczynie

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Tak mija czas. ...............................................................30.01 - 03.02
  2. Moja rodzina. Święto Babci i Dziadka w przedszkolu. 06.02 - 17.02
  3. Jak poznajemy świat? ...................................................20.02 - 24.02
  4. W przestrzeni kosmicznej. ............................................27.02 - 03.03

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

-ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  • Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, dni tygodnia. Poznawanie wiadomości na temat pomiaru czasu dawniej i dziś (zegary słoneczne, piaskowe, mechaniczne, elektroniczne).

  • Uświadamianie dzieciom znaczenia rodziny dla każdego człowieka. Zachęcanie do samodzielności i pomagania dorosłym na miarę swoich możliwości, sprawiania im miłym niespodzianek Ukazywanie dzieciom, jak ważną rolę pełni babcia i dziadek w rodzinie. Zorganizowanie uroczystości

z okazji Dnia Babci i Dziadka (16.02.17).

  • Zwrócenie uwagi na rolę zmysłów w poznawaniu świata. Uwrażliwianie na potrzeby innych ludzi. Ćwiczenie umiejętności panowania nad złymi emocjami. Prezentowanie różnych przykładów zachowań bohaterów książek dla dzieci, omawianie relacji między dziećmi w przedszkolu. Zachęcanie do udziału wspólnie z rodzicami w akcjach charytatywnych i do pomagania innym.

  • Przypominanie dzieciom o konieczności przestrzegania zasad higieny, odpowiednim ubieraniu się i zdrowym odżywianiu w celu zapobiegania zachorowaniom.

  • Obserwacja zjawisk atmosferycznych zachodzących zimą, rozpoznawanie symboli oznaczających pogodę. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i zabaw w ogrodzie. Poznanie sposobu działania termometru, rozumienie konieczności ochrony przed mrozem. Zachęcanie do dokarmiania ptaków, rozpoznawanie niektórych gatunków (wróbel, sikorka, gil, wrona).

  • Poznawanie wiadomości na temat Kosmosu (planety, układ słoneczny, wyprawy ludzi w Kosmos). Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do oglądania książek i filmów edukacyjnych oraz dzielenia się wiedzą.

  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Próba nauki nazw dni tygodnia wg Planu Dyżurów. Dbanie o dobre relacje między dziećmi, zachęcanie do współdziałania, pomaganie w rozwiązywaniu problemów.
  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji i dokładności podczas wykonywania zadań. Wprowadzanie elementów Metody Dobrego Startu.

  • Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń. Zachęcanie dzieci do udziału

w zajęciach ruchowych z elementami terapii sensorycznej (raz w tygodniu, prowadzone przez specjalistę, z całą grupą).

  • Poszerzanie zakresu liczenia. Rozpoznawanie figur geometrycznych w otoczeniu (koło, kwadrat, trójkąt). Odczytywanie „kodu obrazkowego” - symboli graficznych, określających cechy jakościowe figur (kształt, wielkość, kolor ). Określanie cech przedmiotów, stosowanie nazw cech przeciwnych ( duży- mały, ciężki - lekki, długi - krótki, wysoki - niski itp.) Próba określania lewej i prawej strony ciała.
  • Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów. Przygotowanie upominków, elementów dekoracji oraz części artystycznej z okazji Dnia Babci i Dziadka.

  • Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Rozwijanie słuchu fonematycznego; dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie pierwszej sylaby w wyrazie. Prowadzenie zabaw rozwijających sprawność aparatu mowy.

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej, udział w akcji „Wędrująca książka”.

 

 

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ

         Tematy kompleksowe:

            1. W Krainie Baśni......................................02 – 05.01

            2. Czas na bal!..............................................09 – 13.01

            3. Tajemnice Lodowej Krainy......................16 – 20.01

            4. Zimowe zabawy........................................23 – 27.01

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

  • z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

  • i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

  • w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec)

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

  • w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą. Słuchanie opowiadań, baśni. Odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego. Oglądanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na ilustracje.
  • Poszerzenie wiadomości na temat organizowania zabaw tanecznych w okresie karnawału. Rozwijanie postawy współgospodarza placówki poprzez czynne uczestnictwo w przygotowaniach do Balu Karnawałowego w przedszkolu. Stwarzanie atmosfery sprzyjającej czerpaniu radości ze wspólnej zabawy.
  • Stwarzanie okazji do obserwowania zjawisk występujących zimą. Zachęcanie dzieci do prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Zwrócenie uwagi na uroki zimowego krajobrazu, możliwość uprawiania sportów zimowych oraz organizowania zabaw na śniegu i lodzie. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Odczytywanie symboli graficznych np. znaczków dyżurnych na Planie Dyżurów,  nauka nakrywania do stołu i wywiązywania się z określonych obowiązków.
  •  Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań  wymagających współpracy między dziecmi. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  • Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej (rysowanie, wycinanie, lepienie, nawlekanie korali itp.). Wprowadzanie elementów Metody Dobrego Startu (rysowanie określonych wzorów palcem na kaszy).
  •  Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń. Zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach ruchowych z elementami terapii sensorycznej (raz w tygodniu, prowadzone przez specjalistę, z całą grupą).
  •  Poszerzenie zakresu liczenia z elementami dodawania i odejmowania. Porównywanie liczebności zbiorów przedmiotów, stosowanie określeń: dużo, mało, mniej, więcej, o jeden więcej , o jeden mniej. Poznawanie schematu własnego ciała, zwrócenie uwagi na jego stronność i symetryczność. Próba określania lewej strony ciała. Porównywanie obiektów pod względem wielkości.
  •  Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.
  •  Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
  • Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne).
  • Wprowadzanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych (rozwijanie sprawności ręki i koordynacji wzrokowo – ruchowej).
  •  Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania ciekawych informacji i dzielenia się wiedzą. Ćwiczenie umiejętności cierpliwego wysłuchania wypowiedzi kolegów, czekania na swoją kolej wypowiedzi, stosowanie przyjętych zasad.
  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki .
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Mikołajki ...............................05 - 09.12
  2. Nadchodzi zima.....................12 - 16.12
  3. Święta tuż - tuż......................19 - 23.12
  4. Nasz kontakt z techniką.........27 - 30.12

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

-ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

ZADANIA:

  1. Przygotowanie dzieci do spotkania z Mikołajem w przedszkolu (6 grudnia). Uwrażliwianie na potrzeby innych, zachęcanie do udziału w akcjach charytatywnych - „Każdy może być Mikołajem”.

  2. Udział dzieci w prezentacji multimedialnej „W świecie dinozaurów”. Rozwijanie zainteresowań, poszerzanie doświadczeń; oglądanie trójwymiarowego filmu w specjalnych okularach (z kolorowymi soczewkami).

  3. Dostrzeganie zmian zachodzących wraz ze zmianą pory roku. Unikanie zagrożeń podczas spacerów (unikanie przeziębień - odpowiednie ubranie, unikanie oblodzonych miejsc). Poszerzanie doświadczeń dzieci poprzez zabawy badawcze (zamarzanie, topnienie, parowanie wody). Stosowanie symboli graficznych oznaczających pogodę.

  4. Przybliżanie dzieciom tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Udział w audycji filharmonicznej o tematyce świątecznej i wspólnym kolędowaniu wszystkich przedszkolaków (20 grudnia). Przygotowanie kartki z życzeniami dla lubelskich przedszkolaków. Uświadamianie dzieciom, że święta są okazją do rodzinnych spotkań, zachęcanie do sprawiania niespodzianek swoim bliskim.

  5. Poznawanie niektórych urządzeń technicznych, dostrzegania ich roli w życiu ludzi. Uświadamianie dzieciom, że mogą bezpiecznie korzystać z nich pod kontrolą dorosłych (np. telefon, komputer, odkurzacz, mikser itp.).

  6. Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i pracy leśniczego. Kształtowanie właściwej postawy wobec świata przyrody. Wyjaśnienie dzieciom, dlaczego wycinka choinek do sprzedaży musi być kontrolowana i dlaczego warto kupić choinkę w donicy( można ją później zasadzić w ogrodzie). Zachęcanie do dokarmiania ptaków zimą.

  7. Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych

i samoobsługowych (sprzątanie zabawek, czynności higieniczne, ubieranie i rozbieranie się, nakrywanie do posiłków, pomaganie przy przygotowaniu do zajęć itp.). Próba nauki nazw dni tygodnia wg Planu Dyżurów.

  1. Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej (rysowanie, wycinanie, lepienie, nawlekanie korali itp.). Wprowadzanie elementów Metody Dobrego Startu (rysowanie określonych wzorów palcem na kaszy).

  2. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń. Zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach ruchowych z elementami terapii sensorycznej (raz w tygodniu, prowadzone przez specjalistę, z całą grupą).

  3. Ćwiczenie umiejętności liczenia. Rozpoznawanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt. Porównywanie figur płaskich i przestrzennych (koło, kula). Stosowanie określeń dotyczących położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, przed, obok, nad). Poznawanie schematu własnego ciała, zwrócenie uwagi na jego stronność i symetryczność. Próba określania lewej strony ciała.

  4. Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.

  5. Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne). Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania ciekawych informacji i dzielenia się wiedzą.

  6. Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi. Stosowanie słów określających cechy przeciwne przedmiotów (np. duży-mały, długi-krótki, gładki-szorstki, miękki-twardy itp.). Prowadzenie zabaw rozwijających sprawność aparatu mowy.

  7. Rozwijanie umiejętności koncentracji podczas zajęć i wyciszenia się podczas zabawy. Ćwiczenie umiejętności cierpliwego wysłuchania wypowiedzi kolegów, czekania na swoją kolej wypowiedzi. Dbanie o dobrą atmosferę w grupie, stosowanie przyjętych zasad. Utrwalenie wiadomości na temat praw dziecka. Uświadamianie dzieciom, że zawsze mogą zwrócić się o pomoc do dorosłych kiedy mają jakiś problem.

  8. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej, udział w akcji „Wędrująca książka”.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Las szumi jesiennie, już robi się sennie......................................31.10 – 04.11

  2. Czy jesteś dużym, czy małym przedszkolakiem – bądź dumny,

    że jesteś Polakiem!......................................................................07 --10.11

  3. A deszcz pada i pada...................................................................14 - 18.11

  4. Między nami przedszkolakami....................................................21 – 29.11

  5. Andrzejki.....................................................................................30.11

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się

  • z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych

  • i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują

  • w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno

  • -ruchowej (śpiew, gra, taniec).

  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych

  • w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania.

  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem

  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

     

ZADANIA:

  1. Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody: zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni; mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka. Bliższe poznanie mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.

  2. Uświadamianie dzieciom, że są Polakami i mieszkają w Polsce. Zapoznanie z symbolami narodowymi oraz uświadomienie konieczności odnoszenia się do nich z szacunkiem. Wzbogacenie wiedzy na temat własnego kraju, miejscowości, najbliższego otoczenia.

  3. Rozwijanie umiejętności dobierania garderoby stosownej do pogody.

  4. Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Odczytywanie symboli graficznych np. znaczków dyżurnych na Planie Dyżurów, nauka nakrywania do stołu i wywiązywania się z określonych obowiązków.
  5. Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  6. Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i obrzędami ludowymi dotyczącymi organizacji wieczorów „Andrzejkowych”.
  7. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
  8. Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.
  9. Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.
  10. Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne).
  11. Wprowadzanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych (rozwijanie sprawności ręki i koordynacji wzrokowo – ruchowej).
  12. Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania ciekawych informacji i dzielenia się wiedzą. Ćwiczenie umiejętności cierpliwego wysłuchania wypowiedzi kolegów, czekania na swoją kolej wypowiedzi, stosowanie przyjętych zasad.
  13. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 Tematy kompleksowe:

I. Jesień w ogrodzie warzywnym i w sadzie. .......................03 – 07.10

II. Nasze rodziny. .................................................................10 – 14.10

III. Domowi ulubieńcy. ........................................................17 – 21.10

IV. Ciekawostki o dawnych mieszkańcach Nałęczowa. .......24 – 28.10

 

Realizacja Podstawy Programowej

Wychowania Przedszkolnego

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
  • i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku
  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci
  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosuj w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
  • Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec)
  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
  • Wychowywanie dla poszanowania roślin i zwierząt
  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym

 

Zadania:

  1. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych, dostrzeganie zmian zachodzących jesienią wokół nas. Zorganizowanie wycieczki do ogrodu warzywnego, sadu, do sklepu. Zachęcanie dzieci do spożywania owoców i warzyw, wspólne wykonanie zdrowego deseru.

  2. Uświadamianie dzieciom, że rodzina jest bardzo ważna dla każdego z nas. Wypowiedzi dzieci na temat członków rodziny (rodzice, rodzeństwo). Zachęcanie dzieci do pomagania w prostych czynnościach domowych

          i sprawiania niespodzianek swoim bliskim.

  1. Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobu opiekowania się nimi. Przypomnienie o odpowiednim zachowaniu wobec zwierząt (uwrażliwianie na ich potrzeby, bezpieczne zachowanie ).

  2. Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych. Odczytywanie symboli graficznych np. znaczków dyżurnych na Planie Dyżurów, nauka 

           nakrywania do stołu i wywiązywania się z określonych obowiązków.            

  1. Przybliżenie dzieciom historii powstania nałęczowskiego przedszkola; wycieczka do Ochronki, odwiedzenie grobu Oktawii Żeromskiej i Ewy Szelburg-Zarembiny, poznawanie ciekawych informacji, oglądanie fotografii ze zbiorów przedszkolnych.

  2. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.

  3. Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozpoznawanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt. Doskonalenia orientacji w przestrzeni.

  4. Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.

  5. Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne).

  6. Wprowadzanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych (rozwijanie sprawności ręki i koordynacji wzrokowo – ruchowej).

  7. Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania ciekawych informacji i dzielenia się wiedzą. Ćwiczenie umiejętności cierpliwego wysłuchania wypowiedzi kolegów, czekania na swoją kolej wypowiedzi. Dbanie o dobrą atmosferę w grupie, stosowanie przyjętych zasad.

  8. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych; oglądanie książek, wypowiedzi na temat ilustracji, czytanie dzieciom opowiadań, bajek przez nauczycielki i wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej w ramach spotkań czytelniczych, wypożyczanie książek ze zbiorów biblioteki miejskiej.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

I. Lubię moje przedszkole.........................01 – 09.09

II. Wakacyjne przygody............................12 – 16.09

III. Uliczne sygnały.................................. 19 - 23.09

IV. Nadeszła jesień...................................26 - 30.09

 

Realizacja podstawy programowej:

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi
    i dziećmi, zgodnie funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
  • Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują
    w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  • Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem; muzyka: różne formy aktywności muzyczno - ruchowej; różne formy plastyczne.
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
  • Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
  • Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
  • Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka.
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
  • Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

 

Zadania:

  1. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, znaczkami rozpoznawczymi w szatni, sali, łazience. Ustalenie zasad obowiązujących w grupie.
  2. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i na dworze.
  3. Wzajemne poznawanie się dzieci, tworzenie miłej, sympatycznej atmosfery sprzyjającej adaptacji do nowego środowiska.
  4. Przyzwyczajanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, nie przeszkadzania sobie nawzajem, sprzątania zabawek po skończonej zabawie na ustalone miejsce oraz szanowania prac koleżanek i kolegów (np. rysunków, budowli).
  5. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych
  6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych i wykonywania czynności samoobsługowych: mycia rąk przed posiłkiem, korzystania z toalety, dbania o porządek wokół siebie. Ćwiczenie tych umiejętności.
  7. Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie dzieci do wypowiedzi, zabawy ortofoniczne, ćwiczenia logorytmiczne, naukę krótkich wierszyków, piosenek.
  8. Dostrzeganie zmian w przyrodzie zachodzących wczesną jesienią.
  9. Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego , prowadzenie zabaw przy muzyce i piosenkach. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce.
  10. Orientacja w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: wysoko, nisko, do przodu, do tyłu. Określanie wielkości przedmiotów:duży,mały,dobieranie przedmiotów w pary - „taki sam”.
  11. Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej, poznawanie nowych technik, rozpoznawanie niektórych kolorów.
  12. Przyzwyczajanie dzieci do odpoczynku poobiedniego podczas słuchania bajek, opowiadań, czytania książek
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )