Godło logo_przedszkola_2_
Menu główne
O nas
Archiwum
Grupy w roku 2013/2014

NAUCZANIE ZDALNE - GRUPA IV, V, VI

PIĄTEK 26 czerwca 2020 r.

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

Życzę miłej zabawy!

 

Temat dnia: „Bezpieczne wakacje

I. Zestaw ćwiczeń porannych „Wakacyjny aerobik".

Ćwiczenia należy wykonać do rytmicznej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=uB34LYlBpwc

Rodzic demonstruje dziecku ruch, a dziecko powtarza za nim:

- Marsz w miejscu z wymachem rękami ugiętymi w łokciach.

- Krok dostawny w bok, np. w stronę drzwi, powrót.

- Krok dostawny w bok, np. w stronę okna, powrót.

- 4 kroki w lewo, 4 w prawo.

- 4 kroki w prawo, 4 w lewo.

- Uderzenie lewą dłonią w uniesione prawe kolano, naprzemiennie z uderzeniem prawą dłonią w uniesione lewe kolano.

- Marsz w miejscu z wymachem prostymi rękami w bok i górę.

- Marsz z jednoczesnymi wymachami ręką nad głową ( raz prawa raz lewą ręką).

- Marsz w miejscu z prostymi rękami, wyciągniętymi w bok i otwartymi dłońmi skierowanymi raz do góry, raz do dołu.

Cały układ powtarzamy, a po skończeniu następuje część relaksacyjna. Ułóżcie się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczy - czas na odpoczynek!

II.

1. Oglądanie filmu edukacyjnego:

- Lato - przyroda, wakacje.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”.

BEZPIECZNE WAKACJE

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach - lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić - taką z daszkiem

- porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

                            B. Szelągowska

3. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

- Co to są górskie szlaki?

- Dlaczego trzeba się ich pilnować?

- Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

- Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

- Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

- Jakie macie rady dla innych dzieci na wakacje?

- Co można robić, a czego nie wolno?

4. Zabawa dydaktyczna „Znam …”.

Przypominamy dziecku, że nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko oraz swój adres - informacje, które możemy podać policjantowi. Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym. Możemy sprawdzić, czy dziecko zna swoje dane.

5. Zabawa dydaktyczna „Numer alarmowy”.

Na kartce papieru zapisujemy numer alarmowy 112. Odczytujemy go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Następnie opowiadamy dziecku jakie służby ratunkowe, można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.

6. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Co jest niezbędne?”.

Rodzic prosi dziecko, aby na chwilę zamknęło oczy i wyobraziło sobie, że jest rozbitkiem na bezludnej wyspie. Na plaży leży kilka przedmiotów wyrzuconych przez morze (obrazki poniżej).

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniem dziecka jest wybrać tylko jeden przedmiot i wyjaśnić, dlaczego właśnie ten przedmiot jego zdaniem jest najważniejszy w zaistniałych okolicznościach.

5. Rozwiązywanie zagadek „Co nas chroni przed słońcem?”.

 

By chronić skórę latem

przed słońca nadmiarem,

smaruj się nim, a potem

opalaj z umiarem.  (krem przeciwsłoneczny)

 

Słońce nie poparzy

noska ani uszu,

jeśli się opalać

będziesz w (kapeluszu)

 

Gdy upał nad morzem,

cień zapewnić morze.

Choć jesienią jeszcze

chronił Cię przed deszczem.  (parasol)

 

Za uszy wkładaj

ich oba końce

i noś na nosie,

gdy razi słońce.   (okulary przeciwsłoneczne)

8. Oglądanie filmów edukacyjnych na temat „Bezpieczne wakacje”.

Wszędzie trzeba zachować zdrowy rozsądek i dbać o własne bezpieczeństwo.

W prezentowanych niżej filmach przypominam Wam jak zachować się w domu, podróży, na drodze, w górach, lesie, nad wodą.

- Jedziemy na wakacje                             

https://youtu.be/-pZTlOj6B60

- Bezpieczne wakacje

https://youtu.be/K-6T693WQKY

- Bezpieczne wakacje. Porady policji    

https://youtu.be/7qrT8vMkHlw

- Bezpieczeństwo nad wodą

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

- Bezpieczeństwo w górach

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

- Zasady bezpieczeństwa na rowerze

https://youtu.be/gSzVtcWBd_w

Bezpieczne wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=64bgThOgj6k

Bądź bezpieczny z Szymonem                

https://youtu.be/0NC9scsonno

- Bezpieczne wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=4isV0WWOO5E

9. Karty pracy:

1/ DLA WSZYSTKICH DZIECI

- Policz i pokoloruj - karta pracy nr 1.

2/ DLA DZIECI Z GRUPY V

- Rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji - karta pracy nr 47a „Plac zabaw” cz. 4.

- Rysowanie wakacyjnych planów - karta pracy nr 47b „Plac zabaw” cz. 4.

- Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy nr 48a „Plac zabaw” cz. 4.

- Łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu - karta pracy nr 48b „Plac zabaw” cz. 4.

10. Dla chętnych dzieci:

- Gra interaktywna - Łączenie cech

https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f?fbclid=IwAR1dZJVJAdF5rLUO8MGr8ROVV7BOWnT9QXsAFuZFBOL_A8uWJsfuK-0hBw0

(materiały pochodzą z przewodnika metodycznego „Plac zabaw. Sześciolatek” cz.4,  ze zbiorów nauczycielki i ze stron internetowych)

opis dokumentutypdata

karta pracy nr 1

png26-06-2020[ Pobierz ]
210 kB
CZWARTEK 25 czerwca 2002 r.

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci kończące edukację przedszkolną!

 

      Zakończenie roku w przedszkolu to wyjątkowy dzień dla wszystkich - Rodziców, nauczycieli, a przede wszystkim - dla Dzieci. Ten rok jednak był inny niż wszystkie, a jego zakończenie powinniśmy inaczej świętować, ale niestety …

      Przedszkole to miejsce gdzie dzieci spędziły jedne z najważniejszych chwil swojego życia. Stawały się coraz bardziej samodzielne i pomysłowe. Tu radośnie bawiły się wspólnie z rówieśnikami, poznały nowe koleżanki i kolegów, nawiązały wiele przyjaźni. Nasze przedszkolaki uczyły się, eksperymentowały, prezentowały swoje umiejętności artystyczne, poznawały różne miejsca podczas wycieczek i spacerów.

      Mamy nadzieję, że zdobyte umiejętności pozwolą naszym Absolwentom odnosić sukcesy podczas edukacji szkolnej i tego serdecznie życzymy wszystkim Dzieciom opuszczającym nasze przedszkole.

                                                                                                                         Wychowawczynie grup V i VI

 

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

Życzę miłej zabawy!

 

Temat dnia: „Żegnamy przedszkole

I. Zestaw ćwiczeń porannych - 22 - 25.6.2020 r.

- Ćwiczenia poranne - zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=bzboHM5GUzg

II.

DZIECI - 6 - LETNIE

1. Oglądanie filmu na pożegnanie.

https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg

Posłuchaj, przypomnij sobie, jak to było „na starcie”, jak jest teraz. Pomyśl, czy pasują do ciebie słowa któregoś wiersza. Który wiersz wybrałabyś/wybrałbyś z koleżankami i kolegami  na uroczyste zakończenie, gdybyście byli razem w przedszkolu?

2. Słuchanie wiersza „Pożegnanie przedszkolaków” A. Widzowskiej czytanego przez Rodzica.

POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA

Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

 

Starszak potrafi:

budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

 

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

 

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu

zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

 

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

 

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

 

Zastanów się chwilkę, czy posiadasz już którąś z umiejętności wymienionych w wierszu?

3. Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat czego nauczyło się w przedszkolu, czego doświadczyło, za czym będzie tęskniło. I oczywiście Rodzic wyjaśnia dziecku, że szkoła to kolejny etap w życiu, bardzo ważny …

Warto też, aby Rodzic podzielił się z dzieckiem jak to było kiedy to Rodzic chodził do szkoły

kończył przygodę z przedszkolem, a zaczynał swoją przygodę ze szkołą …

Warto również porozmawiać  z dzieckiem na temat czego się obawia i najważniejsze dać mu duże wsparcie, przytulić . . .  Powiedzieć: Wszystko będzie dobrze.

4. Śpiewanie piosenki „Kończymy już przedszkole”.

https://www.youtube.com/watch?v=-28cbYNjGj4

5. Zabawa ruchowa „Moja ulubiona zabawa”.

Rodzic pyta dziecko, jaka jest jego ulubiona zabawa z przedszkola. Następnie dziecko z rodzeństwem lub Rodzice przeprowadza tę zabawę w domu.

5. Słuchanie piosenek i przypominanie sobie wspólnie spędzony czas w przedszkolu ze swoimi koleżankami i kolegami.

https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

https://www.youtube.com/watch?v=lRMUV5_36ZE

https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA

6. Gry i zabawy dla chętnych dzieci.

- Gra interaktywna - znajdź literę.

http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere

- Gra interaktywna - poćwicz czytanie - jakiej litery brakuje.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/52d1ef34a02df156cb465cbd538b7dda_/index.html

- Gra interaktywna - poćwicz czytanie - dopasuj nazwę do obrazka.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b1f2c4fe4824c23399b9628a11e09658_/index.html

 

DZIECI - 5 – LETNIE

1. Zabawa „Wywiad dziennikarza”.

Dzieci oglądają „kronikę ze zdjęciami” na stronie internetowej przedszkola. Rodzic wciela się w rolę dziennikarza i zadaje dziecku  pytania, np.

- Co ciekawego robiłaś/-eś w przedszkolu w ciągu roku szkolnego?

- Co ci się najbardziej podobało?

- Czego się nauczyłaś/-eś?

2. Zabawa ruchowa „Moja ulubiona zabawa”.

Rodzic pyta dziecko, jaka jest jego ulubiona zabawa z przedszkola. Następnie dziecko z rodzeństwem lub Rodzice przeprowadza tę zabawę w domu.

3. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków (klocków) w różnych kolorach:

Dziecko bierze tyle patyczków (klocków), ile ma palców u rąk.

1/ Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dziecko układa z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określa ile patyczków potrzebowało do ułożenia kształtu każdej figury.

2/ Układanie patyczków według kolorów.

Dziecko liczy patyczki w każdym kolorze.

Podaje całkowitą liczbę patyczków.

3/ Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dziecko liczy pozostałe patyczki.

4. Zabawy słuchowe:

1/ Zabawa „Zgadnij co słyszysz?”

Dziecko słucha odtwarzanego dźwięku, np. z płyty. Następnie przyporządkowuje usłyszane dźwięki do odpowiedniego obrazka.

2/ Zabawa „Echo”.

Rodzic zadaje sekwencję dźwięków, np. klaśnięcie, uderzenie w cymbałki, tupnięcie nogą, klaśnięcie podczas których dziecko zamyka oczy. Jego zadaniem jest bezbłędne powtórzenie eksponowanych dźwięków z otwartymi oczami.

3/ Zabawa „Detektyw”.

Wyszukiwanie obrazków według werbalnie wskazanej kolejności, np. jabłko, droga, ser, papuga, okno.

4/ Zabawa „Poszukiwacz”.

Rodzic czyta zdania akcentując jeden wyraz. Dziecko odgaduje jaki to wyraz.

5/ Zabawa „Słowik” - wspólne śpiewanie piosenek, z wyróżnianiem sylab, np. Wlazł ko - tek na pło - tek …

6/ Zabawa „Jaki to wyraz?”.

Rodzic dzieli wyrazy na sylaby. Dziecko wskazuje podawany wyraz wśród wielu obrazków, które ma przed sobą.

5. Śpiewanie piosenek poznanych w przedszkolu.

6. Dla chętnych:

- Zabawa z filmem edukacyjnym:

https://www.youtube.com/watch?v=rtbpLE4icpw

(materiały pochodzą z przewodnika metodycznego „Plac zabaw. Sześciolatek” cz.4,  ze zbiorów nauczycielki i ze stron internetowych)

ŚRODA 24 czerwca 2020 r.

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

Życzę miłej zabawy!

 

Temat dnia: „Żegnamy młodszych kolegów”

I. Zestaw ćwiczeń porannych - 22 - 25.6.2020 r.

- Ćwiczenia poranne - zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=bzboHM5GUzg

II.

1. Zabawa „Z czym kojarzy się przedszkole?”

Dziecko podaje skojarzenia z przedszkolem, a rodzic zapisuje je wokół obrazka przedszkola, np. uśmiech, dobre obiady, różne zabawki, koleżanki, plac zabaw … Następnie wybrane wyrazy dzielą na sylaby i głoski według indywidualnych możliwości dzieci.

(obrazek przedszkola - załącznik nr 1)

2. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów” czytanego przez  Rodzica.

(opowiadanie - załącznik nr 2)

3. Rozmowa na temat opowiadania.

- Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

- Co przygotowali młodsi koledzy?

- Co robiły Ada i Kasia?

- Kogo pożegnała Ada?

- Co to były pocieszajki Ady?

- Gdzie je zostawiła?

4. Nauka wierszyka z opowiadania fragmentami, metodą ze słuchu. (dzieci 6 - letnie)

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

5. Działalność plastyczna „Moje najlepsze wspomnienie z przedszkola” - technika dowolna.

(ten sam temat pracy plastycznej, co w poniedziałek - kończenie prac)

CZEKAMY NA WASZE PRACE!!!

6. Nauka piosenki „Kończymy już przedszkole’”.

(słowa i link do melodii zostały zamieszczone w poniedziałek)

7. Karty pracy:

1/ DLA WSZYSTKICH DZIECI

- Wyszukaj w mozaice - karta pracy nr 1.

- Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy nr 2.

2/ DLA DZIECI Z GRUPY V

- Podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła - karta pracy nr 45a „Plac zabaw” cz. 4.

- Czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami - karta pracy nr 46a „Plac zabaw” cz. 4.

- Odszukiwanie nazw przedmiotów przedstawionych na zdjęciach - karta pracy nr 46b „Plac zabaw” cz. 4.

- Literka z - karta pracy nr 3 (dla zainteresowanych i chętnych dzieci).

8. Dla chętnych:

Na początek spróbujcie przypomnieć sobie zabawki z waszych przedszkolnych sal. Czym lubiliście się bawić? Gdzie się to znajdowało? Teraz zapraszam do zabawy interaktywnej

z zabawkami w roli głównej.

- „Półka na zabawki” to ćwiczenie doskonalące spostrzeganie i pamięć wzrokową.

https://view.genial.ly/5ec638186e4bae0d1af48f15

(materiały pochodzą z przewodnika metodycznego „Plac zabaw. Sześciolatek” cz.4,  ze zbiorów nauczycielki i ze stron internetowych)

opis dokumentutypdata

załącznik nr 1

jpg24-06-2020[ Pobierz ]
60 kB

załącznik nr 2

docx24-06-2020[ Pobierz ]
17 kB

karta pracy nr 1

pdf24-06-2020[ Pobierz ]
410 kB

karta pracy nr 2

pdf24-06-2020[ Pobierz ]
30 kB

karta pracy nr 3

pdf24-06-2020[ Pobierz ]
24 kB
WTOREK 23 czerwca 2020 r.

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

Życzę miłej zabawy!

 

Kochane dzieci pamiętajcie, że dzisiaj Dzień Ojca.

Niech każde z Was przygotuje dla swojego taty coś wyjątkowego. Zaśpiewajcie piosenkę lub narysujcie piękny rysunek. A może wymyślicie jeszcze coś innego.

 

Temat dnia: „Wspominamy przedszkole”

I. Zestaw ćwiczeń porannych - 22 - 25.6.2020 r.

- Ćwiczenia poranne - zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=bzboHM5GUzg

II.

1. Swobodne wypowiedzi dziecka na temat:

- Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.

2. Zabawa „Dokończ zdania”.

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy.

- W przedszkolu lubiłam/ lubiłem …

- W przedszkolu nie lubiłam/nie lubiłem ..

- W przedszkolu czułam się/czułem się …

3. Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza K. Datkun - Czerniak „Rok” czytanego przez Rodzica.

Podczas recytacji wiersza Rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dziecko podaje głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza klaszcze, kiedy usłyszy nazwę miesiąca.

ROK

W styczniu Nowy Rok przychodzi,

często mrozem grozi.

W lutym czyni tak samo.

W marcu bywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).

Czerwiec obiecuje radości wiele,

bo – moi przyjaciele -

lipiec i sierpień to wakacji czas (…).

Wrzesień i październik zmieniają kolory ziemi (…).

W listopadzie smutek na drzewach się kładzie.

A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok

żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)

                                   K. Datkun - Czerniak

4. Oglądanie zdjęć z pobytu dzieci w przedszkolu. Zapraszam Rodziców i dzieci na stronę naszego przedszkola do „Fotogalerii 2019/2020”, gdzie zamieszczone są zdjęcia z wydarzeń jakie miały miejsce w naszym przedszkolu w bieżącym roku szkolnym, a dzieci z grup IV i V również do zakładek grupowych - zamieszczone są tam zdjęcia przedstawiające efekty  pracy dzieci w domu z Rodzicami podczas zdalnego nauczania.

5. Nauka na pamięć wiersza. (dzieci 6 - letnie)

Jak szybko mija czas

wie dobrze każdy z nas.

Wczoraj byliśmy maluchami,

a dziś z przedszkolem już się żegnamy.

W naszej pamięci ślad pozostanie,

Zawsze będziemy mile wspominać

Nasze Przedszkole, kolegów, koleżanki i panie.

6. Zabawa pantomimiczna „Bawimy się gazetami”.

Dziecko otrzymuje stronę gazety. Rodzic włącza nagranie muzyki, przy której dziecko tańczy w dowolny sposób. Podczas przerwy w muzyce, udaje, że gazeta jest:

- tacą, na której niesie herbatę,
- lornetką, przez którą obserwuje otoczenie,
- wachlarzem, którym się chłodzi w ciepły dzień,
- piłką, którą podrzuca i łapie.

7. Zabawa „Kto wygra?”.

Pomoce dydaktyczne: kostki (ich liczba odpowiada liczbie graczy), kartki papieru, coś do pisania, ewentualnie liczydło.

Liczba graczy: od 2 do 4 - 5 osób.

Gra polega na naprzemiennym rzucaniu kostkami przez uczestników. Każdy z nich po wyrzuceniu określonej liczby oczek zapisuje swój wynik na kartce papieru (w formie liczby bądź graficznie w postaci kropek lub też innego umówionego znaku). Po przejściu ustalonej liczby kolejek wygrywa ta osoba, która wyrzuciła największą liczbę oczek.

W przypadku dzieci, które nie potrafią jeszcze sprawnie liczyć i zapisywać wartości liczbowych, zamiast kartki zastosować można liczydło, na którym - po każdym rzucie - będą odliczać odpowiednią liczbę wyrzuconych oczek.

8. Karty pracy:

1/ DLA WSZYSTKICH DZIECI

- Różne zadania - karty pracy nr 1.

Rodzic razem z dzieckiem wybiera 1 - 2 karty pracy dla dziecka.

2/ DLA DZIECI Z GRUPY V

- Łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania - karta pracy nr 44a „Plac zabaw” cz. 4.

- Podawanie nazw obrazków, dzielenie na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab - karta pracy nr 44b „Plac zabaw” cz. 4.

- Literka y - karta pracy nr 2 (dla zainteresowanych i chętnych dzieci).

9. Dla chętnych:

- Pory roku i nazwy miesięcy.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ff8c61632ab3794ecfb05e9eb5ca0152_/index.html

- Gra interaktywna „Wakacyjne rytmy”.

https://view.genial.ly/5eed2be08146ce0d750c0651

(materiały pochodzą z przewodnika metodycznego „Plac zabaw. Sześciolatek” cz.4,  ze zbiorów nauczycielki i ze stron internetowych)

opis dokumentutypdata

karty pracy nr 1

pdf23-06-2020[ Pobierz ]
1 730 kB

karta pracy nr 2

pdf23-06-2020[ Pobierz ]
25 kB
PONIEDZIAŁEK 22 czerwiec 2020 r.

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

Życzę miłej zabawy!

 

Temat dnia: „To już umiem”

I. Zestaw ćwiczeń porannych - 22 - 25.6.2020 r.

- Ćwiczenia poranne - zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=bzboHM5GUzg

II.

1. Najpierw utrwalamy wszystkie literki , które poznaliście w tym roku.

 Zebrane one zostały w tzw. ALFABET.

Alfabet składa się z liter, które widzimy

 

i piszemy.

a, A, b, B, c, C

a) Słuchanie piosenki o literach „Jak brzmią literki”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=TlP_sF3lZ_0

b) Słuchanie wiersza J. Tuwima „Abecadło”.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=87&v=CjIIhrxHl0I

c) Napisz swoje imię.

2. Jesteś już dużym przedszkolakiem i znasz dni tygodnia, wymień je po kolei ! Następnie posłuchaj wiersza G. Lech „Co robią latem dni tygodnia?" czytanego przez Rodzica.

CO ROBIĄ LATEM DNI TYGODNIA?

- Co wy na to, że już lato? -

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

- Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mruknął tylko: - Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: - Ja wciąż maluję,

jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

- Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

- A Sobota? - Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

- Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

w poniedziałek się dowiecie

- Jaka pora roku już nadeszła?

- O co zapytał swoje dni Tydzień?

- Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

- Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

   - Co Ty lubisz robić latem?

    - Co robisz najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

    - Ile dni wchodzi w skład tygodnia? Wymieńcie je jeszcze raz w odpowiedniej kolejności.

3. Zabawa interaktywna „Układamy dni tygodnia”.

https://learningapps.org/watch?v=pri8qvbg320

4. Kilka słów o cyfrach i liczbach.