Godło logo_przedszkola_2_
Menu główne
O nas
Klub Malucha
Archiwum
Grupy w roku 2013/2014

Grupa I

O NAS

    Nasza grupa to dzieci 3-letnie, uczęszczające do przedszkola pierwszy rok. Jesteśmy najmłodszymi przedszkolakami. W "Maluszkach" jest 15 dziewczynek i 10 chłopców.  W pierwszych dniach września mieliśmy troszkę problemów adaptacyjnych, ale minęły już te "smuteczki", już chętnie przychodzimy do przedszkola. Bawimy się z koleżankami i kolegami w kącikach zainteresowań w naszej sali. Potrafimy ustawiać się w "kole", tworzymy "Pociąg", lub "Węża", znamy zasady grupowe i uczymy się ich przestrzegać. Razem  z panią Jolą i panią Sylwią chodzimy na spacery, słuchamy czytanych książeczek, poznajemy nowe piosenki i wierszyki. Wykonujemy też ciekawe prace plastyczne. Jesteśmy dla siebie mili, uprzejmi, koleżeńscy.

Wychowawczyni

Podziękowania dla rodziców

Dziękujemy:

  • Mamie Wiktorii  za przekazanie książeczek i maskotek dla dzieci
  • Mamie Huberta za podarowanie drewnianych układanek
  • Mamom: Antosi i Łucji, Benjamina, Alicji Chrabota za serwetki dla dzieci
  • Mamom: Antosi Chyła, Wiktorii, Oli, Liliany, Kacpra za przyniesienie owoców i warzyw do Kącika Przyrody.


Serdecznie dziękujemy Rodzicom:

 

  • Mamie Michała Sęka za przekazanie plasterków opatrunkowych dla dzieci.
  • Rodzicom Stefanii  Piech za przekazanie papieru ksero i materiałów plastycznych dla dzieci.
  • Wszystkim Rodzicom dzieci z grupy I za przygotowanie strojów dla dzieci na uroczystość Pasowania na Przedszkolaka
  • Mamie Łucji i Antosi Wójcik, mamie Antosi Chyła, mamie Zosi Jakubczyk  za upieczenie ciasta na poczęstunek  oraz pomoc w organizacji sali i w  przebieraniu dzieci na występy
  • Rodzicom Stefanii Piech za zakup soków na poczęstunek oraz przekazanie zdjęć z uroczystości
  • Mamie Hani  Banaszek za zakup cukierków dla dzieci
  • Rodzicom Ali Chrabota za zakup naczyń jednorazowych, pamiątkowych albumów dla dzieci oraz pomoc w organizacji poczęstunku
  • Mamie Wiktorii  Woch  za upieczenie ciasta i zakup serwetek , tacie Wiktorii  za pomoc w organizacji  sali i przygotowaniu poczęstunku
  • Rodzicom Michała Sęka, Oli Nowak, Antosi Chyła, Ani Figiel, Krzysia Gęcy za przyniesienie przetworów do „Kącika przyrody”
  • Rodzicom Liliany Rzepka za kolorowy papier ksero dla dzieci
  • Rodzicom Antosi Chyła Chyła za papier ksero
  • Mamie Łucji i Antosi Wójcik za serwetki dla dzieci
  • Mamie Kuby Mazurka  za przekazanie  pluszaków  i klocki  dla dzieci z grupy I
  • Mamie Wiktorii Woch za udział w spotkaniu z okazji „Święta Pluszowego Misia” – wspólne zabawy z dziećmi, czytanie książeczek, pomoc w opiece nad dziećmi podczas „Spaceru z misiami”, przekazanie niespodzianek od rodziców „Misie Lubisie” oraz kolorowanek dla dzieci.
  • Mamie Wiktorii Woch za pomoc w organizacji Zabawy Andrzejkowej – upieczenie ciastek, zakup cukierków, wspólną zabawę z dziećmi – wróżby, tańce.

  • Rodzicom: Majki Michalak, Liliany Rzepka, Adasia Sadziuka, Oli Nowak, Wiktorii Woch, Michała Sęka, Stefanii Piech, Huberta Wegenke za przyniesienie ozdób choinkowych do grupy I.
  • Mamie Kuby Mazurka za kolorowanki świąteczne dla dzieci z grupy I.

  • Wszystkim Rodzicom dzieci z grupy I, którzy wzięli udział w akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę” na terenie przedszkola.

  • Mamie Ali Chęć za pomoc w organizacji Mikołajek w grupie I.

  • Rodzicom: za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie teatralne „Tańcząca choinka”.

  • Rodzicom: Tacie Liliany Rzepka, mamie Krzysia Gęcy, mamie Kuby Mazurka, Mamie Filipa Czubaka za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie teatralne „Tańcząca choinka”.

  •  Mamie Kuby Mazurka – za systematyczne przekazywanie  kolorowanek tematycznych dla dzieci
  • Mamie Alicji  Chęć – za przekazanie książeczek  oraz papieru ksero dla dzieci
  • Mamie Huberta Wegenke – za tacki tekturowe i serwetki dla dzieci
  • Rodzicom Ani Figiel – za serwetki  dla dzieci
  • Mamie Filipa Czubaka – za przekazanie materiałów plastycznych : bibuła, farby, bloki, nożyczki
  • Mamie Wiktorii Woch – za przekazanie układanek  i puzzli dla dzieci
  • Mamie Stefanii Piech – za przekazanie papieru ksero i serwetek
  • Dziękujemy Mamie Kacpra Kowalczyka oraz Rodzicom Majki Michalak – za pomoc w przebieraniu dzieci i opiekę podczas zabawy z dziećmi na Balu Karnawałowym
  • Serdecznie dziękujemy Rodzicom za upieczenie ciasta na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka:
    • Pani Agnieszce Sadziuk
    • Pani Anecie Figiel
    • Pani Marioli Kowalczyk
    • Pani Marcie Gęca
    • Pani Bożenie Wegenke
    • Pani Oldze Mazurek
    • Pani Joannie Rejmak – Wójcik
    • Pani Magdalenie Bednarczyk – Woch
    • Pani Magdalenie Piech
  • Dziękujemy Panu Tomaszowi Chrabota - za zakup naczyń jednorazowych
  • Dziękujemy Rodzicom: Pani Oldze Mazurek, Pani Bożenie Wegenke, Pani  Magdalenie Bednarczyk – Woch, Małgorzacie Bakalarz , Tomaszowi Chrabota za pomoc w organizacji uroczystości (przygotowanie sali, poczęstunek, sprzątanie)

 

Ważne wydarzenia w naszej grupie
  • Urodziny Huberta
  • Dzień Przedszkolaka
  • Urodziny Stefanii
  • Urodziny Adasia G.
  • Urodziny Adasia S.
  • Urodziny Michała
  • Spotkanie z pracownikami biblioteki
  • Pasowanie na Przedszkolaka
  • Urodziny Benjamina
  • Zabawy z Papą Smurfem – pasowanie na Przedszkolaka – Ania, Maja
  • Święto Pluszowego Misia
  • Urodziny Liliany
  • Urodziny Filipa
  • Andrzejki
  • Mikołajki
  • Urodziny Zosi
  • Zabawa karnawałowa
  • Dzień Babci i Dziadka
Luty 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2018 ROKU W GRUPIE I 
(DZIECI 3- LETNIE)

 

 

Tematyka:

  1. Zabawy i sporty zimowe -  29.01- 02.02.2018 r.
  2. Życie na biegunach - 05.02 – 09.02.2018r.
  3. W kuchni  12.02 - 16.02.2018 r.
  4. Zwierzęta domowe –  kot 19.02 - 23.02.2018 r.
  5. Kosmiczne podróże  - 26.02- 02.03.2018 r.

 

  Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

Zadania:

  1.  Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych.
  2. Wzbogacanie wiedzy  dzieci  na temat życia  Eskimosów, położenia kraju na mapie świata (okolice Bieguna Północnego). Poznanie zwyczajów i miejsca życia pingwinów (okolice Bieguna Południowego).  Stwarzanie okazji do poznawania różnych regionów świata i ludzi tam mieszkających (wygląd, ubiór, odżywianie się) oraz specyficznych warunków bytowania w klimacie polarnym.
  3. Poznanie  pracy osób pracujących w bliskim otoczeniu dziecka (kucharka),  czynności jakie ona wykonuje i narzędzi, z jakich korzysta w pracy. Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się przy stole.
  4. Zaznajomienie z kotem - zwierzęciem spotykanymi w najbliższym otoczeniu i hodowanym przez człowieka. Wyrabianie pozytywnego stosunku  do świata zwierząt.
  5. Zapoznanie ze zjawiskami istniejącymi poza kulą ziemską - kosmos. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Układu Słonecznego.
  6. Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  7. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej, więcej, tyle samo.  Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych : koło, trójkąt. Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń: na, pod, przed, za.
  8. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  9. Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej poprzez wprowadzenie nowych  technik plastycznych. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania  na umówione sygnały.
Styczeń 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2018 ROKU W GRUPIE I 
(DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Witamy Nowy Rok  02.01- 05.01.2018 r.
  2. My się zimy nie boimy- 08.01 – 12.01.2018r.
  3. Kochamy nasze Babcie i Dziadków  15.01 – 19.01.2018r.
  4. Karnawałowe zwyczaje -  22.01 – 26.01.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie (dzielenia się      
  2. zabawkami, odkładania na wyznaczone miejsce  po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowle,  rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły.
  3. Wzbogacanie wiedzy dzieci  na temat tradycji witania Nowego Roku w naszych rodzinach, w kraju . Rozumienie pojęć „Stary Rok”, „Nowy Rok”. Utrwalenie nazw pór roku i  oraz kolejności ich występowania. Kształtowanie pojęcia „tydzień”. Dostrzeganie cech charakterystycznych aktualnej pory roku. Uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu.
  4. Wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech pór roku.  Obserwacja zjawisk atmosferycznych zachodzących zimą: opady śniegu, zamarzanie wody. Zapoznanie dzieci z urokami i niebezpieczeństwami zimy.
  5. Kształtowanie uczucia szacunku i przywiązania do Dziadków. Uświadomienie roli jaką pełnią babcia i dziadek w życiu rodziny. Utrwalenie  pojęć „rodzina” i „drzewo genealogiczne”. Przygotowanie części artystycznej z okazji Święta Babci i Dziadka.
  6. Poznawanie tradycji organizowania balów karnawałowych. Stworzenie okazji  do wspólnej zabawy wszystkich przedszkolaków poprzez zorganizowanie  wspólnie z rodzicami zabawy karnawałowej. 
  7. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  8. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Porównywanie liczebności zbiorów (dużo, mało, więcej, mniej). Stosowanie  określeń: większa, mniejsza, duża, mała.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
Grudzień 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2017 ROKU W GRUPIE I
(DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

1.CZEKAMY NA MIKOŁAJA - 04.12 - 08.12.207r.

2.POMAGAMY PTAKOM - 11.12 – 15.12.2017r.

3.BOŻE NARODZENIE W MOIM DOMU - 18.12 – 22.12.2017r.

4.PRZYSZŁA DO NAS ZIMA  - 27.12 -  29.12.2017r.


Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

  1. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat postaci Świętego Mikołaja oraz tradycji obdarowywania się prezentami w dniu 6 grudnia. Stworzenie nastroju radosnego oczekiwania na spotkanie z Mikołajem w przedszkolu.
  2. Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych gatunków ptaków.
  3. Poszerzanie wiadomości na temat tradycji obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w naszym regionie i kraju. Omówienie przygotowań świątecznych i zwyczajów w naszych domach rodzinnych.  
  4. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  5. Wdrażanie do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć  w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do   rówieśników i osób dorosłych, szanowania wytworów kolegów.
  6. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.  Ćwiczenia w nazywaniu rozpoznawaniu  kolorów. Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według  jednej  cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt).
  7. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
  8. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: „Mikołaj jedzie samochodem”, "Na gałązce choinkowej", „Świeci gwiazdka", słuchanie kolęd i pastorałek.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
  11. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
Listopad 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD 2017 ROKU W GRUPIE I
(DZIECI 3- LETNIE)

 

 

Tematyka:

 

  1. Moje przedszkole, moje miasto, mój kraj.  6.11- 10.11.2017r.
  2. Zimno, coraz zimniej -  13.11 – 17.11.2017r.
  3. Nasze ulubione zabawy 20.11 – 24.11.2017r.
  4. Zwierzęta późną jesienią -  27.11 – 01.12.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wdrażanie do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób  dorosłych, szanowania wytworów kolegów. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej i środowiskowej. Kształtowanie tożsamości  narodowej.  Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy. Zorganizowanie uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka”.
  2. Stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią (czynniki atmosferyczne). Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do aktualnej pory roku. Zapoznanie dzieci ze sposobem przygotowania się ludzi do zimy (robienie  przetworów, ogrzewanie mieszkań, ciepłe ubrania).
  3. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Zapoznanie  sposobami przygotowania się zwierząt leśnych do zimy(gromadzenie zapasów, szukanie legowiska, zapadanie w sen zimowy).
  4. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo. Ćwiczenia w nazywaniu rozpoznawaniu kolorów podstawowych. Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według  jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt).  Rozumienie pojęcia "para".
  5. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
  6. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.
  7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: "Kolczasty jeż" "Płyną chmurki", osłuchanie z piosenką "Idzie zima zła", hymnem narodowym "Mazurek Dąbrowskiego", "Teatrzyk wesołych zabawek".
  8. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
  9. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

 

 

Październik 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE PAŹDZIERNIK 2017 ROKU W GRUPIE I (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

1.CO SŁYCHAĆ W LESIE JESIENIĄ? - 02.10 - 06.10.2017r.

2.MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA -  09.10 – 13.10.2017r.

3.PRZEDSZKOLE - NASZ DRUGI DOM  - 16.10 – 20.10.2017r.

4.DAWNO TEMU W NAŁĘCZOWIE  -  23.10 – 27.10.2017r.

5.PAMIĘTAMY O TYCH, KTÓRZY ODESZLI – 30.10 – 03.11.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, obserwacja walorów jesiennej przyrody. Rozróżnianie i nazywanie wybranych gatunków drzew (kasztanowiec, dąb, klon, sosna) po liściach i owocach. Zapoznanie z nazwami i wyglądem ptaków odlatujących na zimę (bocian, jaskółka, słowik, kukułka) oraz tych, które pozostają (wróbel, gawron). Poznanie wyglądu i zwyczajów wiewiórki.

2. Zapoznanie dzieci z zasadami warunkującymi bezpieczne korzystanie z dróg poza terenem przedszkola, przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych.

3. Rozwijanie zainteresowania własną miejscowością, kształtowanie poczucia przynależności społecznej do swojego miasta.

4. Przybliżenie historii powstania Przedszkola i sylwetki patrona – Adama Żeromskiego.  Zapoznanie z  postacią dawnej mieszkanki Nałęczowa i  z utworami Ewy Szelburg - Zarembiny. Zorganizowanie wycieczki na Cmentarz Parafialny - odwiedzenie grobów: Oktawii Żeromskiej i pisarki Ewy Szelburg - Zarembiny.

5. Tworzenie dobrego klimatu grupy, przestrzeganie zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć  w przedszkolu. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób dorosłych.

6.Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.
Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: "Kolorowe światła" "Przedszkole w Nałęczowie", osłuchanie z piosenkami: "Wiewióreczka", "Dzień dobry".

8. Rozwijanie sprawności ruchowej, wzmacnianie grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.

9. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

 

 

Wrzesień 2017 rok

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ  2017 (dzieci – 3 letnie) - GRUPA I

 

TEMATYKA:

1. POZNAJEMY NASZE PRZEDSZKOLE – 04.09 - 08.09.2017r.

2. WSPÓLNA ZABAWA – 11.09 - 15.09.2017r.

3. UCZYMY SIĘ SAMODZIELNOŚCI – 18.09 - 22.09.2017r.

4. JUŻ JESIEŃ – 25.09 – 29.09.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
do nowego środowiska.

2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.

3. Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem, poznanie pracowników przedszkola. Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.

4. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka”  20września.

5. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów
po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety.

7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

8. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.

9. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.

10. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.

11.Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.

12. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach na spacerach.

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )