Godło logo_przedszkola_2_
Menu główne
O nas
Klub Malucha
Archiwum
Grupy w roku 2013/2014

Grupa I

O NAS

    Nasza grupa to dzieci 3-letnie, uczęszczające do przedszkola pierwszy rok. Jesteśmy najmłodszymi przedszkolakami. W "Maluszkach" jest 15 dziewczynek i 10 chłopców.  W pierwszych dniach września mieliśmy troszkę problemów adaptacyjnych, ale minęły już te "smuteczki", już chętnie przychodzimy do przedszkola. Bawimy się z koleżankami i kolegami w kącikach zainteresowań w naszej sali. Potrafimy ustawiać się w "kole", tworzymy "Pociąg", lub "Węża", znamy zasady grupowe i uczymy się ich przestrzegać. Razem  z panią Jolą i panią Sylwią chodzimy na spacery, słuchamy czytanych książeczek, poznajemy nowe piosenki i wierszyki. Wykonujemy też ciekawe prace plastyczne. Jesteśmy dla siebie mili, uprzejmi, koleżeńscy.

Wychowawczyni

Życzenia wakacyjne

   "Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu…"

Robert Fulghum   

 

 

Drodzy Rodzice !

 

Serdecznie dziękuję wszystkim Rodzicom za całoroczną współpracę, pomoc w organizacji uroczystości, spotkań w przedszkolu, oraz wycieczek i wyjść poza placówkę.

Dziękuję za życzliwość, otwartość, uśmiech, wsparcie, za aktywny udział w życiu grupy i placówki w pierwszym, tak ważnym dla dzieci, roku życia przedszkolnego.

 

wychowawczyni

 

 

 

 

Niech będą zdrowe, słoneczne i bezpieczne.

Życzę udanego wypoczynku w gronie rodzinnym, 
radosnego powrotu do przedszkola we wrześniu.

Podziękowania dla rodziców

Dziękujemy:

  • Mamie Wiktorii  za przekazanie książeczek i maskotek dla dzieci
  • Mamie Huberta za podarowanie drewnianych układanek
  • Mamom: Antosi i Łucji, Benjamina, Alicji Chrabota za serwetki dla dzieci
  • Mamom: Antosi Chyła, Wiktorii, Oli, Liliany, Kacpra za przyniesienie owoców i warzyw do Kącika Przyrody.


Serdecznie dziękujemy Rodzicom:

 

  • Mamie Michała Sęka za przekazanie plasterków opatrunkowych dla dzieci.
  • Rodzicom Stefanii  Piech za przekazanie papieru ksero i materiałów plastycznych dla dzieci.
  • Wszystkim Rodzicom dzieci z grupy I za przygotowanie strojów dla dzieci na uroczystość Pasowania na Przedszkolaka
  • Mamie Łucji i Antosi Wójcik, mamie Antosi Chyła, mamie Zosi Jakubczyk  za upieczenie ciasta na poczęstunek  oraz pomoc w organizacji sali i w  przebieraniu dzieci na występy
  • Rodzicom Stefanii Piech za zakup soków na poczęstunek oraz przekazanie zdjęć z uroczystości
  • Mamie Hani  Banaszek za zakup cukierków dla dzieci
  • Rodzicom Ali Chrabota za zakup naczyń jednorazowych, pamiątkowych albumów dla dzieci oraz pomoc w organizacji poczęstunku
  • Mamie Wiktorii  Woch  za upieczenie ciasta i zakup serwetek , tacie Wiktorii  za pomoc w organizacji  sali i przygotowaniu poczęstunku
  • Rodzicom Michała Sęka, Oli Nowak, Antosi Chyła, Ani Figiel, Krzysia Gęcy za przyniesienie przetworów do „Kącika przyrody”
  • Rodzicom Liliany Rzepka za kolorowy papier ksero dla dzieci
  • Rodzicom Antosi Chyła Chyła za papier ksero
  • Mamie Łucji i Antosi Wójcik za serwetki dla dzieci
  • Mamie Kuby Mazurka  za przekazanie  pluszaków  i klocki  dla dzieci z grupy I
  • Mamie Wiktorii Woch za udział w spotkaniu z okazji „Święta Pluszowego Misia” – wspólne zabawy z dziećmi, czytanie książeczek, pomoc w opiece nad dziećmi podczas „Spaceru z misiami”, przekazanie niespodzianek od rodziców „Misie Lubisie” oraz kolorowanek dla dzieci.
  • Mamie Wiktorii Woch za pomoc w organizacji Zabawy Andrzejkowej – upieczenie ciastek, zakup cukierków, wspólną zabawę z dziećmi – wróżby, tańce.

  • Rodzicom: Majki Michalak, Liliany Rzepka, Adasia Sadziuka, Oli Nowak, Wiktorii Woch, Michała Sęka, Stefanii Piech, Huberta Wegenke za przyniesienie ozdób choinkowych do grupy I.
  • Mamie Kuby Mazurka za kolorowanki świąteczne dla dzieci z grupy I.

  • Wszystkim Rodzicom dzieci z grupy I, którzy wzięli udział w akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę” na terenie przedszkola.

  • Mamie Ali Chęć za pomoc w organizacji Mikołajek w grupie I.

  • Rodzicom: za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie teatralne „Tańcząca choinka”.

  • Rodzicom: Tacie Liliany Rzepka, mamie Krzysia Gęcy, mamie Kuby Mazurka, Mamie Filipa Czubaka za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie teatralne „Tańcząca choinka”.

  •  Mamie Kuby Mazurka – za systematyczne przekazywanie  kolorowanek tematycznych dla dzieci
  • Mamie Alicji  Chęć – za przekazanie książeczek  oraz papieru ksero dla dzieci
  • Mamie Huberta Wegenke – za tacki tekturowe i serwetki dla dzieci
  • Rodzicom Ani Figiel – za serwetki  dla dzieci
  • Mamie Filipa Czubaka – za przekazanie materiałów plastycznych : bibuła, farby, bloki, nożyczki
  • Mamie Wiktorii Woch – za przekazanie układanek  i puzzli dla dzieci
  • Mamie Stefanii Piech – za przekazanie papieru ksero i serwetek
  • Dziękujemy Mamie Kacpra Kowalczyka oraz Rodzicom Majki Michalak – za pomoc w przebieraniu dzieci i opiekę podczas zabawy z dziećmi na Balu Karnawałowym
  • Serdecznie dziękujemy Rodzicom za upieczenie ciasta na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka:
    • Pani Agnieszce Sadziuk
    • Pani Anecie Figiel
    • Pani Marioli Kowalczyk
    • Pani Marcie Gęca
    • Pani Bożenie Wegenke
    • Pani Oldze Mazurek
    • Pani Joannie Rejmak – Wójcik
    • Pani Magdalenie Bednarczyk – Woch
    • Pani Magdalenie Piech
  • Dziękujemy Panu Tomaszowi Chrabota - za zakup naczyń jednorazowych
  • Dziękujemy Rodzicom: Pani Oldze Mazurek, Pani Bożenie Wegenke, Pani  Magdalenie Bednarczyk – Woch, Małgorzacie Bakalarz , Tomaszowi Chrabota za pomoc w organizacji uroczystości (przygotowanie sali, poczęstunek, sprzątanie)
  • Mamie Wiktorii Woch  za zakup kaszy dla dzieci do rysowania wzorów graficznych

  • Mamie Stefanii Piech za przekazanie naklejek dla dzieci

  • Mamie Ani Figiel i mamie Alicji  Chrabota  za zakup upominków dla dziewczynek z okazji Dnia Kobiet oraz słodkich niespodzianek dla wszystkich dzieci

  • Tacie Alicji  Chrabota za udział w uroczystości grupowej z okazji Święta Kobiet – przekazanie upominków w imieniu Rodziców dzieci z grupy I, udział w spotkaniu czytelniczym

  • Mamie  Huberta Wegenke za pomoc w zorganizowaniu wycieczki do sanatorium Uzdrowiskowego Fortunat w Nałęczowie w ramach poznawania pracy kobiet w różnych zawodach

  • Mamie Aleksandry Nowak i mamie Alicji Chęć – za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki do Sanatorium Uzdrowiskowego Fortunat

  • Tacie Huberta Wegenke  za przekazanie kamizelek odblaskowych dla dzieci

  • Mamie Wiktorii Woch za zakup i systematyczne przekazywanie serwetek dla dzieci

  • Rodzicom Stefanii Piech za pomoc w zorganizowaniu spotkania z lekarzem

  • Pani Elżbiecie Mokrzan – Rosiak – babci Stefanii za udział w spotkaniu z dziećmi na temat „Aby zdrowym być…” oraz przekazanie kolorowanek i naklejek dla dzieci o treści zdrowotnej

  • Rodzicom Stefanii Piech za zakup i przekazanie zestawów lekarskich do zabaw tematycznych

  • Tacie Adama Gronkowskiego za przekazanie opakowań po lekach i materiałów opatrunkowych do „Kącika lekarskiego”

  • Tacie Adama Gronkowskiego  za udział w spotkaniu z dziećmi na temat pracy ratownika medycznego, przekazanie naklejek dla dzieci z symbolem ratownictwa medycznego

  • Mamie Wiktorii Woch za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie ”Na tropie afery, gdzie podziały się litery?”

  • Mamie Kuby Mazurka za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na przedstawienie ”Na tropie afery, gdzie podziały się litery?”

  • Mamie Wiktorii Woch za przekazanie serwetek dla dzieci, zakup materiałów dekoracyjnych na występy dzieci

  • Mamie Kuby Mazurka, mamie Liliany Rzepka, rodzicom Majki Michalak, mamie Ali Chęć, za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na IV Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego „Angielski w wierszu i piosence”.

  • Mamie Ali Chrabota za zakup spódniczek i getrów dla dziewczynek na występy – udział w Przeglądzie „Jestem Polką i Polakiem”

  • Dziękujemy wszystkim rodzicom za przygotowanie strojów dla dzieci na występy w NOK – Przegląd „Jestem Polką i Polakiem”

  • Mamie Wiktorii Woch i  mamie Ali Chrabota za zakup produktów od grupy I na poczęstunek w NOK podczas przeglądu „Jestem Polką i Polakiem”

  • Tacie Ali Chrabota za pomoc w organizacji imprezy, pełnienie roli Przedstawiciela Rady Rodziców Przedszkola podczas witania gości w NOK

  • Dziękujemy Rodzicom za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wyjścia do NOK na występy – udział w IV Przeglądzie „Jestem Polką i Polakiem”:

    - Mamie Wiktorii Woch

    - Mamie Stefanii Piech

    - Mamie Filipa Czubaka

    - Mamie Ali Chęć

    - Mamie Liliany Rzepka

    - Rodzicom Majki Michalak

    - Rodzicom Ani Figiel

    - Mamie Antosi i Łucji  Wójcik

  • Dziękujemy Rodzicom Majki  Michalak za zorganizowanie spotkania z dziećmi w ramach poznawania zawodów rodziców – praca policjanta i  przekazanie upominków dla dzieci.
  • Tacie Stefanii Piech za przekazanie papieru ksero i serwetek dla dzieci
  • Mamie Wiktorii Woch za przekazanie plasterków opatrunkowych
  • Mamie Stefanii Piech za przekazanie zdjęć z występów dzieci w NOK IV Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego „Angielski w wierszu i piosence” i IV Przeglądzie „Jestem Polką i Polakiem”
  • Mamie Majki Michalak  za przekazanie zdjęć z występów dzieci w NOK IV Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego „Angielski w wierszu i piosence” i IV Przeglądzie „Jestem Polką i Polakiem”
  • Mamie Kuby Mazurka za przekazanie książeczek dla dzieci z grupy
  • Mamie Ali Chęć za pomoc w zorganizowaniu wycieczki do Zespołu Szkół Nr 2 w Nałęczowie, pełnienie roli przewodnika po placówce, przygotowanie poczęstunku, wspólne zabawy dzieci z wolontariuszami, upominki- balony, kolorowanki
  • Mamie Ali  Chęć za przekazania zdjęć z wycieczki
  • Mamie Ali Chrabota za upieczenia ciasta na Święto Rodziny
  • Mamie Wiktorii Woch  za upieczenie ciastek, zakup słodyczy, wody mineralnej  na poczęstunek – Dzień Rodziny
  • Mamie Ani Figiel za zakup upominków dla dzieci z okazji Dnia  Dziecka
  • Mamie Kuby Mazurka   za przekazanie wody mineralnej dla dzieci z grupy I
  • Mamie Majki Michalak  za przekazania zdjęć z uroczystości Dzień Rodziny
  • Mamie Stefanii Piech za przekazania zdjęć z uroczystości Dzień Rodziny
  • Mamie Wiktorii Woch za pomoc w opiece nad dziećmi i pomoc w organizacji  „Pikniku  w ogrodzie”, czytanie książek o tematyce wakacyjnej

  • Mamie Alicji Chrabota za pomoc w opiece nad dziećmi i pomoc w organizacji  „Pikniku  w ogrodzie”, czytanie książek o tematyce wakacyjnej
  • Mamie Krzysia Gęcy za pomoc w opiece nad dziećmi i pomoc w organizacji  „Pikniku  w ogrodzie”, przekazanie zdjęć z zabaw w ogrodzie
  • Mamie Kuby Mazurka  za przekazanie zabawek i książeczek dla dzieci  z grupy I do wspólnej zabawy

 

Ważne wydarzenia w naszej grupie
  • Urodziny Huberta
  • Dzień Przedszkolaka
  • Urodziny Stefanii
  • Urodziny Adasia G.
  • Urodziny Adasia S.
  • Urodziny Michała
  • Spotkanie z pracownikami biblioteki
  • Pasowanie na Przedszkolaka
  • Urodziny Benjamina
  • Zabawy z Papą Smurfem – pasowanie na Przedszkolaka – Ania, Maja
  • Święto Pluszowego Misia
  • Urodziny Liliany
  • Urodziny Filipa
  • Andrzejki
  • Mikołajki
  • Urodziny Zosi
  • Zabawa karnawałowa
  • Dzień Babci i Dziadka
  • Audycja filharmoniczna „Fryderyk Chopin”

  • Dzień Kobiet

  • Wycieczka do Sanatorium Fortunat w Nałęczowie- spotkanie z Mamą Huberta

  • Przedstawienie teatralne „Kozi domek” – spotkanie z aktorami

  • Pożegnanie Zimy – Powitanie Wiosny

  • Uroczystość ogólnoprzedszkolna z okazji Świąt Wielkanocnych

  • Spotkanie z lekarzem pediatrą – Babcią Stefanii Piech

  • Spotkanie z ratownikiem medycznym – Tatą Adasia Gronkowskiego

  • Urodziny Kuby Mazurka

  • Oglądanie przedstawienia teatralnego „Na tropie afery, gdzie podziały się litery?” – NOK

  • Udział w IV Wojewódzkim Konkursie Języka Angielskiego „Angielski w wierszu i piosence”

  • Urodziny Alicji Chrabota

  • Urodziny Antosi Chyła

  • Udział w IV Przeglądzie Piosenki i Małych Form Teatralnych „Jestem Polką i Polakiem”

  • Spotkanie z policjantem – Tatą Majki Michalak

  • Urodziny Majki Michalak

  • Wycieczka do zespołu Szkół Nr 2 w Nałęczowie – spotkanie z nauczycielem – Mamą Alicji Chęć

  • Dzień Dziecka

  • Oceanarium – film dydaktyczny

  • Dzień Rodziny

  • Urodziny Krzysia Gęcy
  • Urodziny Antosi i Łucji Wójcik
  • Urodziny Ani Figiel
  • Urodziny Kacpra Kowalczyka
  • Piknik z kiełbaskami w ogrodzie w przedszkolu
  • Urodziny Oli Nowak
Czerwiec 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2018 ROKU W GRUPIE I  (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Ja i moja rodzina -  04.06- 08.06.2018 r.
  2. Muzyka jest wszędzie - 11.06 – 15.06.2018r.
  3. Wakacje tuż, tuż -  18.06 – 22.06.2018r.
  4. Przyszło do nas lato - 25.06 – 29.06.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną. Kształtowanie uczucia szacunku i przywiązania do rodziców- nazywanie i opisywanie członków najbliższej rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa.  Przybliżenie dzieciom mieszkańców różnych stron świata, warunków klimatycznych, przystosowania się ludzi do życia w danym środowisku. Poznanie ich prawa i obowiązków.
  2. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wyglądu i brzmienia instrumentów muzycznych. Rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków.  Zapoznanie dzieci z życiem i twórczością polskiego  kompozytora Fryderyka Chopina – miejsce pobytu w okresie dzieciństwa, Jego zainteresowania wsią i muzyką. Słuchanie utworów muzyki klasycznej. 
  3. Ukazanie piękna polskiego krajobrazu oraz atrakcyjnych miejsc wypoczynku nad morzem, w górach, w krainie jezior. Podkreślenie walorów uzdrowiskowych i wypoczynkowych Nałęczowa. Przypomnienie i utrwalenie wiadomości na temat cech charakterystycznych lata.  Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad  bezpiecznego letniego wypoczynku.
  4. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie, rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  5. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  6. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej,
  7. więcej, tyle samo.  Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń:  na, pod, przed, za, góra, dół.  Nabywanie  umiejętności tworzenia prostych szeregów rytmicznych.  Doskonalenie świadomości własnego ciała.
  8. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  9. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej, usprawnianie motoryki małej.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
Maj 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ 2018 ROKU W GRUPIE I  (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

 

  1. W świecie teatru -  07.05- 11.05.2018 r.
  2. Polska – mój dom - 14.05 – 18.05.2018r.
  3. Majowa łąka-  21.05 – 25.05.2018r.
  4. Nasi rodzice i ich zawody- 28.05 – 01.06.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Zainteresowanie dzieci światem książki i bajkami. Podkreślenie piękna ich treści, omówienie walorów wychowawczych. Podkreślenie wątków fantastycznych w baśniach. Utrwalenie pojęcia „teatr” w szerokim znaczeniu (budynek, pomieszczenia, ludzie tworzący przedstawienia, różne rodzaje widowisk teatralnych).
  2. Rozwijanie zainteresowań własnym regionem i krajem. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat stolicy polski – Warszawy.  Kształtowanie  tożsamości narodowej. Przygotowanie dzieci do występów – udział w Przeglądzie „Jestem Polką i Polakiem” – NOK Nałęczów.
  3. Poznanie możliwości  aktywnego  spędzania czasu wolnego  w środowisku przyrodniczym Wdrażanie do prowadzenia obserwacji  roślin i zwierząt żyjących na łąkach. Dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków. Zorganizowanie wycieczki plenerowej.
  4. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną. Kształtowanie uczucia szacunku i przywiązania do rodziców- nazywanie i opisywanie członków najbliższej  rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa.  Zachęcanie dzieci do bliższego interesowania się życiem rodziców – poznawanie zawodów, w których pracują.  
  5. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie, rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  6. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  7. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom.
  8. Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej, więcej, tyle samo.   Ćwiczenia w  tworzeniu zbiorów ze względu na jedną cechę, np. kolor,  wielkość.  Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń:  na, pod, przed, za, góra, dół.  Nabywanie  umiejętności tworzenia prostych szeregów rytmicznych.  Doskonalenie świadomości własnego ciała.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  10. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej, usprawnianie motoryki małej.
  11. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.

 

Kwiecień 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2018 ROKU W GRUPIE I  (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Wiosna wokół nas -  03.04- 06.04.2018 r.
  2. Dbamy o nasze zdrowie - 09.04 – 13.04.2018r.
  3. Chronimy środowisko przyrodnicze -  16.04 – 20.04.2018r.
  4. Wiosna na wsi  - 23.04 – 27.04.2018r.
  5. Polska – nasza Ojczyzna  - 30.04. – 04.05.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

 

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Stwarzanie okazji do obserwacji zjawisk w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku w  świecie zwierząt – powroty ptaków. Poznawanie życia ptaków w  okresie wiosennym – budowa gniazd, wykluwanie ptasich piskląt.  Dostrzeganie zmian w przyrodzie w różnych środowiskach przyrodniczych  - wiosenne prace w polu i w ogrodzie
  2. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie się, właściwe ubieranie się stosownie do pogody, aktywność ruchową oraz dbałość o higienę ciała i otoczenia. Wzbogacanie  wiedzy dzieci na temat pracy ludzi w różnych zawodach.  Bliższe poznanie pracy lekarza. Bogacenie słownictwa.
  3. Zapoznanie dzieci ze współczesnymi zagrożeniami cywilizacyjnymi i ich   negatywnym wpływem na środowisko przyrodnicze. Kształtowanie szacunku do  przyrody.  Wyrabianie nawyków przyjaznego odnoszenia się do świata roślin i zwierząt. Przyswajanie zasad ochrony przyrody.
  4. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych na wsi – nazywanie domów dla zwierząt, sposób poruszania się i odżywiania. Wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
  5. Rozwijanie zainteresowań własnym regionem i krajem. Utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych.  Kształtowanie  tożsamości narodowej.
  6. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie, rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  7. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  8. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom.  Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej, więcej, tyle samo.  Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń:  na, pod, przed, za, góra, dół.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  10. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej, usprawnianie motoryki małej.
  11. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.

 

Marzec 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2018 ROKU W GRUPIE I  (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

 

  1. Poznajemy pracę kobiet w różnych zawodach -  05.03- 09.03.2018 r.
  2. W marcu, jak w garncu- 12.03 – 16.03.2018r.
  3. Witamy wiosnę -  19.03 – 23.03.2018r.
  4. Wiosna już, a Wielkanoc tuż, tuż - 26.03 – 30.03.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Zapoznanie dzieci z pracą kobiet w różnych zawodach. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat pracy zawodowej swoich mam. Przybliżenie zawodu kelnerki. Zorganizowanie wycieczki do Sanatorium Uzdrowiskowego Fortunat.
  2. Obserwowanie zmian  atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia (topnienie śniegu, opady deszczu, wyższe temperatury), zwrócenie uwagi na kaprysy marcowej pogody.
  3. Zapoznanie z charakterystycznymi oznakami wiosny (pączki na drzewach,  trawa, pierwsze kwiaty, przyloty ptaków), dokonywanie obserwacji przyrodniczych . Udział dzieci w zagospodarowaniu kącika przyrody, prowadzenie hodowli  roślin.
  4. Przybliżenie dzieciom zwyczajów i tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych. Wyjaśnienie symboliki tych świąt. Wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań świątecznych:, wiosenne porządki, malowanie pisanek, stroiki wielkanocne, palmy, koszyk wielkanocny- święconka, tradycyjne potrawy wielkanocne. Zachęcanie do  bliższego interesowania się życiem rodziny.      
  5. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie (dzielenia się      zabawkami, odkładania na wyznaczone miejsce  po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowle,  rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  6. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  7. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej, więcej, tyle samo.   Ćwiczenia w  tworzeniu zbiorów ze względu na jedną cechę, np. kolor,  wielkość.  Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń:  na, pod, przed, za, góra, dół.
  8. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  9. Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej poprzez wprowadzenie nowych  technik plastycznych. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej, usprawnianie motoryki małej.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
Luty 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2018 ROKU W GRUPIE I 
(DZIECI 3- LETNIE)

 

 

Tematyka:

  1. Zabawy i sporty zimowe -  29.01- 02.02.2018 r.
  2. Życie na biegunach - 05.02 – 09.02.2018r.
  3. W kuchni  12.02 - 16.02.2018 r.
  4. Zwierzęta domowe –  kot 19.02 - 23.02.2018 r.
  5. Kosmiczne podróże  - 26.02- 02.03.2018 r.

 

  Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

Zadania:

  1.  Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych.
  2. Wzbogacanie wiedzy  dzieci  na temat życia  Eskimosów, położenia kraju na mapie świata (okolice Bieguna Północnego). Poznanie zwyczajów i miejsca życia pingwinów (okolice Bieguna Południowego).  Stwarzanie okazji do poznawania różnych regionów świata i ludzi tam mieszkających (wygląd, ubiór, odżywianie się) oraz specyficznych warunków bytowania w klimacie polarnym.
  3. Poznanie  pracy osób pracujących w bliskim otoczeniu dziecka (kucharka),  czynności jakie ona wykonuje i narzędzi, z jakich korzysta w pracy. Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się przy stole.
  4. Zaznajomienie z kotem - zwierzęciem spotykanymi w najbliższym otoczeniu i hodowanym przez człowieka. Wyrabianie pozytywnego stosunku  do świata zwierząt.
  5. Zapoznanie ze zjawiskami istniejącymi poza kulą ziemską - kosmos. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Układu Słonecznego.
  6. Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  7. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Ćwiczenia w porównywaniu liczebności zbiorów za pomocą określeń: mniej, więcej, tyle samo.  Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych : koło, trójkąt. Rozwijanie orientacji w przestrzeni - rozumienie i stosowanie określeń: na, pod, przed, za.
  8. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
  9. Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej poprzez wprowadzenie nowych  technik plastycznych. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi  materiałami w działalności plastyczno – technicznej.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania  na umówione sygnały.
Styczeń 2018 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2018 ROKU W GRUPIE I 
(DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Witamy Nowy Rok  02.01- 05.01.2018 r.
  2. My się zimy nie boimy- 08.01 – 12.01.2018r.
  3. Kochamy nasze Babcie i Dziadków  15.01 – 19.01.2018r.
  4. Karnawałowe zwyczaje -  22.01 – 26.01.2018r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie  w grupie (dzielenia się      
  2. zabawkami, odkładania na wyznaczone miejsce  po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowle,  rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły.
  3. Wzbogacanie wiedzy dzieci  na temat tradycji witania Nowego Roku w naszych rodzinach, w kraju . Rozumienie pojęć „Stary Rok”, „Nowy Rok”. Utrwalenie nazw pór roku i  oraz kolejności ich występowania. Kształtowanie pojęcia „tydzień”. Dostrzeganie cech charakterystycznych aktualnej pory roku. Uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu.
  4. Wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech pór roku.  Obserwacja zjawisk atmosferycznych zachodzących zimą: opady śniegu, zamarzanie wody. Zapoznanie dzieci z urokami i niebezpieczeństwami zimy.
  5. Kształtowanie uczucia szacunku i przywiązania do Dziadków. Uświadomienie roli jaką pełnią babcia i dziadek w życiu rodziny. Utrwalenie  pojęć „rodzina” i „drzewo genealogiczne”. Przygotowanie części artystycznej z okazji Święta Babci i Dziadka.
  6. Poznawanie tradycji organizowania balów karnawałowych. Stworzenie okazji  do wspólnej zabawy wszystkich przedszkolaków poprzez zorganizowanie  wspólnie z rodzicami zabawy karnawałowej. 
  7. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  8. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Porównywanie liczebności zbiorów (dużo, mało, więcej, mniej). Stosowanie  określeń: większa, mniejsza, duża, mała.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej przez słuchanie utworów muzyki  instrumentalnej i jej interpretację ruchową. Nauka zabaw tanecznych przy  piosenkach.
Grudzień 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2017 ROKU W GRUPIE I
(DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

1.CZEKAMY NA MIKOŁAJA - 04.12 - 08.12.207r.

2.POMAGAMY PTAKOM - 11.12 – 15.12.2017r.

3.BOŻE NARODZENIE W MOIM DOMU - 18.12 – 22.12.2017r.

4.PRZYSZŁA DO NAS ZIMA  - 27.12 -  29.12.2017r.


Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

  1. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat postaci Świętego Mikołaja oraz tradycji obdarowywania się prezentami w dniu 6 grudnia. Stworzenie nastroju radosnego oczekiwania na spotkanie z Mikołajem w przedszkolu.
  2. Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych gatunków ptaków.
  3. Poszerzanie wiadomości na temat tradycji obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w naszym regionie i kraju. Omówienie przygotowań świątecznych i zwyczajów w naszych domach rodzinnych.  
  4. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  5. Wdrażanie do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć  w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do   rówieśników i osób dorosłych, szanowania wytworów kolegów.
  6. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.  Ćwiczenia w nazywaniu rozpoznawaniu  kolorów. Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według  jednej  cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt).
  7. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
  8. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.
  9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: „Mikołaj jedzie samochodem”, "Na gałązce choinkowej", „Świeci gwiazdka", słuchanie kolęd i pastorałek.
  10. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
  11. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
Listopad 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD 2017 ROKU W GRUPIE I
(DZIECI 3- LETNIE)

 

 

Tematyka:

 

  1. Moje przedszkole, moje miasto, mój kraj.  6.11- 10.11.2017r.
  2. Zimno, coraz zimniej -  13.11 – 17.11.2017r.
  3. Nasze ulubione zabawy 20.11 – 24.11.2017r.
  4. Zwierzęta późną jesienią -  27.11 – 01.12.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wdrażanie do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób  dorosłych, szanowania wytworów kolegów. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej i środowiskowej. Kształtowanie tożsamości  narodowej.  Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy. Zorganizowanie uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka”.
  2. Stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią (czynniki atmosferyczne). Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do aktualnej pory roku. Zapoznanie dzieci ze sposobem przygotowania się ludzi do zimy (robienie  przetworów, ogrzewanie mieszkań, ciepłe ubrania).
  3. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Zapoznanie  sposobami przygotowania się zwierząt leśnych do zimy(gromadzenie zapasów, szukanie legowiska, zapadanie w sen zimowy).
  4. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo. Ćwiczenia w nazywaniu rozpoznawaniu kolorów podstawowych. Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według  jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt).  Rozumienie pojęcia "para".
  5. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
  6. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.
  7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: "Kolczasty jeż" "Płyną chmurki", osłuchanie z piosenką "Idzie zima zła", hymnem narodowym "Mazurek Dąbrowskiego", "Teatrzyk wesołych zabawek".
  8. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
  9. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

 

 

Październik 2017 rok

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE PAŹDZIERNIK 2017 ROKU W GRUPIE I (DZIECI 3- LETNIE)

 

Tematyka:

1.CO SŁYCHAĆ W LESIE JESIENIĄ? - 02.10 - 06.10.2017r.

2.MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA -  09.10 – 13.10.2017r.

3.PRZEDSZKOLE - NASZ DRUGI DOM  - 16.10 – 20.10.2017r.

4.DAWNO TEMU W NAŁĘCZOWIE  -  23.10 – 27.10.2017r.

5.PAMIĘTAMY O TYCH, KTÓRZY ODESZLI – 30.10 – 03.11.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, obserwacja walorów jesiennej przyrody. Rozróżnianie i nazywanie wybranych gatunków drzew (kasztanowiec, dąb, klon, sosna) po liściach i owocach. Zapoznanie z nazwami i wyglądem ptaków odlatujących na zimę (bocian, jaskółka, słowik, kukułka) oraz tych, które pozostają (wróbel, gawron). Poznanie wyglądu i zwyczajów wiewiórki.

2. Zapoznanie dzieci z zasadami warunkującymi bezpieczne korzystanie z dróg poza terenem przedszkola, przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych.

3. Rozwijanie zainteresowania własną miejscowością, kształtowanie poczucia przynależności społecznej do swojego miasta.

4. Przybliżenie historii powstania Przedszkola i sylwetki patrona – Adama Żeromskiego.  Zapoznanie z  postacią dawnej mieszkanki Nałęczowa i  z utworami Ewy Szelburg - Zarembiny. Zorganizowanie wycieczki na Cmentarz Parafialny - odwiedzenie grobów: Oktawii Żeromskiej i pisarki Ewy Szelburg - Zarembiny.

5. Tworzenie dobrego klimatu grupy, przestrzeganie zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć  w przedszkolu. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób dorosłych.

6.Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.
Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych przy muzyce klasycznej. Nauka piosenek: "Kolorowe światła" "Przedszkole w Nałęczowie", osłuchanie z piosenkami: "Wiewióreczka", "Dzień dobry".

8. Rozwijanie sprawności ruchowej, wzmacnianie grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.

9. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

 

 

Wrzesień 2017 rok

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ  2017 (dzieci – 3 letnie) - GRUPA I

 

TEMATYKA:

1. POZNAJEMY NASZE PRZEDSZKOLE – 04.09 - 08.09.2017r.

2. WSPÓLNA ZABAWA – 11.09 - 15.09.2017r.

3. UCZYMY SIĘ SAMODZIELNOŚCI – 18.09 - 22.09.2017r.

4. JUŻ JESIEŃ – 25.09 – 29.09.2017r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
do nowego środowiska.

2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.

3. Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem, poznanie pracowników przedszkola. Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.

4. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka”  20września.

5. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów
po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety.

7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

8. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.

9. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.

10. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.

11.Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.

12. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach na spacerach.

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )