na stronie Naszej GRUPY I
Oto MY:
Ala, Alex, Anastazja, Antoś A., Antoś N. , Antoś P., Emilka, Gromek, Jeremi, Julka Ch., Julka P.,
Kacper, Kornelia, Kuba S., Kuba W., Lena, Marcel, Nikola, Ola, Pola, Przemek, Szymon
oraz Tadzio. Od października mamy w grupie nieco młodszą koleżankę Maję oraz kolegę Adasia.
Jest Nas 25: 11 dziewczynek i 14 chłopców.
Wszyscy mamy po 3 lata i dopiero poznajemy przedszkole. Przyzwyczajamy się do naszych pań
oraz rówieśników. Uczymy się bycia razem, zasad zgodnej zabawy, samoobsługi w toalecie,
podczas posiłków i w szatni. Chętnie śpiewamy, rysujemy, stawiamy proste konstrukcje z klocków,
bawimy się w kąciku kuchennym, czytelniczym, plastycznym.
Z pomocą pań bierzemy udział we wspólnych zajęciach i zabawach oraz staramy się zapanować nad tęsknotą za kochanymi Rodzicami.
Przed Nami rok pełen nowych wyzwań i doświadczeń, a więc ..,
zaczynamy przygodę z przedszkolem.
INFORMACJE DLA RODZICÓW Z okazji nadchodzących wakacji
życzymy Rodzinom -bezpiecznego, radosnego wypoczynku, pełno przygód no i słońca...Dziękujemy za całoroczną współpracę, mającą na celu wszechstronny rozwój dziecka.
Do zobaczenia!
Zapraszamy Rodziców na ostatnie w tym roku zebranie grupowe, które odbędzie się
10 czerwca (poniedziałek) o godzinie 16.45.
Cel zebrania:
zapoznanie rodziców z wynikami obserwacji końcowej, rozliczenie wyprawki, podsumowanie
mijającego roku szkolnego.
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
11 czerwca bierzemy udział w Przeglądzie Piosenki i Małych Form Teatralnych w ramach projektu
rozwijania kompetencji społecznych dzieci przedszkola, profilaktyki zdrowia „Przedszkolak świadomy, bezpieczny i zdrowy, pomocy szukać gotowy” .
Godzina 10.00 scena Nałęczowskiego Ośrodka Kultury. Zapraszamy Rodziców.
CZERWIEC Ważne wydarzenia:
- 4 urodziny Kornelki i Gromka - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!
- zajęcia otwarte dla Rodziców
- audycja filharmoniczna "Morskie opowieści"
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC CZERWIEC 2019 R.
TEMATYKA:
Żyć w zgodzie i przyjaźni. 03-07.06
Razem bezpieczniej 10-14.06
Zbliżają się wakacje. 17-21.06
Żegnamy się 24-28.06
Podstawa programowa:
obszary
fizyczny
emocjonalny
społeczny
poznawczy
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych.
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych.
3. Okazywanie sympatii i życzliwości koleżankom i kolegom.
4. Uczenie tolerancji wobec osób różniących się od nas, np. kolorem skóry,
sposobem ubrania.
5. Dostrzeganie i nazywanie cech letniej pogody.
6. Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas
wakacyjnego wypoczynku (zabawy w miejscach niedozwolonych, ochrona
głowy przed promieniami słonecznymi, nie oddalanie się od rodziców bez ich
zgody, rozmowy z nieznajomymi, zaczepianie nieznanych zwierząt). Udział
w Przeglądzie Piosenki i małych form teatralnych „Razem bezpieczniej….”
7. Doskonalenie poprawności wypowiedzi słownych pod względem
gramatycznym i artykulacyjnym, prowadzenie zabaw usprawniających
narządy mowy, poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka.
8. Rozwijanie logicznego myślenia, dostrzeganie i rozumienie związków
przyczynowo-skutkowych.
9. Doskonalenie umiejętności liczenia liczebnikami głównymi
w zakresie dostępnym dziecku
10. Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
11. Stwarzanie okazji do doskonalenia sprawności rąk, koordynacji wzrokowo-
ruchowej. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie
prac przy użyciu różnych technik.
12. Rozwijanie słuchu i pamięci muzycznej, prowadzenie zabaw rytmiczno-
ruchowych.
13. Rozwijanie sprawności ruchowej, wyzwalanie ekspresji poprzez zabawy
ruchowe w sali, zabawy i spacery na świeżym powietrzu, spacery po
Nałęczowie- ukazanie piękna architektury, poznanie walorów zdrowotnych
uzdrowiska.
MAJ TEMATYKA:
1. Moja Ojczyzna. 06-10.05.
2. Łąka w maju. 13-17.05.
3. Dbamy o zdrowie. 20-24.05.
4. Święto Rodziców. 27-31.05.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych, rozwiązywania sytuacji
konfliktowych w sposób akceptowany społecznie.
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów
garderoby podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na
wyznaczone miejsce, próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków,
mycie rąk, zębów, itp.)
3. Wydłużanie czasu skupienia uwagi. Rozwijanie umiejętności przestrzegania kolejności
podczas wypowiadania się.
4. Rozwijanie logicznego myślenia, dostrzeganie i rozumienie związków przyczynowo -
skutkowych.
5. Rozwijanie poprawności wypowiedzi słownych pod względem gramatycznym
i artykulacyjnym, prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy, poszerzanie
słownika biernego i czynnego.
6. Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące, zwrócenie uwagi na ich
pożyteczność, przezwyciężanie niechęci i uprzedzeń.
7. Rozwijanie postawy badawczej, budzenie dziecięcej ciekawości.
8. Rozbudzanie zainteresowania własnym krajem: nazwa, stolica, najdłuższa rzeka, symbole
symbole narodowe: flaga i godło, osłuchanie z hymnem.
9. Kształtowanie zachowań prozdrowotnych: kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą,
czystość w najbliższym otoczeniu, podkreślanie roli właściwego odżywiania się, rozumienie
potrzeby dbania o zęby i leczenia ich. Uświadomienie konieczności szukania pomocy
u lekarza w razie choroby, podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi.
10. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, nazywanie najbliższych członków rodziny,
określanie stopnia pokrewieństwa. Zorganizowanie spotkania z okazji Dnia Rodziny
(31 maja).
11. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość,
kolor, kształt). Rozwijanie umiejętności szeregowania, kodowania wyniku liczenia.
Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
Doskonalenie orientacji w przestrzeni (góra-dół).
12. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na
zmianę rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych.
13. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione
sygnały. Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
14. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych
technik. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem
powierzchni ograniczonej konturem.
Ważne wydarzenia :
- oglądanie spektaklu teatralnego pt. "Kruszynka" w wykonaniu aktorów Teatru Pinokio
ze Starego Sącza
- spotkanie ze strażakami
- warsztaty "Robimy mydełko dla mamy"
- audycja filharmoniczna "Nasze piękne góry - stroje, tańce i pieśni górali Podhala, Orawy
i Żywiecczyzny"
- prezentacja multimedialna "Życie drzew"
- Dzień Rodziny
Serdecznie dziękujemy:
Mamie Antka N. za podarowanie puzzli dla grupy
Mamom: Antka A., Jakuba W., Julki P. za udział w zajęciach "Robimy mydełko dla mamy"
Mamie Gromka za wypożyczenie stetoskopu do zabaw w kąciku lekarskim
KWIECIEŃ Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc kwiecień
Gr. I
Tematyka kompleksowa:
Wiosna na wsi (1-5.04)
Dbamy o przyrodę (8-12.04)
Wielkanoc ( 15-24.04)
Moja miejscowość, mój region ( 25.04- 2.05)
Obszary z podstawy programowej:
1. fizyczny
2. emocjonalny
3. społeczny
4. poznawczy
Zadania:
Stworzenie sytuacji dydaktycznej do obserwowania zmian w przyrodzie, określanie pogody i typowych zjawisk atmosferycznych. Zwrócenie uwagi na niestałość kwietniowej aury, przypomnienie przysłowia: „Kwiecień, plecień…”
Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w „zielonym kąciku”, nazywanie części roślin ( wysiew owsa, rzeżuchy, sadzenie cebulek, pietruszki obserwacja wzrostu szczypiorku, natki, innych części roślin)
Poszerzanie zainteresowań otaczającym światem, rozpoznawanie wybranych gatunków roślin i zwierząt, prowadzenie obserwacji podczas codziennych spacerów.
Doskonalenie wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i fleksyjnym.
Rozumienie i przestrzeganie zasad ochrony środowiska, wyrabianie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt
Rozwijanie zainteresowań własną miejscowością, okolicą, przypomnienie postaci historycznie związanych z Nałęczowem.
Usprawnianie narządów mowy poprzez naśladowanie odgłosów z najbliższego otoczenia.
Doskonalenie liczenia w zakresie dostępnym dziecku ,segregowania wg. jednej z cech: kolor, wielkość ), układanie kompozycji z figur geometrycznych.
Doskonalenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu. Nauka piosenek o tematyce wielkanocnej, wiosennej. Ćwiczenia wyczucia rytmu, dynamiki utworu.
Doskonalenie sprawności manualnych: wycinanie, lepienie, malowanie, rysowanie , ozdabianie styropianowych pisanek- wykonanie wielkanocnego koszyczka
Doskonalenie motoryki dużej. Wdrażanie do przyjmowania prawidłowej postawy ciała. Doskonalenie marszu, biegu, podskoku, zabawy z wykorzystaniem przyborów.
Ważne wydarzenia:
- 4 urodziny Jakuba W. - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!
- oglądanie spektaklu teatralnego "Magiczne słowo"
- spotkanie wielkanocne - uroczystość przedszkolna
- spotkanie czytelnicze z Mamą Gromka
Serdecznie dziękujemy:
Mamie Gromka za udział w spotkaniu czytelniczym oraz podarowanie książek dla grupy
Rodzicom: Adasia, Alexa, Julki, Tadzia, Mai, Marcela, Kuby W, Kuby S., Oli, Poli, Antka P. za wzbogacenie kącika przyrody
Mamie Oskara oraz Oskarowi z grupy VI za podarowanie puzzli oraz książek dla grupy
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych
życzymy Rodzinom Naszych Przedszkolaków
mocy i radości oraz wszelkiej pomyślności,
dużo zdrowia i pogody, a w dyngusa wiadra wody
wychowawczynie grupy I
MARZEC TEMATYKA:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny. 04-08.03.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów. 11-15.03.
3. Marcowa pogoda. 18-22.03.
4. Wiosenne przebudzenie. 25-29.03.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych (dzielenia się zabawkami, odkładania ich
na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci
(budowle, rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły).
Dbanie o dobre relacje między dziećmi, kształtowanie postaw społecznych.
Wdrażanie dzieci do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów garderoby
podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na wyznaczone miejsce,
próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków, mycie rąk, zębów, itp.).
Przydzielanie dzieciom zadań na miarę ich możliwości (np. pomoc przy nakrywaniu do stołu -
tzw. dyżury).
3. Wzbogacanie wiadomości na temat życia wybranych zwierząt dzikich: krokodyl, żyrafa, zebra.
4. Wzbogacanie wiadomości na temat życia wybranych zwierząt leśnych: wiewiórka, lis, sowa.
5. Obserwowanie zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia (topnienie śniegu,
opady deszczu, wyższe temperatury), zwrócenie uwagi na kaprysy marcowej pogody, poznanie przysłowia
"W marcu jak w garncu". Rozpoznawanie symboli pogody.
Rozumienie konieczności odpowiedniego zachowania zależnie od pogody (wiatr, deszcz).
6. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną (pączki na drzewach, trawa, pierwsze kwiaty,
przyloty ptaków). Szukanie zwiastunów wiosny podczas spacerów, wdrażanie do szanowania przyrody.
7. Udział dzieci w zagospodarowaniu kącika przyrody, prowadzenie hodowli roślin.
8. Zapoznanie dzieci z tradycją Powitania Wiosny, zorganizowanie zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
9. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych - słuchanie wierszy i opowiadań związanych z realizowaną
tematyką, wydłużanie czasu skupienia uwagi.
10. Rozwijanie poprawności wypowiedzi słownych pod względem gramatycznym i artykulacyjnym,
prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy, ćwiczeń logopedycznych, poszerzanie słownika
biernego i czynnego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
11. Rozbudzanie ciekawości badawczej poprzez eksperymenty.
12. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. ćwiczenia w liczeniu w zakresie
dostępnym dziecku, Utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności porównywania z użyciem
słów: więcej, mniej.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor,
kształt). Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni (wysoko -nisko).
13. Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
14. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu,
rozwijanie umiejętności wokalnych. Nauka nowych piosenek i zabaw.
15. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
16. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych technik.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni
ograniczonej konturem.
Ważne wydarzenia:
- spektakl teatralny "Cenne rady" w wykonaniu aktorów Teatru Bajka z Nowego Sącza
- 3 urodziny Adasia - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
- audycja filharmoniczna "Z wizytą u Smoka Wawelskiego"
- Dzień Kobiet
- Powitanie Wiosny
Serdecznie dziękujemy:
Mamie Leny za zajęcie się zakupem upominków z okazji Dnia Kobiet
Mamie Julki P. za podarowanie palm wielkanocnych
Mamie Alexa za podarowanie materiałów plastycznych (papier ksero kolorowy i biały, plastelina)
LUTY TEMATYKA:
1. Baśnie, bajki i bajeczki 4-8.02.
2. W królestwie zimy 11-15.02.
3. W krainie śniegu i lodu 18-22.02.
4. Muzyka wokół nas 25.02.-1.03.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
1. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do wprowadzenia dzieci w świat książki: dobro, prawda, miłość.
Poznanie wybranych bajek i baśni. Wprowadzenie dzieci w świat fantazji, próba oceny zachowań
bohaterów.
2. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku.
3. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy.
Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu.
Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa
podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia.
4. Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat życia Eskimosów, położenia kraju na mapie świata
(okolice Bieguna Północnego).
Poznanie zwyczajów i miejsca życia pingwinów (okolice Bieguna Południowego).
Stwarzanie okazji do poznawania różnych regionów świata i ludzi tam mieszkających (wygląd, ubiór,
odżywianie się) oraz specyficznych warunków bytowania w klimacie polarnym.
5. Doskonalenie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się, zwracanie uwagi na poprawne
formułowanie wypowiedzi, słuchanie wypowiedzi innych .
6. Porównywanie wielkości, przypomnienie nazw i wyglądu figur geometrycznych płaskich.
7. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.
8. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę, utwory muzyczne
oraz doświadczenia i przeżycia dzieci.
9. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez ćwiczenia słuchowe, zabawy muzyczno - ruchowe.
Nauka nowych piosenek, ćwiczenie znanych dzieciom układów tanecznych, przypomnienie wyglądu
i brzmienia instrumentów perkusyjnych.
10. Doskonalenie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe.
11. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej.
Stworzenie sytuacji dydaktycznej do spacerów, hartujących organizm dziecka, zabawy na śniegu.
Ważne wydarzenia:
- audycja filharmoniczna "Urodziny Fryderyka Chopina"
- Bal karnawałowy
Serdecznie dziękujemy
Mamie Gromka za przekazanie płyty ze zdjęciami z Pasowania na Przedszkolaka oraz Dnia Babci
i Dziadka
Mamie Leny za pomoc podczas balu karnawałowego
STYCZEŃ TEMATYKA:
1. Mijają dni, miesiące, lata. 31.12.-04.01.
2. Zima i zwierzęta. 07-11.01.
3. Babcia i dziadek. 14-22.01.
4. Projekt "Książka". 23-25.01.
5. Projekt "Teatr". 28.01.-01.02.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych (dzielenia się zabawkami, odkładania ich
na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowle, rysunki,
itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły).
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów garderoby
podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na wyznaczone miejsce,
próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków, mycie rąk, zębów, itp.).
3. Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z powitaniem Nowego Roku (urządzanie balów sylwestrowych,
składanie życzeń, zakup nowych kalendarzy).
4. Zwracanie uwagi na cykliczność występowania pór roku, miesięcy, dni tygodnia, dnia i nocy.
5. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą (opady śniegu, zamarzanie wody).
6. Rozwijanie postawy badawczej, budzenie dziecięcej ciekawości.
7. Rozwijanie poprawności wypowiedzi słownych pod względem gramatycznym i artykulacyjnym,
prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy, poszerzanie słownika biernego i czynnego.
8. Próby nazywania uczuć: radość, smutek, złość, zdziwienie.
9. Rozumienie roli babci i dziadka w rodzinie, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną.
Zorganizowanie spotkania z okazji Dnia Babci i Dziadka (22 stycznia).
10. Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt i ptaków zimą, rozpoznawanie wróbla i sikorki.
11. Wzbogacanie wiedzy o książkach, rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
12. Poznawanie roli, jaką odgrywa muzyka w przedstawieniu teatralnym, rozwijanie zdolności aktorskich.
Poszerzanie wiedzy i słownictwa dotyczącego teatru.
13. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor,
kształt). Rozwijanie umiejętności szeregowania. Rozumienie pojęcia "para".
Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
Ćwiczenia w rozpoznawaniu figur geometrycznych płaskich.
14. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu,
rozwijanie umiejętności wokalnych.
15. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
16. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych technik.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni
ograniczonej konturem.
Ważne wydarzenia:
- 3 urodziny Emilki - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
- audycja filharmoniczna "Spod strzechy do pałacu - tańce polskie"
- 4 urodziny Julki Ch. - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
- Uroczystość grupowa z okazji Dnia Babci i Dziadka
- spektakl teatralny "Calineczka" w wykonaniu aktorów Teatru "Bajka" z Nowego Sącza
Serdecznie dziękujemy
Mamie Julki Ch . za podarowanie kolejnej maskotki "słodziaka" dla grupy
Rodzicom: Alexa, Antka P., Emilki, Gromka, Julki Ch., Julki P., Kacpra, Korneli, Kuby W., Leny,
Mai, Nikoli, Poli, Tadzia
za przygotowanie poczęstunku na uroczystość z okazji Dnia babci i dziadka
Mamom: Kacpra, Emilki, Kuby W., Gromka, Adasia oraz Tacie Anastazji
za pomoc w czynnościach organizacyjnych i uprzątnięciu sali
GRUDZIEŃ Tematyka kompleksowa:
1. W oczekiwaniu na Mikołaja - 3-7.XII.
2. Idzie zima ze śniegiem - 10-14.XII
3. Tradycje Świąt Bożego Narodzenia …17- 24.XII
4. Gdy nadejdzie Nowy Rok… 27-31.XII
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
Poznanie zwyczaju ogólnoświatowego „Mikołajki”, uczenie sprawiania radości innym poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami, spotkanie z Mikołajem.
Słuchanie bajek, opowiadań, gdzie wyeksponowana jest miłość, prawda i dobro; określanie jednoznacznych postaw przeciwstawnych: dobry-zły, poznanie znaczenia zwrotu „dobry uczynek”.
Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w czasie późnej jesieni i zimy. Rozpoznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku -ptaki: wróbel, sikorka - nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, zwyczaje, obserwacja ptaków w czasie zimy, obserwacje ptaków podczas dokarmiania.
Przybliżanie dzieciom polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, powitaniem Nowego Roku, uczenie nawiązywania bliskiego i serdecznego kontaktu z innymi osobami. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach i tradycjach rodzinnych; uczestnictwo w uroczystości „Imienin Patrona”.
Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno lub bardzo zimno, wiatr; poznawanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola np. sosna, świerk - charakterystyczny wygląd, dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew iglastych i liściastych.
Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, organizowanie spacerów, wycieczek po najbliższej okolicy umożliwiających bezpośredni kontakt z przyrodą, zachęcanie do codziennego przebywania na dworze; Ćwiczenie motoryki dużej w czasie zabaw na świeżym powietrzu, zajęć ruchowych w sali. Wdrażanie do prawidłowej postawy ciała.
Poszerzanie doświadczeń plastycznych o nowe techniki i materiały plastyczne (kreślenie wzorów z zastosowaniem klejów brokatowych). Sprawianie radości dzieciom poprzez samodzielne wykonanie elementów świątecznej dekoracji sali.
8. Rozwijanie umiejętności dziecięcego liczenia, tworzenia zbiorów 3-4- elementowych, ćwiczenia orientacji
przestrzennej.
9. Nauka kolęd i pastorałek: „Wśród nocnej ciszy”, „Zaśpiewaj Jezuskowi" i nowych zabaw muzycznych
„Taniec śnieżynek”.
10. Słuchanie utworów o tematyce świątecznej. Udział dzieci w Audycji Filharmonicznej , ukazywanie piękna
tradycji ludowych, nabywanie umiejętności kulturalnego i aktywnego udziału w koncercie.
Ważne wydarzenia:
- spotkanie z Mikołajem
- oglądanie spektaklu teatralnego "Śpiąca Królewna" (Teatr "Pod jabłonią" z Lublina)
- audycja filharmoniczna "Hej kolęda, kolęda", spotkanie z górnikiem
Dziękujemy:
Mamie Gromka i Nikoli za pomoc w pieczeniu ciasteczek
Rodzicom Antka A. za upranie dywanu
Mamie Kornelii za przekazanie maskotek w ramach zbiórki darów dla rodaków mieszkających w Ukrainie
Mamie Emilki za przekazanie cukierków na choinkę
Rodzicom Jeremiego za przekazane maskotki i książki na akcję "Polacy-Rodakom"
Rodzicom Jakuba W .: Tacie za wspaniałe odegranie roli Mikołaja oraz Mamie za wykonanie zdjęć podczas
uroczystości
Piękna jest radość w święta, ciepłe są myśli o bliskich,
niech pokój, miłość i szczęście otoczy dzisiaj Was wszystkich,
a Nowy Rok spełni wszystkie plany i marzenia.
Rodzinom Naszych Przedszkolaków świąteczne życzenia składają
wychowawczynie grupy I
LISTOPAD TEMATYKA:
1. Moja rodzina. 05-09.11.
2. Moje prawa i obowiązki. 13-16.11.
3. Mój dom. 19-23.11.
4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo. 26-30.11.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu,
kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób dorosłych, szanowania wytworów
kolegów.
2. Rozwijanie samodzielności podczas codziennych sytuacji (spożywania posiłków, sprzątania po
zakończonej zabawie, ubierania i rozbierania się).
3. W ydłużanie czasu skupienia uwagi.
4. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat.
Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.
5. Kształtowanie tożsamości narodowej. Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy.
6. Zorganizowanie uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka”. Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
7. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków.
8. Przybliżenie dzieciom historii powstania Święta Pluszowego Misia.
9. Utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie. Zwracanie uwagi na dostosowanie ubioru do pogody,
rozumienie walorów zdrowotnych spacerów na świeżym powietrzu.
10. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali, w szatni i poza budynkiem przedszkola.
11. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami andrzejkowymi, zorganizowanie zabawy andrzejkowej.
12. Stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.
13. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor,
kształt). Rozwijanie umiejętności szeregowania. Rozumienie pojęcia "para".
Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
14. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu,
rozwijanie umiejętności wokalnych.
15. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.
Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
16. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni
ograniczonej konturem.
Ważne wydarzenia:
- 3 urodziny Anastazji - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
- 3 urodziny Kuby S. - WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
- uroczystość przedszkolna "Jestem Polką i Polakiem"
- audycja filharmoniczna "Idzie żołnierz borem, lasem"
- uroczystość grupowa "Pasowanie na przedszkolaka"
- występ artystów Cyrku Focus
- uroczystość grupowa "Święto Pluszowego Misia"
- warsztaty kulinarne "Pieczemy misiowe ciasteczka"
- uroczystość grupowa "Andrzejki"
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY:
Mamie Antka A. za podarowanie papieru ksero orz drucików kreatywnych
Mamie Julki Ch. za przekazanie dla grupy maskotki "słodziaka"
Serdecznie dziękujemy wszystkim Rodzicom za ogromne zaangażowanie
w przygotowanie uroczystości Pasowanie na przedszkolaka:
Mamie Adasia za ciastka i owoce
Rodzicom Anastazji za soki
Rodzicom Antka A. za ciasto, ciasteczka oraz pomoc w uprzątnięciu sali po imprezie
Mamie Antka N. za serwetki, soki oraz pomoc przed i po uroczystości
Mamie Aleksa za soki oraz pomoc przed i po uroczystości
Rodzicom Ali za ciastka i soki
Mamie Emilki za ciasto, ciasteczka oraz pomoc przed i po uroczystości
Mamie Gromka za pomoc w uprzątnięciu sali po uroczystości
Mamie Julki Ch. za ciasto
Mamie Kacpra za naczynia jednorazowe oraz pomoc przed i po uroczystości
Mamie Kornelii za ciasto oraz pomoc przed i po uroczystości
Rodzicom Kuby S. za soki
Mamie Kuby W. za owoce oraz pomoc przed i po uroczystości
Mamie Leny za zajęcie się zakupem upominków dla dzieci z okazji Pasowania na przedszkolaka
Rodzicom Mai za soki
Rodzicom Marcela za naczynia jednorazowe
Rodzicom Nikoli za soki
Rodzicom Poli za ciasta
Rodzicom Szymona za ciastka oraz owoce
wszystkim Rodzicom za ufundowanie upominków dla dzieci
PAŹDZIERNIK TEMATYKA:
1. Przez ogród i sad ( 1.10- 5.10)
2. Idzie jesień...do zwierząt ( 8.10- 12.10)
3. Co z czego otrzymujemy? ( 15.10- 19.10)
4. Idzie jesień... z deszczem ( 22.10- 26.10)
5. Pamiętamy o tych, którzy odeszli... ( 29.10- 31.10)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
2. Wdrażanie do rozpoznawania swoich znaczków w sali, łazience i szatni. Odkładanie przyborów, ubrań, zabawek
na swoje miejsce.
3. Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem, poznanie
pracowników przedszkola. Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nie
oddalania się od grupy.
4. Udział dzieci w imprezach grupowych np. Obchodzenie urodzin.
5. Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania
wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu:
mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety,
wycieranie nosa.
7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce
po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
8. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
9. Dalsze zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (zbiór owoców i warzyw).
Wycieczka tematyczna w pobliże ogródków działkowych i sadu. Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
Ukazanie walorów zdrowotnych owoców i warzyw, rozpoznawanie ich za pomocą różnych zmysłów.
10. Poznanie ciekawostek o zwierzętach przygotowujących się do zimy: wiewiórka, jeż.
11. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarką
E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
12. Wyrabianie poczucia rytmu, ćwiczenie słuchu muzycznego i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie
zabaw przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
13. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
14. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
15. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów.
Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.
16. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej.
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY:
Rodzicom: Alexa, Ali, Antka N., Antka P., Emilki, Gromka, Kornelii, Kuby W. oraz Tadzia za przyniesione
warzywa i owoce
Mamie Gromka oraz Mamie Antka N. za podarowanie serwetek dla grupy
Mamie Gromka za podarowanie papieru ksero oraz uszycie peleryny do zabaw jesiennych
Ważne wydarzenia:
- próbna ewakuacja, spotkanie ze strażakami
- audycja filharmoniczna "Jedziemy na Mazowsze"
WRZESIEŃ TEMATYKA:
1. Witamy w naszym przedszkolu. 03-07.09.
2. Moja grupa. 10-14.09.
3. Moja droga do przedszkola. 17-21.09.
4. Nadeszła jesień. 24-28.09.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego
środowiska.
2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.
Zaznajomienie ze znaczkami rozpoznawczymi w sali, łazience i szatni.
3. Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem,
poznanie pracowników przedszkola.
Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nieoddalania się od grupy.
4. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka”.
5. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania
wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych
typu: mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków,
korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na
wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli,
rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
8. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
9. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści,
bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
10. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.
Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
11. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
12. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
13. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów.
Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.
WAŻNE WYDARZENIA:
- udział w audycji filharmonicznej "Ach Lubelskie, jakie cudne"
- Dzień Przedszkolaka
- 3 urodziny Nikoli - Wszystkiego najlepszego!!!
- 3 urodziny Antka A. - Wszystkiego najlepszego!!!
- Dzień Chłopaka
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY:
Rodzicom Antka A . za warzywa do kącika przyrody oraz papier ksero
Mamie Gromka za tekstylia do prac plastycznych
Mamie Leny za zajęcie się zakupem upominków dla grupy z okazji Dnia Chłopaka