Godło logo_przedszkola_2_

 

 

O nas
Archiwum

 

 

NASZA GRUPA

      Grupa pierwsza to dzieci 3 - letnie: Iga A., Jakub B., Jan, Tymoteusz, Helena, Amelia, Iga J., Jakub G., Wojciech, Karol, Blanka, Aleksander, Zuzanna, Maksym, Julia, Marcel, Franciszek, Marcelina, Leon, Nadia, Zofia, Mateusz, Oliwia.

      Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach. Z chęcią uczymy się wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo lubimy śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne, budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy.

      Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Zawsze dbamy o naszą salę sprzątając zabawki po skończonej zabawie. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.

      Po 20 września dołączyły do naszej grupy dwie młodsze od nas koleżanki: Lena i Kornelia.

      Zapraszamy do fotogalerii naszej grupy.

Mali kolędnicy

 

Drodzy Rodzice, 

Zachęcamy do obejrzenia z filmu z występem dzieci naszej grupy nagranym podczas przedszkolnego kolędowania 17.12.2020r. Film mogą Państwo obejrzeć na platformie Microsoft Teams

 

Wychowawczynie

                                       

 

                                                       

STYCZEŃ 2021 r.

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

Tematyka:

1. Mijają dni, miesiące, lata 4 - 8.01.2021 r.

2. Zabawy na śniegu i lodzie 11 - 15.01.2021 r.

3. Święto Babci i Dziadka 18 - 22.01.2021 r.

4. Zima i zwierzęta 25 - 29.01.2021 r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania: 

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania norm regulujących współżycie w grupie (dzielenia się zabawkami, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci - budowle, rysunki itp.).

2. Rozwijanie samodzielności podczas codziennych sytuacji (spożywania posiłków, sprzątania po zakończonej zabawie, ubierania i rozbierania się).

3. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami związanymi z nadejściem Nowego Roku (urządzanie balów sylwestrowych, składnie życzeń, zakup nowych kalendarzy). Zapoznanie dzieci z pojęciami: Stary Rok, Nowy Rok.

4. Zapoznanie dzieci  z urokami i niebezpieczeństwami zimy. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu. Wyrabianie nawyku odpowiedniego ubierania się w zależności od warunków atmosferycznych. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw na śniegu i lodzie oraz spacerów.

5. Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną. Rozumienie roli Babci i Dziadka w rodzinie, budzenie szacunku do osób starszych. 

6. Obserwacja zjawisk atmosferycznych zachodzących zimą: opady śniegu, zamarzanie wody. Zwrócenie uwagi na trudne warunki życia zwierząt zimą i konieczność ich dokarmiania. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych gatunków ptaków i zwierząt leśnych.

7. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci poprzez słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

8. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony  temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.

9. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom. Porównywanie liczebności zbiorów (dużo, mało, więcej, mniej). Rozpoznawanie figur geometrycznych: koło, trójkąt, kwadrat.

10. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmicznych i muzyczno - ruchowych. Nauka piosenek.

11. Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej poprzez wprowadzenie nowych technik plastycznych. Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi materiałami w działalności plastyczno - technicznej.

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE

„Kiedy choinka, leśna dama,
Włoży już swoje stroje,
A w kuchni ciasto piecze mama,
Aż pachnie na pokoje,
Wszystkich ogarnia podniecenie,
Nas i sąsiadów z bloku…
Szkoda, że Boże Narodzenie
Jest tylko raz do roku.”

                           L.J. Kern „Szkoda” (fragment)

 

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia składamy serdeczne życzenia.
Niech się spełnią wszystkie Państwa marzenia, a nadzieje staną się rzeczywistością.

Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie spokój i radość.

Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem,

a Nowy Rok 2021 obdaruje Państwa pomyślnością i szczęściem.

 

                                                                                                                dzieci i panie z grupy I

 

 

GRUDZIEŃ 2020

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

Tematyka:

1. Jak wyglądał świat przed milionami lat ( 30.11- 04.12.)

2. Idzie zima ze śniegiem ( 07.12- 11.12)

3. Projekt: książka   ( 14.12- 18.12)

4. W oczekiwaniu na święta (21.12- 25.12)

5. Świąteczny czas       (28.12- 01.01)

 

 Zagadnienia podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)

2. Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Opanowanie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk

3. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku. Zachęcanie do samodzielności.

4. Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.

5. Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).

6. Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat.

7. Zachęcanie do obserwacji przyrody w bliskim otoczeniu przedszkola, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.

8. Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj.

9. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.

10.Poznanie i kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem

11.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy     muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych

12.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

13.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez   nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.

14.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy

15. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.

16. .Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych.

17. Rozwijanie sprawności ruchowej  poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno - porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

18.Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.

 

WAŻNE WYDARZENIA

- Pasowanie na przedszkolaka.

- Spotkanie z Mikołajem.

- Zabawy ruchowe z trenerem piłki nożnej.

- Świąteczne kolędowanie.

 

PODZIĘKOWANIA

- Serdecznie dziękujemy Mamie Maksyma za podarowanie serwetek dla grupy.

- Serdecznie dziękujemy Rodzicom Igi, Jakuba B., Jana, Heleny, Jakuba J., Wojciecha, Karola, Aleksandra, Maksyma, Julii, Oliwii, Kornelii, Marceliny, Leny i Nadii za przygotowanie pięknych strojów dla dzieci na świąteczne kolędowanie.

 

 

Święto Niepodległości

 

Przedszkolaki z naszej grupy poznały najważniejsze symbole narodowe: godło, flagę i hymn Polski. Dzieci wzięły także udział w akcji wspólnego śpiewania hymnu. 

 

 

Powiewa flaga gdy wiatr się zerwie

A na tej fladze biel jest i czerwień ....

 

 

 

 

 

 

 

- Kto ty jesteś?

-  Polak mały 

 

 

Światowy Dzień Mycia Rąk

 

 Dzieci z grupy I wzięły w tym roku udział w Światowym Dniu Mycia Rąk. Dzieci przypomniały sobie po raz kolejny zasady prawidłowego mycia rąk, nauczyły się piosenki o czystych rączkach oraz wykonały pracę plastyczną: ręcznik z kolorowego papieru. Wszystkie przedszkolaki otrzymały w nagrodę dyplom mistrza lub mistrzyni mycia rąk.

 

 

LISTOPAD 2020 r.

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

Tematyka:

1. Idzie jesień … z deszczem 2 - 6.11.2020 r.

2. Moja rodzina, mój dom 9 - 17.11.2020 r.

3. Moje prawa i obowiązki 18 - 20.11.2020 r.

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo 23 -27.11.2020 r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania: 

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników i osób dorosłych, szanowania wytworów kolegów.

2. Rozwijanie samodzielności podczas codziennych sytuacji (spożywania posiłków, sprzątania po zakończonej zabawie, ubierania i rozbierania się).

3. Wydłużanie czasu skupienia uwagi.

4. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.

5. Stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.Prowadzenie obserwacji zjawisk atmosferycznych w okresie późnej jesieni.

6. Zapoznanie dzieci z pojęciami rodzina, dom.

7. Kształtowanie tożsamości narodowej. Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy.

8. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków.

9. Zorganizowanie uroczystości „Pasowania na przedszkolaka”.

10. Przybliżenie dzieciom historii powstania Święta Pluszowego Misia.

11. Utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie. Zwracanie uwagi na dostosowanie ubioru do pogody. Rozumienie walorów zdrowotnych spacerów na świeżym powietrzu.

12. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali, w szatni i poza budyniem przedszkola.

13. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami andrzejkowymi, zorganizowanie zabawy andrzejkowej.

14. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo. Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt). Rozwijanie umiejętności szeregowania. Rozumienie pojęcia "para". Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.

15. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

16. Rozwijanie słuchu muzycznego. Kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu. Rozwijanie umiejętności wokalnych.

17. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały. Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.

 

WAŻNE WYDARZENIA

- Urodziny Helenki.

- Dzień Pluszowego Misia.

- Zabawa andrzejkowa.

- Urodziny Amelki.

 

PODZIĘKOWANIA

- Serdecznie dziękujemy Rodzicom za książeczki na "Pasowanie na przedszkolaka", a Mamom Franka, Zuzi i Kornelki za zajęcie się ich zakupem oraz zorganizowanie poczęstunku dla dzieci na tę uroczystość.

 

 

INFORMACJE DLA RODZICÓW

KONSULTACJE Z NAUCZYCIELKAMI

wtorek, godz. 16.30 - 17.00 (po wcześniejszym uprzedzeniu) A. Czępińska

poniedziałek, godz. 16.30 - 17.00 (po wcześniejszym uprzedzeniu) A. Skoczylas - Cierkoń

 

Istnieje także możliwość kontaktu za pośrednictwem poczty mailowej:

acierkon@przedszkole.naleczow.pl

aczepinska@przedszkole.naleczow.pl

 

Podczas zajęć zorganizowanych prowadzonych w grupie wykorzystywane są różne rodzaje aktywności dzieci, przy dominacji jednej z nich.

Tygodniowy rozkład zajęć:

poniedziałek - zajęcia z zakresu mowy i myślenia,

wtorek - zajęcia rytmiczno - muzyczne, j. angielski,

środa - zajęcia ruchowe,

czwartek - zajęcia plastyczne, plastyczno - techniczne,

piątek - zajęcia matematyczne, j. angielski.

 

Programy i projekty edukacyjne realizowane w grupie I:

- „Nasze przedszkole”. Program edukacji przedszkolnej”, autorki M. Kwaśniewska, W. Żaba - Żabińska, Wydawnictwo MAC Edukacja

- „Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu”, autor E. Wodzicka Dondziłło -  Aneta Skoczylas - Cierkoń

- „Kocham dobrego Boga” program do nauki religii w przedszkolu - s. Elżbieta Korbaś
- Projekt edukacyjny ,,Angielskie opowieści” - Aneta Skoczylas - Cierkoń

- Projektem edukacyjnym wspomagającym adaptację dzieci do przedszkola „Z uśmiechem do przedszkola" - Aneta Skoczylas - Cierkoń

- Projekt edukacyjny "Ksiązka moim przyjacielem" - Alicja Czępińska

FOTOGALERIA GRUPY I

Dzień Chłopaka

Wycieczka na skrzyżowanie ulic

Nasze pierwsze zabawy

PAŹDZIERNIK 2020 r.

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

Tematyka:

1. Idzie jesień …. przez ogród i sad ( 05.10 -9.10)

2. Idzie jesień …..  do zwierząt ( 12.10- 16.10)

3. Co z czego otrzymujemy ( 19.10-23.10)

4. Dawno temu w Nałęczowie ( 26.10- 30.10)

 

Zagadnienia podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)

2. Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Opanowanie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk

3. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku. Zachęcanie do samodzielności.

4. Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).

5. Poznawanie nazw owoców i warzyw. Poznanie sposobów przetwarzania owoców i warzyw Poznanie najważniejszych zasad zdrowego odżywiania.

6. Poznanie wiewiórki, jej wyglądu, zwyczajów, sposobu odżywiania. Zapoznanie się ze sposobami, w jakie zwierzęta przygotowują się do zimy. Zachęcanie do obserwacji przyrody.

7. Poznanie etapów powstawania chleba. Poznanie produktów, które otrzymujemy dzięki zwierzętom.

8. Poznanie najważniejszych faktów z historii przedszkola. Poznanie sylwetek dawnych mieszkańców Nałęczowa: rodzina Żeromskich. Ewa Szelburg- Zarembina, Bolesław Prus.

9. Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie.

10. Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników w zakresie 4, utrwalanie pojęcia tyle samo

11. Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela.

12. Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat.

13. Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych

14. Rozwijanie sprawności ruchowej  poprzez udział w zabawach ruchowych z elementami skoków, czworakowania, celowania, równowagi

 

WAŻNE WYDARZENIA

- Urodziny Maksyma.

- Urodziny Igi A.

- Światowy Dzień Mycia Rąk.

 

PODZIĘKOWANIA

- Serdecznie dziękujemy Rodzicom Jasia, Tymka, Amelki, Franka, Nadii, Oliwki i Kornelii za warzywa i owoce do kącika przyrody.

- Serdecznie dziękujemy Helence i jej Rodzicom za udział w akcji "Prezent dla Kundelka".

WRZESIEŃ 2020 r.

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

Tematyka:

1. Witamy w naszym przedszkolu. 1 - 4.9.2020 r.

2. Moja grupa 7 - 11.9.2020 r.

3. Uczymy się samodzielności 14 - 18.2020 r.

4. Moja droga do przedszkola 21 -25.9.2020 r.

5. Idzie jesień … przez las, park 28.9 - 2.10.2020 r.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1. Wzajemne poznawanie się dzieci, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.

2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw. Zaznajomienie ze znaczkami rozpoznawczymi w sali, łazience i szatni.

3. Zapoznanie z zasadami dotyczącymi ochrony przed koronawirusem. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich wykonywanie).

4. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

5. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu:  kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.

6. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

7. Udział dzieci w uroczystości grupowej „Dzień Przedszkolaka”.

8. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.

9. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.  

10. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).

11. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.

12. Rozumienie pojęcia „para”. Ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów i wycieczek.

 

WAŻNE WYDARZENIA

- Dzień Przedszkolaka.

- Urodziny Wojtka.

- Urodziny Leona.

- Dzień Chłopaka.

 

PODZIĘKOWANIA

- Serdecznie dziękujemy Mamie Igi A. za przyniesione dynie i patisony do kącika przyrody.

- Serdecznie dziękujemy Rodzicom za upominki dla dzieci z okazji Dnia Chłopaka, Mamie Franka za zajęcie się zakupem upominków dla chłopców, a Mamie Zuzi za wykonanie upominków (spinek do włosów) dla dziewczynek.

HARMONOGRAM IMPREZ I UROCZYSTOŚCI GRUPOWYCH

L.p.

Imprezy i uroczystości grupowe

Data

1.

Dzień Przedszkolaka

18.09.2020 r.

2.

Dzień Chłopaka

30.09.2020 r.

3.

Tydzień Patrona

26 - 30.10.2020 r.

4.

Pasowanie na przedszkolaka

listopad 2020 r.

5.

Dzień Praw Dziecka

20.11.2020 r.

6.

Dzień Pluszowego Misia

25.11.2020 r.

7.

Andrzejki

27.11.2020 r.

8.

Mikołajki

7.12.2020 r.

9.

Zabawa karnawałowa

styczeń 2021 r.

10.

Dzień Babci i Dziadka

styczeń 2021 r.

11.

Dzień Dziewczynek

8.03.2021 r.

12.

Pożegnanie zimy - powitanie wiosny

22.03.2021 r.

13.

Dzień Ziemi

22.04.2021 r.

14.

Dzień Rodziny

maj 2021 r.

15.

Dzień Dziecka

1.06.2021 r.

16.

Pożegnanie przedszkola

czerwiec 2021 r.

17.

Obchodzenie urodzin dzieci

na bieżąco

    

      Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju wszystkie uroczystości planowane są bez udziału Rodziców i zapraszania do przedszkola gości.

PLAN WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

PLAN WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 

1. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym dziecka:

 

-Zebrania grupowe z rodzicami: dotyczące organizacji pracy przedszkola, zamierzeń wychowawczodydaktycznych na nowy rok szkolny, zapoznanie z podstawą programową, zapoznanie z programem nauczania, zapoznanie rodziców z charakterystyką rozwojową dziecka, dotyczące obserwacji postępów dzieci

 

- Organizacja konsultacji z rodzicami, w celu przekazywania rzetelnej informacji na temat rozwoju dziecka, jego osiągnięć i trudności.

 

-Angażowanie rodziców do działań na rzecz grupy, przedszkola

 

2. Promocja przedszkola w mediach elektronicznych

 

- Umieszczanie ważnych informacji z życia grupy w zakładce grupowej na stronie internetowej przedszkola.

 

-Zamieszczanie postów na profilu facebookowym przedszkola

 

3. Współpraca z MOPS w Nałęczowie oraz z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Puławach ( w zależnośći od zaistniałych potrzeb)

 

4. Współpraca z Bankiem Spółdzielczym w Nałęczowie

 

- dzieci mogą oszczędzać pieniądze  w ramach SKO.

 

5. Współpraca z biblioteką miejską w Nałęczowie ( w zależności od sytuacji epidemiologicznej )

 

6. Udział w akcjach charytatywnych:

 

 

- Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę,

 - Góra Grosza

- zbiórka nakrętek dla dzieci z hospicjum im. Małego Księcia w Lublinie

 

7. Współpraca z Nałęczowskim Ośrodkiem  Kultury ( w zależności od sytuacji epidemiologicznej )

 

8.  Współpraca z innymi podmiotami i instytucjami działającymi w środowisku lokalnym Nałęczowa:

 

- udział w międzyprzedszkolnych konkursach plastycznych

 

- udział w przeglądach, konkursach (  w zależności od sytuacji epidemiologicznej )

 

W związku z trwającą epidemią covid 19 wszelkie działania podejmowane w grupie będą uzależnione od obowiązujących wytycznych GIS oraz aktualnej sytuacji epidemiologicznej w kraju i w regionie.

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

CEL OGÓLNY:

  • aktywizowanie  rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału
     w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ich dzieci

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych przedszkola
    i środowiska rodzinnego
  • dbanie o wszechstronny rozwój dziecka, poznanie jego indywidualnych potrzeb, zainteresowań i uzdolnień,
  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami opartego na relacjach partnerskich
  • włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola
  • zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
  • podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
  • przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

1. Organizacja spotkań

z rodzicami.

Spotkanie organizacyjno - informacyjne:

1/Zapoznanie z procedurami dotyczącymi działań profilaktycznych w przedszkolu minimalizujących ryzyko zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.

2/ Wybór Oddziałowej Rady Rodziców

i przedstawiciela do Rady Rodziców Przedszkola.

3/ Zapoznanie Rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz programem realizowanym w grupie.

4/ Przedstawienie sylwetki dziecka 3 - letniego.

5/ Zapoznanie z ramowym rozkładem dnia w grupie I.

6/ Sprawy różne:

- wyposażenie dziecka (chusteczki higieniczne, ubrania na zmianę, karimata, pudełko na kredki),

- ubezpieczanie dzieci od NNW - rodzice we własnym zakresie,

- zasady odbioru dzieci z przedszkola - rodzice i osoby pisemnie upoważnione przez rodziców,

- omówienie zasad obowiązujących w grupie,

- dobrowolna składka na materiały plastyczne tzw. wyprawka,

- organizacja uroczystości grupowych np. obchodzenie urodzin przez dzieci w przedszkolu, Dzień Przedszkolaka itp.

 

Spotkanie na temat wyników obserwacji wstępnej:

1/ Zapoznanie z arkuszami obserwacji dziecka trzyletniego oraz narzędziami wykorzystanymi podczas obserwacji.

2/  Przedstawienie wniosków do pracy z grupą wynikających z przeprowadzonej obserwacji.

3/ Przypomnienie o najbliższych imprezach grupowych i omówienie ich organizacji.

 

Spotkanie podsumowujące pracę w roku szkolnym 2020/2021:

1/Zapoznanie z wynikami obserwacji końcowej

(narzędzia wykorzystanymi podczas obserwacji, wnioski do pracy z grupą wynikającymi

przeprowadzonej obserwacji).

2/Podsumowanie mijającego roku (realizacja programu

zawierającego podstawę programową, realizacja projektów edukacyjnych, organizacja wyjść

i wycieczek, udział w konkursach).

3/Przypomnienie kontraktu grupy i konieczności

jednolitych oddziaływań wychowawczych

w przedszkolu i w domu rodzinnym.

4/Podziękowanie rodzicom za całoroczną współpracę.

5/Omówienie zasad bezpiecznego wypoczynku podczas

wakacji.

wrzesień 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

listopad 2020

 

 

 

 

 

 

 

czerwiec 2020

 

 

 

 

 

2. Pedagogizacja rodziców.

Przygotowanie broszury informacyjnej dotyczącej rozwoju dziecka 3 - letniego.

Udostępnianie kart obserwacji dziecka.

Zamieszczanie w gazetce przedszkolnej artykułów podnoszących świadomość pedagogiczną rodziców.

Zachęcanie rodziców do codziennego czytania dzieciom książek.

cały rok

3. Współpraca z rodzicami w celu doskonalenia efektów nauczania.

Zapoznawanie z zadaniami dydaktyczno - wychowawczymi na dany miesiąc.

Organizowanie indywidualnych konsultacji poświęconych omówieniu postępów dziecka, zachowania, funkcjonowania w grupie, niepokojących sytuacji.

Zachęcanie do zapoznania się z  wierszykami 

i piosenkami przewidzianymi do nauki w danym miesiącu.

Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej.

Zachęcanie do czytania dzieciom wierszy i opowiadań.

Umieszczanie informacji o uroczystościach grupowych

i planowanych wycieczkach.

Wyeksponowanie „Kodeksu grupy”.

Zachęcanie do systematycznego odwiedzania strony internetowej grupy I.

raz w miesiącu

raz w tygodniu

 

 

według potrzeb

 

na bieżąco

 

cały rok

na bieżąco

 

cały rok

na bieżąco

 

4.Rozwiązywanie problemów wychowawczych.

Prowadzenie indywidualnych rozmów dotyczących zaistniałych problemów wychowawczych.

Utrzymywanie kontaktów telefonicznych z rodzicami.

Przypominanie kontraktu grupy i konieczności

jednolitych oddziaływań wychowawczych

w przedszkolu i w domu rodzinnym.

cały rok

 

 

 

5. Praca na rzecz grupy

i przedszkola.

Zaangażowanie rodziców w prace  na rzecz grupy

i przedszkola:

- przynoszenie materiałów do kącików tematycznych,

- pomoc w zorganizowaniu zaplanowanych wyjść

i wycieczek - w zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju,

- przygotowanie strojów na uroczystości grupowe,

- doposażenie sali w zabawki, książki itp.

cały rok

6. Udział w uroczystościach

i innych przedsięwzięciach przedszkolnych
i grupowych.

 

Przygotowanie dzieciom strojów na uroczystości grupowe.

Pomoc w organizacji uroczystości grupowych, np. Dzień Chłopaka, Mikołajki, Dzień Dziewczynek.

Udział w akcjach charytatywnych np. Pomóż dzieciom przetrwać zimę, Góra Grosza itp.

Udział wraz z dziećmi w konkursach przedszkolnych.

Udział w uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty -

w zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju.

cały rok

 

 

 

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )