Godło logo_przedszkola_2_
Menu główne
O nas
Klub Malucha
Archiwum
Grupy w roku 2013/2014
PLAN PRACY PRZEDSZKOLA 2017-2018

Plan pracy Przedszkola im Adama Żeromskiego

na rok szkolny 2017/2018

 

Podstawy prawne: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 i 949) oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017r., poz. 1658)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. Z 2017r., poz.1611)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 17 czerwca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2017 r. poz. 356);

 

  1. Plan opracowany został w oparciu o:

Koncepcję pracy Przedszkola im. Adama Żeromskiego.

Wskazane przez Ministra Edukacji Narodowej kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2017/2018:

Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2017/2018.

Wnioski z nadzoru pedagogicznego sformułowane na zebraniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2016/2017:

Priorytety wynikające z Koncepcji pracy Przedszkola im. Adama Żeromskiego

Zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych z uwzględnieniem specyfiki środowiska lokalnego oraz historii powstania placówki i jej fundatorów – Rodziny Żeromskich.

Kształtowanie tożsamości dzieci – mieszkańców regionu poprzez pielęgnowanie własnej historii, tradycji i kultury ludowej.

Przedszkole daje szansę rozwoju zarówno niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym, uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia.

Wprowadzanie innowacyjnych, nowatorskich rozwiązań do pracy z dziećmi, które pozwolą na zdobywanie przez nie coraz wyższych umiejętności, popartych określoną wiedząi kształtowaniem postaw sprzyjających byciu człowiekiem otwartym na siebie i innych, uznającym działania antydyskryminacyjne.Realizacja autorskich programów, projektów i przedsięwzięć „Aktywne popołudnia”.

Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej, informatycznej

Zadania i sposoby realizacji

L.p.

działania

termin

odpowiedzialny

uwagi

1.

Włączanie treści z edukacji przyrodniczej, matematycznej, informatycznej zawartych w nowej podstawie programowej, programie wychowania przedszkolnego do miesięcznych planów pracy, organizacja kącików tematycznych,

Cały rok

Wszyscy nauczyciele

 

2.

Realizacja programów, projektów, przedsięwzięć:

  1. Nasze Przedszkole” program edukacji przedszkolnej

  2. Projekt z zakresu edukacji matematycznej „Wesoła matematyka”

 

  1. Projekt edukacyjny – zajęcia komputerowe „Przygoda z komputerem”

     

  2. Projekt edukacyjny koła przyrodniczego „Mali przyrodnicy”

     

  3. Projekt edukacyjny „My i świat wokół nas” z wykorzystaniem elementów programu „Przedszkolaki krok drugi” J. Kołodziejczyka.

     

  4. Kółko szachowe „Skoczek”

     

  5. Kółko plastyczne ( elementy edukacji przyrodniczej)

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Ewa Jaremek

 

 

Alicja Czępińska

 

 

Katarzyna Lewandowska

 

 

Jolanta Jesionek

 

 

 

Jan Błaszczak

 

 

Ewa Piech

 

3.

Analiza nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Zgodnie z planem doskonalenia zawodowego

Wszyscy nauczyciele

 

4.

Organizacja uroczystości, imprez przedszkolnych:

  1. Dzień Ziemi

  2. Pożegnanie zimy, powitanie wiosny

 

 

  1. Turniej gry w warcaby, szachy

 

 

  1. Udział w konkursach plastycznych , matematycznych

 

 

Zgodnie z kalendarzem uroczystości przedszkolnych

 

IV-V

 

 

Zgodnie z ofertami zaprzyjaźnionych placówek

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

Nauczyciele grup V-VI

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

5.

Organizacja zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej we współpracy z rodzicami ( zajęcie o tematyce wody, zdrowego odżywiania i innych według inicjatywy rodziców)

Projekt „Wybieram wodę”

 

 

Marchewkowe święto” warsztaty z blogerem kulinarnym, przygotowywanie naturalnych soków owocowo-warzywnych za pomocą wolnoobrotowych sokowirówek

W uzgodnieniu z rodzicami

 

 

 

III 2018

 

 

X 2017

 

 

 

 

 

 

 

Barbara Leńczuk, Alicja Czępińska, Dyrektor, Rada Rodziców

 

Ewa Jaremek, Magdalena Kucaba, Jolanta Madejska, Rada Rodziców: Agata Domańska, Marcin Trębowicz, Agnieszka Kozak. Pracownicy obsługi.

 

6.

Organizacja wycieczek przyrodniczych w bliskim otoczeniu dziecka oraz autokarowych ( Skansen Lublin, Ogród Botaniczny…)

Zgodnie z zaplanowanymi wycieczkami w poszczególnych grupach

Nauczyciele grup – wycieczki dobrane stosownie do możliwości dzieci

 

 

 

 

Wspieranie kreatywności i aktywności dzieci .

Zadania i sposoby realizacji priorytetów

CEL: Wdrażanie dziecka do samodzielności - „By dziecko mogło samo”. Promowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie postawy prozdrowotnej. Włączanie rodziców do współpracy w tym zakresie.

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Systematyczne prowadzenie ćwiczeń dnia codziennego, zabawy wyciszające, ćwiczenia w słuchaniu ciszy i ćwiczenia zachowań aprobowanych społecznie

IX–VI

Wszystkie nauczycielki

 

2

Wspieranie dzieci w doskonaleniu samodzielności, czynności samoobsługowych i porządkowych:

nakrywanie do stołu, samodzielne nakładanie posiłków – śniadań , kultura spożywania posiłków,

Samodzielność w łazience- mycie zębów, samodzielne mycie kubka i szczoteczki do mycia zębów

samodzielne przygotowywanie przyborów do zajęć i sprzątanie po sobie, po skończonej pracy

samodzielne prowadzenie obserwacji, eksperymentów, hodowli roślinnych i zwierzęcych

przekazywanie rodzicom materiałów promujących usamodzielnianie dzieci w domu.

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

3

Rozwijanie „Inteligencji wielorakich" dzieci: wzmocnienie działań przedszkola w umożliwianiu kontaktu ze sztuką oraz realizowania swoich pasji w działaniach plastycznych, technicznych, muzycznych i teatralnych

- Umożliwianie dzieciom swobodnego wyboru aktywności zabawowej.

- Dostosowanie wyposażenia sali do potrzeb rozwijania potencjału dzieci.

- Stwarzanie warunków do autoprezentacji swoich zainteresowań, hobby na forum grupy, przedszkola.

Prowadzenie zabaw dramowych,

okazjonalne prezentowanie przedstawień teatralnych,

organizowanie wyjazdów do teatru lalki i aktora, muzycznego.

Rozwijanie potencjału intelektualnego dzieci poprzez organizację nauki gry w szachy, warcaby oraz kącików logicznego myślenia

X–VI

 

 

 

 

X–VI

 

 

Wszystkie nauczycielki, dyrektor, rodzice

 

 

Wszystkie nauczycielki, dyrektor, rodzice

 

 

4

Zaplanowanie form aktywności ruchowej w celu kształcenia pożądanych umiejętności i sprawności fizycznych, w tym codzienna realizacja ćwiczeń porannych lub zabaw ruchowych, kształcenie umiejętności przebierania się w stroje gimnastyczne.

Cykliczna realizacja ćwiczeń terenowych w oparciu o dostępne zestawy np. Gniewkowskiego.

Tydzień zdrowia – projekt obejmujący treści z zakresu zdrowa żywność, bezpieczeństwo, sprawność fizyczna.

Mini Olimpiada sportowa między-grupowe zawody sportowe.

Samodzielnie komponowanie śniadań z produktów przygotowanych przez kuchnię

Cały rok dzieci z grup IV, V, VI

Wszystkie nauczycielki, pomoc nauczyciela

 

 

 

 

 

 

CEL: Wspieranie kreatywności i aktywności dziecka – „Zabawka, inna niż wszystkie – zabawa bez zabawek”

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Gazetowo-kartonowy świat” – zabawy kreatywne – tworzenie zabawek, pomocy, gier z kartonów, surowców wtórnych (kartonowe pudła, kartonowe meble, zabawki, kapsle,wstążki, materiały, np. stare prześcieradła) i z materiałów przyrodniczych

Tydzień związany z obchodami Dni Ziemi

Wszystkie nauczycielki

 

2

Inna niż wszystkie super-zabawka” – konkurs przedszkolny na stworzenie zabawek, pomocy i gier przez rodziców i dzieci. „Z ekologią za Pan Brat”, projekt przyrodniczy „Pszczółka murarka”.

IV

 

X-XI

Katarzyna Lewandowska

Jolanta Madejska,

Barbara Leńczuk – Rada Rodziców

 

3

Kierowane gry i zabawy podwórkowe z wykorzystaniem różnych materiałów (patyki, materiał przyrodniczy w grze „kółko i krzyżyk” itp.)

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

4

Wystawa z zabawek stworzonych przez rodziców i dzieci

IV- V

Katarzyna Lewandowska,

 

 

 

CEL: Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa – „Jestem bezpieczny, bezpieczeństwo w sieci”

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Bezpieczeństwo w domu i na podwórku:

bawimy się bezpiecznie w domu i ogrodzie przydomowym pod opieką dorosłych

bezpieczne kontakty ze zwierzętami (pies, kot, ptaki)

urządzenia elektryczne – bezpieczne użytkowanie

IX–X i w miarę potrzeb

 

 

X-I

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

2

Bezpieczeństwo w przedszkolu:

znamy budynek i najbliższe otoczenie przedszkola

poznajemy zasady bezpiecznego zachowywania się w różnych sytuacjach i miejscach

przestrzegamy zasad bezpieczeństwa w czasie zajęć i zabaw

IX–XI i w miarę potrzeb w ciągu roku

Wszystkie nauczycielki

 

3

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym:

znamy zasady poruszania się po drogach i ulicach

wiemy, jak zachowywać się w samochodzie i w pojazdach komunikacji autobusowej

znamy znaki drogowe

znamy podstawowe zasady ruchu drogowego

wiemy, jak się zachowywać bezpiecznie podczas różnych warunków atmosferycznych,

- współpraca z WORD Lublin,

- przegląd piosenki i małych form teatralnych „Razem bezpieczniej w wierszu, piosence i nie tylko…”

- Współpraca z Bankowym Towarzystwem Rowerowym - kontynuacja przedsięwzięcia "Rowerowy Klub Przedszkolaka".

Bezpieczeństwo w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia.

Spotkanie z Ratownikami medycznymi PCK oddział Lublin.

Przeprowadzenie pozorowanej ewakuacji dzieci z budynku przedszkola z zaangażowaniem służb specjalnych Straż Pożarna Nałęczów

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

IX

 

IX-X

V 2017

 

 

IX 2017

Wszystkie nauczycielki,

 

 

 

 

 

 

 

 

koordynator – Dyrektor, Ewa Jaremek, Joanna Rodzik, Jolanta Jesionek, Alicja Czępińska, Aneta Skoczylas Cierkoń, Katarzyna Lewandowska, Ewa Piech, Wioletta Rejmak, Anna Wziątek,

 

 

 

Dyrektor Jolanta Madejska

 

 

 

 

 

Dyrektor Jolanta Madejska

 

4

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

7.

 

 

8.

 

 

 

9.

Służby zapewniające bezpieczeństwo – poznawanie ich zadań, pracy, zapraszanie przedstawicieli na spotkania z dziećmi: policja, straż miejska, służba zdrowia, straż pożarna

 

Prowadzenie zajęć z „Kółka komputerowego”, wprowadzenie tematyki z zakresu bezpieczeństwa w sieci” ( np. „Owce w sieci”)

 

Wprowadzenie w tematykę kompleksową (plan miesięczny) treści z zakresu bezpieczeństwa w sieci)

 

Przygotowanie publikacji dla rodziców pt. „Zagrożenia w internecie”.

 

Zorganizowanie spotkania z psychologiem dla rodziców „Bezpieczne korzystanie z zasobów internetu”

 

Prowadzenie zabaw ruchowych, ukazywanie różnych ciekawych form spędzania czasu wolnego jako alternatywa dla komputera, smartfona itp. Prezentacja własnych zainteresowań, hobby dzieci.

 

cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Zgodnie z planami miesięcznymi

listopad /grudzień

 

styczeń

 

 

Zgodnie z planami miesięcznym

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

Alicja Czępińska

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

Alicja Czępińska

 

 

dyrektor, psycholog MOPS

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

  

I Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w głównych obszarach działalności przedszkola

Dydaktyka, wychowanie i opieka

CEL 1: Tworzenie warunków do realizacji podstawy programowej.

CEL 2: Stwarzanie dzieciom warunków do zaspokajania naturalnej aktywności, ciekawości i rozwoju zainteresowań. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej, informatycznej

Lp.

Zadanie/sposób realizacji

Termin

 

Odpowiedzialny

 

 

1

 

1. Planowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji przez nauczycieli z wykorzystaniem przyjętych programów (plany miesięczne z uwzględnieniem potrzeb dzieci i nowej podstawy programowej)

2. Analiza problemów, trudności edukacyjnych oraz sukcesów dzieci, ustalenie wniosków i sposobu realizacji (arkusz obserwacji i diagnozy gotowości szkolnej)

3. Dostosowywanie form i metod pracy do potrzeb dzieci z uwzględnieniem preferencji uczenia się, stosowanie różnych form i metod aktywizujących wychowanków.

4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

5. Przestrzeganie ustaleń dotyczących planowania i dokumentowania pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z wymaganiami zawartymi w podstawie programowej.

6. Organizacja narad poświęcona analizie i interpretacji obowiązujących aktów prawnych

Szkoleniowa rada pedagogiczna Analiza nowej podstawy programowej

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

dyrektor

edukator, współautor nowej podstawy programowej

Małgorzata Małyska, Małgorzata Wróblewska

 

2

 

1. "NASZE PRZEDSZKOLE". Program edukacji przedszkolnej. Autor: M Kwaśniewska, W. Żaba – Żabińska. wydawnictwo MAC (numer 1/2017/2018).

 

 

 

 

2. "MULTISENSORYCZNA NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU" . Autor: Ewa Wodzicka Dondziłło. Realizacja w każdej grupie wiekowej anglista Pani Aneta Skoczylas Cierkoń. (numer dopuszczenia 2/2017/2018)

 

 

 

3. "KOCHAM DOBREGO BOGA", religia: wtorek, środa. Prowadzenie s. Elżbieta Korbaś. nr AZ-0-01/10 – program realizowany w ramach zajęć religii.(numer dopuszczenia 3/2017/2018)

 

 

4. ZAJĘCIA RYTMICZNO-RUCHOWE, środa, akompaniator pani Beata Dziurda

 

 

5. PROGRAM STYMULACJI ROZWOJU RUCHOWEGO - wspierający fizyczną aktywność dziecka, podnoszący poziomintegracji sensorycznej.

 

 

6. "MÓWIMY POPRAWNIE" – projekt edukacyjny stymulujący rozwój mowy dziecka.

 

 

7. "W KRĘGU SZTUKI" - zajęcia plastyczne.

 

 

 

 

 

 

8. "PRZYGODA Z KOMPUTEREM.

 

 

 

 

 

9. "SPOTKANIA Z LEONEM" Program zajęć psychoedukacyjnych dla dzieci, E. Czemierowska-Koruba, H. Czemierowski.

 

 

10. "MY I ŚWIAT WOKÓŁ NAS" –

 

 

11. "AKTYWNE POPOŁUDNIA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM 2017/2018 wszystkie grupy.Lektor języka angielskiego Pani Aneta Skoczylas Cierkoń.

 

 

12. "PROJEKT EDUKACYJNY ,,W KRAINIE MUZYKI". Zabawy muzyczne z elementami muzykoterapii. opracowanie i realizacja z dziećmi grup I i II Pani Joanna Rodzik

 

 

13. „W KRAINIE BAJEK I BAŚNI” Projekt edukacyjny czytelniczy.

 

 

14. „ZABAWY MATEMATYCZNE” Projekt edukacyjny, opracowanie i realizacja z dziećmi grupy III, Pani Ewa Piech.

 

 

15."TWÓRCZY PRZEDSZKOLAK" – opracowanie i realizacja z dziećmi grupy IV Pani Alicja Czepińska

 

 

16. "WESOŁA MATEMATYKA " Projekt z zakresu edukacji matematycznej przeznaczony dla dzieci 6-letnich w roku szkolnym 2017/18 w ramach

aktywnych popołudni”

 

 

17. "MALI PRZYRODNICY"Projekt z zakresu edukacji przyrodniczej przeznaczony dla dzieci 5-letnich w roku szkolnym 2017/18 w ramach

aktywnych popołudni”.

 

 

18. "PROGRAM STYMULACJI ROZWOJU JĘZYKOWEGO "

 

 

 

 

19. Program wychowawczy i Profilaktyki Przedszkola im. Adama Żeromskiego: "Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy".

 

- Kontynuacja współpracy z Przedszkolami nr 34, 43, 85, 14 w Lublinie.

Wykorzystanie elementów technik Freineta w pracy

Spotkania czytelnicze upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych FAUSTYNALIA, SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄz dzieckiem w wieku przedszkolnym

 

ZAJĘCIA CAŁOŚCIOWO WSPIERAJĄCE ROZWÓJ DZIECI, DODATKOWO FINANSOWANE PRZEZ GMINĘ NAŁĘCZÓW

 

Wczesne Wspomaganie Rozwoju dziecka

Zajęcia Rewalidacyjne

Logopedia

Gimnastyka Korekcyjna

Zajęcia Korekcyjno Kompensacyjne

Zajęcia Rozwijające Plastyczne Uzdolnienia Dzieci

Religia – realizowana na życzenie Rodziców

Język Angielski

Nauczyciel Wspomagający – Integracja Sensoryczna.

 

WOLONTARIAT W PRZEDSZKOLU

 

SPOTKANIA DZIECI Z MŁODZIEŻĄ ZE SZKÓŁ ŚREDNICH:

Zespół Szkół nr 2 – im. Stefana Żeromskiego

Liceum plastyczne im. Józefa Chełmońskiego z Nałęczowa

KLUB JESIENNYCH ENTUZJASTÓW – DZIAŁAJĄCY PRZY NOK NAŁĘCZÓW

MISTRZ SZACHOWY JAN BŁASZCZAK – "SKOCZEK". Spotkania przybliżające umiejętność gry w szachy.

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

IX, X, XI

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

Dyrektor, Nauczyciele, Rodzice

Joanna Rodzik, Piech E., Wziątek A., Jaremek E.,Rejmak W., Lewandowska K.

Alicja Czępińska, Jolanta Jesionek

 

 

Skoczylas Cierkoń A.,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s. Elżbieta Korbaś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie i realizacja Pan Michał Jusiak.

 

 

 

 

Opracowanie i realizacja przez logopedę Panią Wiolettę Rejmak.

 

Opracowanie projektu i realizacja z dziećmi grup: V i VI Pani Katarzyna Lewandowska, Ewa Piech

 

Opracowanie i realizacja z dziećmi grup: V i VI Pani Alicja Czępińska.

 

 

Realizacja z dziećmi grupy VI Wioletta Rejmak

 

Opracowanie i realizacja z dziećmi grupy I Jolanta Jesionek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rodzik J.

 

 

 

 

 

 

Opracowaniei realizacja z dziećmi grupy III Pani Anna Wziątek

 

 

 

 

 

 

 

 

Czępińska A.

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie i realizacja z dziećmi grupy V Pani Ewa Jaremek

 

 

 

Opracowanie i realizacja z dziećmi grupa IV Pani Katarzyna Lewandowska.

 

Autor prof. Grażyna Krasowicz Kupis, realizacja w każdy poniedziałek z dziećmi grupy V Jolanta Madejska.

Cały rok

3

Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci przez indywidualizowanie oddziaływań oraz przygotowanie do udziału w konkursach- elementy inteligencji wielorakich wg. Teorii H. Gardnera

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

4

Badanie losów absolwentów

X–XI

Nauczycielki : Jolanta Jesionek, Wioletta Rejmak, Alicja Czępińska

 

5

Obserwacja, diagnoza przedszkolna, współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i rodzicami w celu poznania indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci

Cały rok

Wszystkie nauczycielki, dyrektor, poradnia psychologiczno-pedagogiczna

 

6

Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wszystkim potrzebującym dzieciom

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

 

Profilaktyka agresji i przemocy - Bezpieczne i przyjazne przedszkole. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły

CEL: Doskonalenie systemu wychowawczego przedszkola i kształtowanie inteligencji emocjonalnej dzieci. Zwiększenie skuteczności działań wychowawczych i profilaktycznych na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa.

Promowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci. Intensyfikacja działań przedszkola w zakresie kształtowania postaw i wychowania do wartości dzieci w wieku przedszkolnym

 

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

 

Organizowanie uroczystości przedszkolnych związanych z ważnymi świętami państwowymi i przedszkolnymi: Urodziny Patrona Przedszkola, Imieniny Patrona, Przegląd piosenki patriotycznej, Przegląd Kolęd i Pastorałek

Uwzględnianie realizacji tematyki regionalnej związanej z z poznawaniem najbliższego regionu, zabytków, ważnych instytucji, legend , symboli narodowych

Wdrażanie do odpowiedzialności przez zaplanowanie dyżurów, prac użytecznych na miarę możliwości dziecięcych.

Realizacja projektu „MY I ŚWIAT WOKÓŁ NAS"promującego pożądane wartości: człowiek i rodzina, akceptacja i szacunek, pokój, sprawiedliwość, dobro, przyjaźń, prawda, pracowitość, piękno".

Udział w Akcjach charytatywnych.

Zgodnie z harmonogramem

Wszystkie nauczycielki

 

1

 

W świecie uczuć” – zajęcia i zabawy zaspokajające potrzeby emocjonalne dzieci.

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

2

Jaki jestem dla siebie i innych” – gry, zabawy i ćwiczenia wychowawczo-profilaktyczne zapobiegające przemocy i agresji.

1. „Dziecko w świecie emocji” – kształtowanie inteligencji emocjonalnej, częste rozmowy na temat dziecięcych odczuć emocji; kształtowanie zdolności empatii poprzez wdrożenie programu Spotkania z Leonem"

2. Zawarcie kontraktów grupowych obejmujących normy zachowania i postępowania, zapoznanie rodziców z przyjętymi zasadami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych (ustalenie form nagradzania, motywowania dzieci, ponoszenia konsekwencji)

3. „Bajka dobra na wszystko” -kształtowanie u dziecka umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji; istota myślenia i działania empatycznego, określanie sytuacji będących źródłem radości, smutku, strachu czy złości.

 

 

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

3

Opracowanie wykazów literatury dziecięcej (posiadanej przez przedszkole i dostępnej w bibliotekach, w tym w bibliotece przedszkolnej) w aspekcie wspierania rozwoju emocjonalnego dziecka

IX–XI

Nauczycielki: Joanna Rodzik, Anna Wziątek

 

4

Przygotowanie i zgromadzenie pomocy dydaktycznych wspomagających pracę nad emocjami, rozwiązywaniem konfliktów, radzeniem sobie z agresją

Cały rok.

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

5

Projektowanie sytuacji edukacyjnych rozwijających inteligencję emocjonalną:

kształtujących poczucie siebie

budujących poczucie własnej wartości

wspierających naturalne potrzeby dziecka

kształtujących umiejętność wyrażania siebie

Cały rok.

 

Wszystkie nauczycielki

 

6

Działania wspierające nauczycieli i rodziców w zakresie profilaktyki agresji – zebranie materiałów: zabawy przeciwko agresji

i przemocy, organizacja szkoleń i warsztatów:

metody wspierania rozwoju inteligencji emocjonalnej

radzenie sobie ze stresem, opanowanie nadmiernych emocji

rozwiązywanie konfliktów

Cały rok.

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

7

Działania wspierające rodziców w zakresie stymulowania rozwoju intelektu, sprawności ruchowej i sfery emocjonalnej – prowadzenie poradnictwa pedagogicznego, spotkania ze specjalistami z poradni psychologiczno-pedagogicznej, dietetykiem

Organizacja spotkań specjalistów z rodzicami. Poszerzanie wiedzy i wspieranie działań rodziców w wychowaniu dzieci.

Warsztaty dla rodziców i dzieci – „Złość skąd się bierze, jak się przejawia, jak można sobie z nią poradzić”, Zapobieganie przemocy, jak rozpoznać przemoc

Szkoła dla rodziców – wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi; refleksja nad własną postawą wychowawczą; wymiana doświadczeń;

 

X–V

Dyrektor i nauczycielki Wioletta Rejmak, Jolanta Jesionek, Anna Wziątek, Katarzyna Lewandowska, Joanna Rodzik, Ewa Jaremek Alicja Czępińska

 

 

 

Psycholog

 

8

-Realizacja własnego projektu edukacyjnego

My i świat wokół nas” z wykorzystaniem elementów Programu Przedszkolaki Krok Drugi J. Kołodziejczyka

Proszę, przepraszam, dziękuję - ja tych słów nie żałuję”- kształtowanie u dzieci norm i zwrotów grzecznościowych społecznie akceptowanych.

- Realizacja Zabaw Sportowych - Promowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci wolnego od gier komputerowych i innych uzależnień

 

Cały rok

 

 

 

VI

Jolanta Jesionek

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki, dyrektor, rodzice, współpraca z LKS Cisy - Orlik

 

 

 

 

Edukacja włączająca dzieci niepełnosprawnych- wspieranie i korygowanie rozwoju dzieci

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współpracy z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi

Cały rok wg potrzeb

Wszystkie nauczycielki

 

2

Realizowanie zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania, zajęć rewalidacyjnych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Cały rok

Nauczycielki gr. V, logopeda – koordynator Wioletta Rejmak,

Ewa Jaremek, Jolanta Jesionek, Katarzyna Lewandowska, Joanna Rodzik, Michał Jusiak

 

3

Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci przez indywidualizowanie oddziaływań oraz przygotowanie do udziału w konkursach.

Realizowanie autorskiego programu „Przedszkolne kółko plastyczne”

 

Cały rok

 

 

X-VI

Wszystkie nauczycielki

 

 

Ewa Piech

 

 

 

4

Obserwacja, diagnoza przedszkolna, współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i rodzicami w celu szerokiego poznania indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci

Cały rok

 

Wszystkie nauczycielki

 

5

Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wszystkim potrzebującym dzieciom

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Współpraca z rodzicami, ze szkołą oraz integracja ze środowiskiem lokalnym

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Organizacja uroczystości zgodnie z tradycjami przedszkola:

Dzień Przedszkolaka

Święto Edukacji Narodowej

- Dzień Pluszowego Misia

- Dzień Patrona – Adama Żeromskiego

- Andrzejki

Spotkanie mikołajkowe

Wspólne kolędowanie Imieniny u Adasia Patrona Przedszkola.

- Dzień Babci i Dziadka

Bal karnawałowy

- Żegnamy zimę, witamy wiosnę

- Dzień Ziemi

Dzień Mamy i Taty

- Przegląd Razem Bezpieczniej w wierszu, piosence i nie tylko”

- Pasowanie dzieci 6-letnich na czytelników biblioteki miejskiej

Majówka – festyn rodzinny

_ Dzień Dziecka

 

 

Pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły

 

- Rocznica śmierci patrona – złożenie kwiatów na grobie patrona

 

IX

X

XI

XI

XI

XII

XII

I

I

III

I

IV

V

V

V

VI

VI

VI

VI

VII

 

Wszystkie nauczycielki

 

2

Organizacja spotkań z rodzicami jako przedstawicielami różnych zawodów w roli ekspertów

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

3

Dla Mamy Taty i nie Tylko” – opracowanie i okresowe zamieszczanie na tablicy dla rodziców tekstów wspierających rodziców w procesie wychowania

Cały rok

Nauczycielki

 

4

Wydawanie gazetki dla rodziców – „Przedszkolne Nowinki”

Raz w miesiącu

Nauczyciele

 

5

Działania wspierające rodziców w zakresie stymulowania rozwoju dziecka:

kontynuacja działalności punktu konsultacyjnego poradni psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców

warsztaty dla rodziców (problemy emocjonalne dziecka, przygotowanie dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole, mowa dziecka, żywienie przedszkolaka) i inne w miarę potrzeb

Cały rok

Dyrektor, poradnia, logopeda, dietetyk

 

6

Organizacja zajęć otwartych, warsztatowych dla rodziców – ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z rocznymi kierunkami pracy

2 razy w semestrze

Wszystkie nauczycielki

 

7

Współpraca ze szkołą obwodową:

poznawanie budynku szkoły i korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej

wizyty dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w szkole z udziałem w lekcjach

udział w imprezach organizowanych przez szkołę lub przedszkole

 

Kontynuacja wdrażania wniosków z badania losów absolwentów – w zależności od ich treści

 

Powołanie zespołu nauczycieli z przedszkola i szkoły, który przeanalizuje i dokona zmian w dotychczasowych formach współpracy, dążąc do ich rozszerzenia-

 

Rozbudowywanie, modyfikowanie i uatrakcyjnianie istniejących form współpracy – opracowanie propozycji

Cały rok

 

 

 

 

 

X–XI

 

 

XI

 

 

 

 

 

XII

Nauczycielki gr. I–III

 

 

 

 

 

Nauczycielki dzieci, które rozpoczęły naukę w kl. I

Dyrektorzy szkoły i przedszkola

 

 

 

 

Nauczycielki gr. I–III

 

8

Realizacja zagadnień profilaktyki zdrowotnej oraz z zakresu zapobiegania niedostosowaniu społecznemu - z udziałem lekarza, pielęgniarki, policjanta, strażaka itp.

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

9

Współpraca z biblioteką:

przekazywanie informacji o propozycjach działań biblioteki pozostałym nauczycielom

poznawanie pracy biblioteki, nauka korzystania z księgozbioru

zachęcanie do odwiedzania i korzystania z jej zasobów wspólnie z rodzicami

udział w zajęciach edukacyjnych dla dzieci proponowanych przez bibliotekę

Cały rok

 

Nauczycielka gr. III Anna Wziątek, Katarzyna Wójcik

 

Wszystkie nauczycielki

 

10

Udział w imprezach i zajęciach tradycyjnie organizowanych przez instytucje (oddziały muzeum, biblioteka, Zakład Leczniczy, Uzdrowisko Nałęczów, Orlik LKS Cisy Nałęczów,itd.) wspomagające działalność edukacyjną przedszkola (zajęcia, pokazy, zawody sportowe, konkursy)

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Doskonalenie kompetencji psychologicznych i pedagogicznych nauczycieli i pracowników przedszkola

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Udział w radach, szkoleniach i innych formach doskonalenia zgodnie z planem doskonalenia zawodowego:

 

Udział w szkoleniach z zakresu edukacji matematycznej, przyrodniczej, informatycznej

 

 

Cały rok,

zgodnie z terminarzem szkoleń

Dyrektor, wszyscy nauczyciele

 

2

Rekonstrukcja i aktualizacja wiedzy z zakresu metodyki, pedagogiki, psychologii:

Formuła rozmowy umożliwiającej wzajemne porozumienie w krytycznych sytuacjach – Marshall B. Rosenberg „Porozumienie bez przemocy”

Zastosowanie teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera w pracy z przedszkolakami

 

IX

 

V

 

Nauczycielka gr. I i III

 

 

 

Zarządzanie i organizacja

Lp.

Działania

Termin

Odpowiedzialny

Uwagi

1

Opracowanie rocznego planu pracy

VIII

Rada pedagogiczna

 

2

Opracowywanie planów pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej

Co miesiąc

Wszystkie nauczycielki

 

3

Opracowanie i przedstawienie radzie pedagogicznej planu nadzoru pedagogicznego

IX

Dyrektor

 

4

Opracowanie planu doskonalenia zawodowego nauczycieli

X–XI

Dyrektor

 

5

Opracowanie arkusza organizacji przedszkola

IV

Dyrektor

 

6

Opracowanie planu kontroli wewnętrznej

IX

Dyrektor

 

7

Awans zawodowy nauczyciela

Cały rok

Dyrektor, opiekun stażu

 

8

Promocja przedszkola w środowisku

Cały rok

Wszystkie nauczycielki

 

9

Wzbogacanie bazy przedszkola:

Rozpoznawanie i określenie potrzeb w zakresie wyposażenia dziecięcych sal,

Gromadzenie pomocy do ćwiczeń dnia codziennego, lekcji ciszy, czynności związanych z nauką samoobsługi i ćwiczeń zachowania społecznego

Zwiększanie funkcjonalności pokoju nauczycielskiego z gabinetem logopedycznym

 

 

IX–X

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Dyrektor

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki, dyrektor/logopeda

 

Dodatkowe zadania nauczycieli

Rodzaj zadań dodatkowych

Imię i nazwisko nauczyciela

Dla Mamy, Taty i nie tylko” – opracowanie i okresowe zamieszczanie na tablicy dla rodziców tekstów wspierających rodziców w procesie edukacji emocjonalnej i wychowania

Wszyscy nauczyciele

Wydawanie gazetki dla rodziców „Nowinki Przedszkolne”

Wszyscy nauczyciele

Prowadzenie kroniki przedszkola

Joanna Rodzik, Anna Wziątek

Zbieranie i opracowanie materiałów o przedszkolnych wydarzeniach do zamieszczania na stronie internetowej przedszkola

Ewa Piech, Alicja Czępińska, wszyscy nauczyciele

Koordynator Projektu Edukacji Razem Bezpieczniej

Jolanta Madejska, Anna Wziątek, Lewandowska K., Ewa Jaremek, wszyscy nauczyciele

Koordynator organizacji konkursów w przedszkolu

Katarzyna Lewandowska, Aneta Skoczylas Cierkoń

Zamieszczanie informacji na tablicy dla rodziców

Wszyscy nauczyciele

Współpraca ze szkołą i biblioteką

 

 

 

Koordynator SKO

Dyrektor, Czępińska A., Jesionek J., Rejmak W., Lewandowska K.

Ewa Jaremek

 

Opracowała: Ewa Jaremek, Ewa Piech, Jolanta Madejska

 

PLaN wSPÓLPRACY Z RODZICAMI 2017 - 2018

Plan współpracy Przedszkola im Adama Żeromskiego z Rodzicami w roku szkolnym 2017/2018              Stanowi załącznik do Planu Pracy Przedszkola w roku szkolnym 2017/18

 

Zadanie

 

 

Sposób realizacji

 

Termin

 

Uwagi                     o realizacji

 

Informowanie rodziców o zadaniach wychowawczych

i kształcących realizowanych

w przedszkolu

 

 

1. Systematyczne zamieszczanie na 

    tablicach grupowych dla rodziców  oraz na stronie internetowej (zakładki grupowe)

    realizowanych zadań dydaktyczno-wychowawczych  w każdym miesiącu.

2. Przedstawianie  planowych

    kierunków pracy na spotkaniach ogólnych        i grupowych z rodzicami.

 

W ciągu całego roku szkolnego

 

 

Dyrektor       i Nauczyciele

 

Zapoznanie rodziców

z podstawą programową wychowania przedszkolnego, włączanie rodziców do kształtowania u dzieci określonych w podstawie wiadomości                                       umiejętności oraz dokumentami regulującymi pracę przedszkola.

 

1. Zorganizowanie zebrania ogólnego.

2. Zorganizowanie zebrania grupowego.

Zapoznanie z podstawa programową 

wychowania przedszkolnego, 

tygodniowym, ramowym rozkładem   dnia

zajęć:

a) przedstawienie zadań i celów wychowania przedszkolnego i sposobów ich realizacji ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z diagnozowaniem, monitorowaniem i wspieraniem rozwoju dziecka ( obserwacja wstępna i końcowa ), diagnoza gotowości szkolnej dzieci

 6 -letnie, gromadzenie materiałów

w celu poznania dziecka i jego sytuacji rodzinnej, zapoznanie z sylwetkami rozwojowymi dziecka w wieku przedszkolnym.

b) rozpoznawanie potrzeb, zainteresowań          i trudności wychowawczych dziecka w celu wspierania jego rozwoju,

c) ustalenie i podpisanie „Kontraktu Rodziców i Nauczycieli”,

d) opracowanie „Kontraktu przedszkolaka” – podpisanie wybranym sposobem przez przedszkolaków w grupie w czasie wdrażania stosownego tematu tygodnia,

e) informacje organizacyjne związane 

z:

- dobrowolną pomocą rodziców w zakresie wspierania działalności statutowej przedszkola,

- organizacja dnia i zajęć w zarysie,

- organizacja bezpłatnych zajęć dodatkowych,

- godziny pracy przedszkola i poszczególnych oddziałów: zasady przyprowadzania i odbierania dzieci,

f) umożliwienie rodzicom grupowego ubezpieczenia dzieci od NNW w przedszkolu,

g) przedstawienie programu dydaktyczno – wychowawczego przyjętego do realizacji w roku szkolnym 2017/2018 :

h) rady dla rodziców:

- ubieranie dziecka do przedszkola,

- adaptacja nowych dzieci w

przedszkolu,

- omówienie zasad bezpieczeństwa

dzieci w przedszkolu,

- poznanie drogi rozwiązywania

problemów „Procedury skarg                             i wniosków”.

 

 

     wrzesień

 

 

 

     wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik

 

Dyrektor, Nauczyciele

 

Włączenie rodziców do kształtowania

u dziecka określonych

w podstawie programowej wiadomości

 i umiejętności

 

1. Zachęcanie rodziców do głośnego 

czytania dzieciom ramach akcji

 „Przedszkolne spotkanie z książką”.

2.  Prowadzenie indywidualnych 

     konsultacji z rodzicami dotyczących

     wspierania rozwoju dziecka.

3. Prezentowanie literatury fachowej dla

Rodziców, np.:

- Gdy przestają być grzeczne, czyli kto cię nauczył….,

- Naucz się opanowania i koncentracji,

- Gry i zabawy przeciwko agresji,

- Kiedy dzieci są agresywne?,

  i inne wg potrzeb dzieci i rodziców.

Zamieszczanie praktycznych porad i wskazówek dla rodziców w formie gazetek do poczytania.

„Przedszkolne nowinki”.

4. Zachęcanie do spotkań, których celem jest poznawanie zawodów wykonywanych przez rodziców.

 

 

W ciągu całego roku szkolnego

 

Nauczyciel Rodzice

 

Informowanie rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci

 

1.Wyznaczenie terminów indywidualnych konsultacji z rodzicami.

2. Ekspozycje  dziecięcych prac plastycznych i konstrukcyjno- przestrzennych.

3. Zajęcia integracyjne, otwarte.

4. Spotkania z rodzicami w związku z zapoznaniem z wynikami obserwacji i 

   diagnozy pedagogicznej rozwoju dziecka.

 

Wrzesień

W ciągu całego roku szkolnego

listopad

grudzień

styczeń

kwiecień

 

 

Nauczyciele

Włączenie rodziców do wspierania osiągnięć rozwojowych i łagodzenia trudności na jakie natrafiają dzieci

Włączenie rodziców do korzystania z pomocy specjalistycznej:

- zapraszanie rodziców na spotkania ze specjalistami: pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej, przedszkola

- konsultacje ze specjalistami w poradni psychologiczno – pedagogicznej, pracownikiem socjalnym,

- wspólne rozwiązywanie zaistniałych problemów,

- podejmowanie działań wspierających rozwój dzieci z trudnościami wychowawczymi,

- udział Rodziców w posiedzeniach Nauczycielskich Zespołów Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Pomocy Psychologiczno Pedagogicznej

 

2. Upowszechnianie działań nauczycieli w procesie dydaktyczno – wychowawczym:

- zamieszczanie aktualnych informacji związanych z przerabianą tematyką,

- udostępnianie porad dla rodziców np.: „List do rodziców”, „Co każdy rodzic wiedzieć powinien”, „Sylwetki rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym”, Kontrakt z Rodzicami, Program Wychowawczy i Profilaktyki Przedszkola im. Adama Żeromskiego.

 

Cały rok szkolny lub w miarę potrzeb

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

Rodzice, Dyrektor, Nauczyciele

Zachęcanie rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola

1.Zachęcanie do wykonywania prac na rzecz przedszkola:

- pomoc przy organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych, wspólne zabawy,

- doposażenie kącików zainteresowań,

-pomoc przy zbiórkach na rzecz dzieci -potrzebujących,

- pomoc przy gromadzeniu materiałów potrzebnych do realizacji zajęć 

dydaktycznych.

 

 

Według potrzeb w ciągu całego roku szkolnego

 

Rodzice, Dyrektor

Spotkanie ze specjalistami: logopedą, terapii pedagogicznej, psychologiem lub pedagogiem

  1. Przedstawienie propozycji różnych zabaw z dzieckiem w celu wspierania  

    i stymulacji rozwoju.

 

Cały rok

Nauczyciele

Uroczystości i imprezy przedszkolne

wg Harmonogramu Kalendarza uroczystości i imprez w Przedszkolu im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie

- Urodziny Adasia – spotkanie przy Mauzoleum Adama Żeromskiego

- Dzień przedszkolaka

- Światowy Dzień Misia;

- Dzień Edukacji Narodowej;

- Dzień Seniora,

- Dzień Patrona

- Zabawa andrzejkowa;

- Spotkanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia;

- Koncert Kolęd w szkole Podstawowej;

-  Koncert kolęd w NOK;

-  Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka;

- Zabawa karnawałowa

- Piknik Rodzinny: Z Mamą i Tatą,

- Gminny Przegląd piosenki i małych form teatralnych Razem bezpieczniej”

- Dzień Dziecka, Mini Olimpiada Sportowa i inne według potrzeb przedszkola lub grupy.

 

 

Wg potrzeb i Kalendarza Imprez i Uroczystości

Rada Rodziców, Dyrektor, Nauczyciele

PLAN WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM 2017 - 2018

  PLAN WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM

Przedszkola im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie w roku szkolnym 2017/2018

Stanowi załącznik do planu pracy przedszkola 2017/2018

Lp.

Środowisko

Tematyka lub cel spotkania

Termin

Osoby   odpowiedzialne

Uwagi o realizacji

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM STEFANA ŻEROMSKIEGO               W NAŁĘCZOWIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- kontynuowanie współpracy pomiędzy nauczycielami oddziałów dzieci 6-letnich oraz nauczycielami klas pierwszych   

- współpraca z dyrektorem: zapraszanie absolwentów, wspólne imprezy i przedsięwzięcia np. ślubowanie klas pierwszych, zakończenie roku szkolnego

- badanie losów absolwentów przedszkola.

- upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży

- kontynuowanie współpracy dotyczącej organizacji „Mikołajek”
w przedszkolu
- badanie losów absolwentów przedszkola - uczniów gimnazjum
- zaproszenie młodzieży do wspólnego świętowania na ,,Dnia Dziecka”

cały rok szkolny 2017/18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor,
nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 


Pani Agnieszka Kanarek SP, nauczyciele przedszkola, dyrektor

 

2.

LICEUM PLASTYCZNE

IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO           W NAŁĘCZOWIE

- kontynuowanie współpracy dotyczącej wolontariatu
 - pomoc w zakresie rozwijania twórczej aktywności plastycznej przedszkolaków, rozwijania uzdolnień plastycznych
-odwiedzanie wystaw prac plastycznych uczniów „Plastyka”

w ,,Małej Galerii”

- badanie losów absolwentów przedszkola, uczniów LP

cały rok szkolny   2017/18

dyrektor, nauczyciele, rodzice

 

3.

NAŁĘCZOWSKI OŚRODEK KULTURY

- oglądanie zorganizowanych wystaw
- udział dzieci w imprezach organizowanych przez NOK, występy artystyczne dzieci
- wyjścia do kina
- wyjścia na przedstawienia teatralne

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor,
nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

MIEJSKO - GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA ODDZIAŁ DLA DZIECI     W NAŁĘCZOWIE

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci,
 - wypożyczanie książek
- udział w lekcjach bibliotecznych
- „Faustynalia”- święto książki
 - pasowanie dzieci 6 - letnich na czytelnika Biblioteki
- cotygodniowe spotkania z książką ,,Wychowanie przez czytanie”
- realizacja zadań              z zakresu upowszechniania czytelnictwa wśród przedszkolaków      i ich rodziców.

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor,
nauczyciele, rodzice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA           W PUŁAWACH

 

- wstępne badanie dzieci
 -ustalenie               i opracowanie harmonogramu działań i konsultacji dla rodziców
- udział specjalistów w rozwiązywaniu problemów rodziców

i nauczycieli

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor,
nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ                 W NAŁĘCZOWIE

 

- wycieczki tematyczne grup przedszkolnych, upowszechnianie profilaktyki zdrowotnej,

według planów miesięcznych w roku szkolnym 2017/18

wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

7.

PARAFIA RZYMSKO - KATOLICKA

- wolontariat prowadzony przy Liceum Ogólnokształcącym w Nałęczowie

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor, nauczyciele,       ks. Krzysztof Wilczyński

 

 

 

8.

URZĄD MIEJSKI                      W NAŁĘCZOWIE

- udział w akcji „Sprzątanie Świata”,
- sponsoring organizowanych imprez – zakup drzewa lipowego do posadzenia w ogrodzie przedszkola

według wyznaczonych terminów

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

9.

PRYWATNA SZKOŁA MUZYCZNA IM.. I. J. PADEREWSKIEGO          W NAŁĘCZOWIE

- koncerty muzyczne dla przedszkolaków     w wykonaniu absolwentów przedszkola, rozwijanie kreatywności i umuzykalnienia

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor, nauczyciele, dyrektor prywatnej szkoły muzycznej P. W. Sieczkowska Kos

 

 

 

 

 

10.

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO               W NAŁĘCZOWIE

- kontynuowanie współpracy            w ramach wolontariatu

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor, nauczyciele, ks. Krzysztof Wilczyński

 

 

 

11.

LKS CISY NAŁĘCZÓW

 

- kontynuowanie współpracy w zakresie organizacji zajęć sportowych z piłką przy okazji Dnia Dziecka

według Kalendarza imprez                  i uroczystości

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

12.

BANK SPÓŁDZIELCZY  

 W NAŁĘCZOWIE

- sponsoring: nagrody dla uczestników laureatów konkursów
- wspieranie działań przedszkola
- udział w projekcie - SKO

cały rok szkolny 2017/18

 

dyrektor, nauczyciele, koordynator SKO E. Jaremek

 

 

13.

STOWARZYSZENIE
ZIELONY PIERŚCIEŃ

- wspieranie działań Przedszkola

 

 

cały rok szkolny 2017/18

 

dyrektor

 

 

 

14.

REBA – ORGANIZACJA ODZYSKU S. A.

 

- zbiórka zużytych baterii

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor, nauczyciele

 

 

15.

ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ
W NAŁĘCZOWIE

 

- zbiórka śmieci w ramach akcji „Sprzątanie Świata”

jesień
wiosna 2017/18

dyrektor, nauczyciele

 

 

16.

Instytucje użyteczności
publicznej:

- OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA,

- KOMENDA POLICJI,

- STRAŻ MIEJSKA

- ZAKŁADY USŁUGOWE

- SKLEPY

- POCZTA POLSKA,

- SANATORIA.

 

- poznawanie środowisk, ich specyfiki, funkcjonowania, roli w życiu człowieka                                     


 - profilaktyka bezpieczeństwa dzieci na drogach.

według potrzeb                                              i planów pracy 2017/18

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

 

17.

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

- udział w akcji charytatywnej „Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę”,

- program dożywiania dzieci

według wyznaczonych terminów

 

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

 

18.

TOWARZYSTWO NASZ DOM - „GÓRA GROSZA”

 

- udział w akcji charytatywnej

 

listopad
grudzień 2017/18

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

 

19.

LUBELSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
IM.  „MAŁEGO KSIĘCIA”

 

- zbiórka nakrętek

cały rok szkolny 2017/18

dyrektor, nauczyciele

 

 

20.

STOWARZYSZENIE EMSA STUDENTÓW MEDYCYNY PRZY UNIWERSYTECIE MEDYCZNYM W LUBLINIE

 

- profilaktyka zachowań prozdrowotnych

według terminarza EMSA

dyrektor, nauczyciele

 

22.

MUZEA:
BOLESŁAWA PRUSA,
STEFANA ŻEROMSKIEGO

 

- wycieczki tematyczne

według planów pracy

dyrektor, nauczyciele

 

23.

TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ NAŁĘCZOWA

 

- wycieczki do budynku ,,Ochrony”

według planów pracy

dyrektor, nauczyciele

 

24.

KLUB ,,JESIENNI ENTUZJAŚCI”

- współpraca w zakresie rozwijania zainteresowania kulturą ludową regionu Lubelszczyzny

według planów miesięcznych

dyrektor, nauczyciele

 

25.

KOŁO GOSPODYŃ WIEJSKICH
 Z BOCHOTNICY

 

- współpraca w zakresie rozwijania zainteresowania kulturą ludową regionu Lubelszczyzny

według planów miesięcznych

dyrektor, nauczyciele

 

26.

WARSZTATY TERAPII ZAJĘCIOWEJ

- współpraca w zakresie podejmowania działań anty -
dyskryminacyjnych w przedszkolu

według planów miesięcznych

dyrektor, nauczyciele

 

27.

ZAKŁAD PRODUKCYJNY „NAŁĘCZOWIANKA „

organizacja zajęć z zakresu ochrony środowiska „Dzień Wody”

według planów miesięcznych

dyrektor, nauczyciele

Rodzice, Koordynator Barbara Leńczuk

         

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )